Alla inlägg den 14 januari 2010

Av alexochsasan - 14 januari 2010 23:57

Alltid kul att vakna upp, kolla till bloggen och se att den uppdaterats. Oavsett innehåll är det alltid ett nöje. 

Jag stannade hemma igår för att kolla lite serier, läsa lite bloggar och kolla svenska nyhetstidningar. Ej spelat någon poker, då jag har bett Alexander att byta lösenord, så att det inte finns möjlighet att sitta inne och spela poker när det finns så mycket att se i Rio. Pengar är inte allt..


Idag ville vi se statyn, ett av de sju nya underverken, som cirka 100 miljoner människor har röstat fram. Tyckte det var häftigt att stoltsera att man besökt ett underverk och då kontrar David med att han redan sett tre nya underverk. Va fan.. kul för han da.


 Halvvägs upp till statyn stannade vi med minibussen i cirka 20 minuter och att titta på utsikten. Bakom mig ser ni den "lilla" sockertoppen vi befann oss på för ca 3-4 dagar sedan.



Själva statyn då? Joda, här har ni ett axplock..

    Tydligen går det helikopterturer till statyn om man VERKLIGEN vill se den! Vi skippade det..


Folk säger också att man ska göra en "klassisk" bild där man själv står med öppna armar med statyn bakom oss. Givetvis var vi inte sena med att göra det också.


    

 Gillar denna bild - bra fotat, Alex!


  

  

Mycket populärt område - svårt att inte få med allt folk när man ska försöka ta en fin bild. Vad Alex och David skämtat om? Oklart..


Eftersom statyn är hela 38 meter hög är det inte de allra lättaste att försöka få med statyn och personen man vill fota i fråga. Så det blir alltid ett litet projekt man får lov att göra för få till den där riktigt fina bilden. 


  


Dock tycker man att vissa verkligen går till överdrift - se bara dessa bilder:

      

 Va fan är detta för pose liksom? Haha.. folk alltså!


 Prislöst! David håller med..


  

Mäktigt.. vi var där uppe i nån timme och tog lite bilder, sen var det dags att ta minibussen tillbaka till civilisationen. Ner till minibussarna genom en smidig rulltrappa som ni ser till vänster om bilden.



Slutsats? Då jag inte varit och sett något annat underverk (tycker nästan Iguazuvattenfallen borde tillhöra den kategorin) så tycker jag att detta var en fantastisk upplevelse. Inte många som får uppleva att se en sån gigantisk staty (vars sten och cement är hämtat från Sverige!) och en sån fantastisk utsikt. Rekommenderas!


Tittar ut och det fullkomligt ÖSREGNAR ute! Sjukt, men sant. Hoppas det inte fortsätter så att det blir såhär..

Ska dock mycket till. Varför jag refererar till en sjuk dålig film låter vi vara osagt.


Sköt om er nu där hemma och hoppas att ni gillade bilderna.


Tchau!





Av alexochsasan - 14 januari 2010 08:41

tro inte att det här är ett fylleinlägg för att klockan är 05,45 och jag varit ute på krogen. Jag är seminykter. Jag och David var på ett ställe vi fått tipps om i Lapa. Tog oss dit me t banan, funkade väldigt bra, mera sånt! När man kommer till en nattklubb får man en lapp när man går in. För vad man beställer så kryssar de i lappen och när man går hem får man en "överraskning" på hur mycket man ska betala.


För mig som har en budget på den här resan så är det lite jobbigt om man dricker för mycket. Idag när vi skulle betala så hade min amigo David såklart tappat sin lapp. Detta innebar att de krävde ett alldeles för stort pris för attvi skulle få lämna klubben. tillslut gav vi vad vi hade och fick gå. Dock hotade jag med polis, töntigt! varav de hotade med polis tillbaka, ännu töntigare! Eftersom brasilanskt häkte känns som en chansning valde vi att betala och går därifrån. Nästa problem, våra pengar är slut! Vi letar rätt på tunnelbanan och väntar tills den börjar gå och tillslut kommer vi hem. David skulle nu fylla i bloggen men han sover likt ett barn. Så godnatt önskar pappa Alexander.


Träffade gycklarna Fabiano och något?. ( David vad hette andra gycklaren jag minns inte?) sköna var de i alla fall. Mzan kan ju inte ha ögonen öppna jämnt.

  

.Att hälsa på någon i brasilen är inte så enklelt som det låter. Här efter många dagars studier säger jag - Hej , trevligt att träffas. Med vanligt kroppspråk, Detta har dock föregått med olika handslag och gester i ca fem minuter.  

David raggade upp en kille med keps som han fick låna.   


Jag vill ju inte vara sämre.


  

Skoj att ni får se tidpunker på när bilderna är tagna. Kör minus 3 h så får ni svensk tid. (Fattar du Sebbe?) Nu ska jag försöka sova. Nån har dock poppat sönder micron med popcorn tills det börja brinna och sedan stängt dörren så hela lägenheten luktar bränt.


Godnatt

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards