Alla inlägg den 18 januari 2010

Av alexochsasan - 18 januari 2010 06:13

Har faktiskt en HEL DEL att berätta men jag vet ej riktigt vart jag ska börja. Först tråkigt att innebandylaget Hässelby ännu en gång torskar en match. Antar att jag har en eller två från de laget som följer min blogg och jag vill bara meddela att från varma Brasilien är det trist att se - hoppas Ni lyckas klara Er kvar!


Farsta vet ja inte ens om jag vill gå in på - många resultat som inte gått ens väg, vilket betyder att jag hade högre förväntningar på mitt gamla lag. Nog om det - en reseblogg var ju detta..


Fick höra från Alex att den stora stadion Maracana i Rio nu är stängd pga ombygge inför OS och VM. De valde att ändra de beslutet till Augusti 2010 istället, vilket gjorde att "riocupen" kunde spelas. Vi valde att åka dit idag med tunnelbana för att se ligamästarna Flamengo möta något lag från de nedre serierna. Bataljen skulle i våra ögon vara en total anstormning från Flamengo, men efter mycket problem lyckades tillslut vinna med 3-2 i en förvånansvärt, sett till antalet mål, tråkig match (vi som blivit bortskämda på sistone?).


Utanför stadion.


 Innanför stadion.


Ska tilläggas att stadion är hur mäktig som helst och rymmer cirka 89tusen personer. Dagens publiksiffra? Skulle gissa på strax under 20tusen.


Efter matchen vart det raka spåret till "sambaskolan". Nu tror de flesta av er att drog till en liten lokal för att se stiliga herrar och lättklädda kvinnor dansa samba med varandra? Delvis har ni rätt, men försök att få bort "lokalbilden" från era huvuden och kolla in dessa bilder..


  

Kolla bara in alla åskådare.

Dessa människor "tränar" bara varje helg inför de stora karnevaltåget som är i mitten av Februari. Är lite osäker på datum, tror Alex har bättre koll - har får ta det sen.


Dessa snubbar, framför allt han i ljus tröja var väldigt trevliga mot oss. Kunde ingen engelska men stod och berömde mitt och Alex utseende under hela träningen. Undrade också om vi var ett par. Alltid roligt med homosexuella i ens närhet..

Dock lockade dom hit massa tjejer och sa att vi var turister från Sverige och vi ville bara på bild med dom. Resultatet?


Vi gillade hon till vänster om pimpen.


     Så de vart en varsin bild med henne och oss.




       


Det var en fantastisk stämning hela alltet - har faktiskt aldrig sett så många olika människor på en och samma plats. Gamla, unga, riktigt gamla, riktigt unga, fula, snygga, långa, korta. Har heller aldrig sett så många glada människor på en och samma plats heller. Helt underbar kväll. Vi höll dock på att förvånas att det inte var några som bråkade, typ på baren alla drog till efter tåget. Då, 10 minuter innan vi ska gå, försöker en alldeles för tjock person sparka en liten kille mellan benen medan han får en en perfekt snyting rätt på käken på sin motsåndare. Vakter kommer snabbt till undsättning och stävjar bråket. Vi blir påminda om att vi är Brasilien - skönt!


Lite filmer från träningen då.


Här intar vi arenan och får höra från vakten att vi typ inte får fota eller filma här inne? Oklart iaf.. men skam den som stänger av kameran!


Lite träning från b-laget - som tydligen håller alldeles för låg klass för a-laget. Syns tydligt.


Alagsträning. Allt synkas mer, de tränar mer som ett lag här. Här ännu en film som illustrerar vad jag menar.


Tillbaks till en film från b-laget. Kvinna som totalt spårar ur? Skulle aldrig hända under en alagsträning. Dock känns det som att det är samba från den högre skolan?

Varning för känsliga tittare!




Vi möter upp Peter och hans fru efter sambaskolan och försöker hitta en taxi som tar oss hem. Nasilma (ledsen för ev. stavfel) hade med sig en kompis som hon kallade för "the boss" som erbjöd oss att få dansa med de andra under en sambaskola på lördag! Vi var inte sena med att tacka ja till erbjudandet om man säger så - det kommer vara en helt otrolig upplevelse, misstänker vi! Alkohol i lagom mängd för att dämpa nerverna kanske?


Som sagt - jag hade en hel del att berätta och nu är jag trött. Måndag imorrn och jag vill nog då bara hänga på stranden och läsa min bok och kolla på... vågorna.


Annars gör jag inte så mycket på kvällarna. Har börjar köra sten sax påse på internet när jag inte bloggar eller läser nöjesmagasin. Och det går riktigt dåligt för mig, måste jag säga. Måste våga ta sten fler än 2 gånger på raken, känner mig alldeles för lättläst!


Kommentarsvar:


Mamma Lena - Ordentlig? Beundrar Alex för att han lever i nuet i ett fantastiskt land och tar tag i sitt liv när han kommer hem till verkligheten! Dock är målet att inta mindre alkoholmängd de gångerna vi är ute och festar.


Rikard - Kul att du gillade bilderna. Säg till när du är redo för en ny SSPmatch!


Boris - Är klubblös, men kommer nog avsluta de tre sista matcherna med Farsta denna säsong. Ingen vet vart jag hamnar nästa år. Järfälla om de åker ner?


Cerveza - Öl är för töntar, drinkar är för män!


Sköt om Er alla - hoppas ni gillade bilder och de lite för långa filmerna!


Adios















Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards