Alla inlägg den 2 januari 2010

Av alexochsasan - 2 januari 2010 06:54

Ja, visst överlevde vi den mest överskattade natten någonsin, nämligen nyårsnatten.


Vi åkte 6 timmar med buss till en fin plats i Argentina kallat Mar del Plata. Valde att både fira de svenska nyåret klockan 8 lokal tid (iaf Alex och David, jag sov pga att jag hade druckit ett par öl i stekhet sol och bränt mig). Valde sedan att försöka hitta en restaurang som ungefär 12 pers kunde sitta och äta på. Det var inte det allra lättaste, då mängder av restauranger var stängda, och andra tog gigantiskt överpris. Vi övervägde att dra till en bensinmack för att äta korvar och fira 12slaget där, men vi lyckades tillslut hitta en helt okej restaurang där vi alla åt och drack och hade det bra. Planen var sedan att dra till en nattklubb för att sedan, runt 4 på natten, dra ner till stranden där alla människor skulle vara (playa la Grande). Dock var jag alldeles för trött för att ens försöka dra ner till stranden, och då det var omöjligt att ordna taxi valde jag att gå hem. Gick dock en sväng förbi stranden för att se hur det såg ut och det var en folkfest på en supervacker strand utan dess like..


Är det någon som verkligen haft ett helt planenligt nyårsfirande och verkligen vart supernöjd med kvällen? Sällan det blir så. Man planerar och planerar, och sen blir det bara.. en normal utekväll, typ. Hur hade Ni? Ni som brukar kommentera? Anders? Lena? Loca? Sebbe? BORIS?


Jaja, ska inte klaga - jag hade trevligt, med bra sällskap och billig sprit.


  

Vi kom till Mar del Plata den 30 December med planen att dra hem den 1 Januari något bakfulla. Direkt när vi anlände valde vi att dra till en restaurang med helt okej utsikt.

 

Solnedgång, time to vila at ett hostel.

31 december. Tid: 11.30 Uppladdning med vatten, öl och solbränna på den närliggande stranden. Tyvärr valde jag att somna och bli helt bränd och röd på hela kroppen. Går fortfarande inte att duscha, gör alldeles för ont. Valde att dela med mig dessa tankar när jag ringde hem till familjen och ingen av mina fyra familjemedlemmar tyckte synd om mig. Taskigt..

     Molningt - oväntat faktiskt..

Blåare himmel på andra sidan.  

   

Gott nytt svenskt nyår. Klockan 8 lokal tid. Plats: Hostelet.


     

Kom ner några minuter senare för att joina gänget. Ögonblicket senare kom det 2 svenska snubbar som verkligen var riktigt trevliga och roliga. Till en början. De visade sig vara 20 år unga, alldeles för omogna och riktigt jobba ju mer tiden gick.


  

Plats: Utanfär en restaurang. Tvugna att vänta pga lite folk. Tid: 23.20 Tid på MIN klocka: 24.00 Klocken gick sönder dagen innan men muppig som jag är ville ja ha en klocka på mig bara "för att". Lite muppigt kanske, men ska åtgårda problemet så fort jag kan. Ni som har befunnit er i ett tropiskt land nära en strand vet att det blåser som 17, därav illustrationen på bilden.

  

Redan här märker ni kanske att vi inte gillade svenskarna. Plats: Nattklubb. Tid: 01.30


Summa sumarum: En helt okej kväll med två goda vänner. Mer än så kan jag inte begära!


Just de - jag och Alexander har nämnt lite om denna köttrestaurang vi besökt ett antal gånger. Dock har ej kamera varit me de gånger vi vart där, men nu äntligen när David valde att besöka oss så har vi en kamera. Två bilder till får ni här:


  


Vår vän Julien med en gigantisk stek. Rugbyspelare som han är (var, pga knät) åt han upp allt i ett nafs!

Sällskapet.  


Morgondagens planer? Tydligen vill Juliens farbror tar ut oss svenskar på en liten "speedboattur" som han kallade det. Kan bli skoj. Tar jag eller någon annan i vårt sällskap bilder lägger jag givetvis upp några så fort jag kan.

Adios!

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards