Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Jesusstatyn (Cristo Redentor) /Sasan

Av alexochsasan - 14 januari 2010 23:57

Alltid kul att vakna upp, kolla till bloggen och se att den uppdaterats. Oavsett innehåll är det alltid ett nöje. 

Jag stannade hemma igår för att kolla lite serier, läsa lite bloggar och kolla svenska nyhetstidningar. Ej spelat någon poker, då jag har bett Alexander att byta lösenord, så att det inte finns möjlighet att sitta inne och spela poker när det finns så mycket att se i Rio. Pengar är inte allt..


Idag ville vi se statyn, ett av de sju nya underverken, som cirka 100 miljoner människor har röstat fram. Tyckte det var häftigt att stoltsera att man besökt ett underverk och då kontrar David med att han redan sett tre nya underverk. Va fan.. kul för han da.


 Halvvägs upp till statyn stannade vi med minibussen i cirka 20 minuter och att titta på utsikten. Bakom mig ser ni den "lilla" sockertoppen vi befann oss på för ca 3-4 dagar sedan.



Själva statyn då? Joda, här har ni ett axplock..

    Tydligen går det helikopterturer till statyn om man VERKLIGEN vill se den! Vi skippade det..


Folk säger också att man ska göra en "klassisk" bild där man själv står med öppna armar med statyn bakom oss. Givetvis var vi inte sena med att göra det också.


    

 Gillar denna bild - bra fotat, Alex!


  

  

Mycket populärt område - svårt att inte få med allt folk när man ska försöka ta en fin bild. Vad Alex och David skämtat om? Oklart..


Eftersom statyn är hela 38 meter hög är det inte de allra lättaste att försöka få med statyn och personen man vill fota i fråga. Så det blir alltid ett litet projekt man får lov att göra för få till den där riktigt fina bilden. 


  


Dock tycker man att vissa verkligen går till överdrift - se bara dessa bilder:

      

 Va fan är detta för pose liksom? Haha.. folk alltså!


 Prislöst! David håller med..


  

Mäktigt.. vi var där uppe i nån timme och tog lite bilder, sen var det dags att ta minibussen tillbaka till civilisationen. Ner till minibussarna genom en smidig rulltrappa som ni ser till vänster om bilden.



Slutsats? Då jag inte varit och sett något annat underverk (tycker nästan Iguazuvattenfallen borde tillhöra den kategorin) så tycker jag att detta var en fantastisk upplevelse. Inte många som får uppleva att se en sån gigantisk staty (vars sten och cement är hämtat från Sverige!) och en sån fantastisk utsikt. Rekommenderas!


Tittar ut och det fullkomligt ÖSREGNAR ute! Sjukt, men sant. Hoppas det inte fortsätter så att det blir såhär..

Ska dock mycket till. Varför jag refererar till en sjuk dålig film låter vi vara osagt.


Sköt om er nu där hemma och hoppas att ni gillade bilderna.


Tchau!





 
 
Ingen bild

Mamma Lena

15 januari 2010 08:47

Sasan vad du har blivit ordentlig då. Försök att dela med dig lite till Alexander. Härliga bilder.

Puss och kram

 
Ingen bild

Rikard

15 januari 2010 18:36

haha sköna bilder! Håller med om posen....finn ett fel på den bilden hans polare tar?:P Riktigt coola bilder! Hoppas det blir mer av det i Rio:) Simma lugnt!

 
Ingen bild

Boris

16 januari 2010 13:29

Sköna bilder! Bra försök där Alex, ingen fylleblogg....nejdå! >>> Alex, när du kommer hem är du varmt välkommen att träna plast med mig och Isen i "vårat nya lag". Så får du bort det som satt sig i ansiktet ;)

Och Sasan du är självklart också välkommen att köra, men jag misstänker att du redan har en klubb....

Ha det bra grabbar! Ses när ni kommer hem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.   Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hu...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards