Alla inlägg den 31 januari 2010

Av alexochsasan - 31 januari 2010 17:21

bottom: 5px; width: 515px; height: 500px;">

<p>Sov strax över 12 timmar inatt. Inte likt mig. Lyckades under dagen sova (:läs däcka) under den 30 minuter långa bussresan innan vi skulle till gatufest nummer 2, så jag borde känt mig något utvilad iallafall, istället för att gå och lägga mig runt 23.00 som är alldeles för tidigt.


  



Annars var det en bra dag. Vi gick upp runt tolv för att möta upp våra engelska vänner, för att sedan dra vidare till Lagunen - en fin sjö med fin utsikt mot den berömda jesusstatyn. När festen var slut runt 16.00 var det planerat att dra till en annan gatufest, i närheten av platsen där Alexander utövade Capoeira. En lite jobbig grej med där vi bor är att man inte får gå ut vid huvudingången utan t-shirt, utan man måste ha tröja på sig, vilket innebar att under de båda gatufesterna fick man släpa med sig tröjan vart man än gick. Att ha på sig tröjan finns inte på kartan, då det är alldeles för varmt - nytt I-landsproblem?


Man börjar känna att karnevalen närmar sig. Folk är ute varje dag, oavsett tid på dygnet, fest på gatorna, fest i affärerna, fest utanför oss - tja, fest överallt! Som nämnt innan bor vi något kvarter från en känd böggata här i Ipanema och vi bestämde oss för att efter gatufesterna ta en liten promenad förbi stranden och sedan förbi "gatan". De märkliga var inte alla homosexuella, de märkliga var att inga raggade på oss! Är vi inte tillräckligt fina för dom?! Konstigt.. dock ville flertalet av människorna hälsa på oss när vi valde att ta upp en kamera och filma lite hur stämningen var där inne. Här har ni!


Idag tänkte jag dra ner till stranden för att kika på lite footvolley. Ikväll är det Riocupen och en klassisk match mellan Fluminense och Flamengo, även kallat flufladerbyt. Kan bli en sevärd upplevelse! Hoppas den något stora Adriano i Flamengo spelar. Namn på stadion? Givetvis Maracana - överlägset den mäktigaste stadion jag någonsin varit på. Ska dock jämföras med de arenor jag vart på i Sverige..

Väntar ni också på bilderna på oss och "Igge" backstage? Vi med..

Sköt om er där hemma!

Tchau



Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards