Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Karneval /Alexander

Av alexochsasan - 15 februari 2010 13:41

Senaste dagarna har det varit fest. Det går till så att det pågår gatutfester runt om i Rio de kan börja allt ifrån nio på morgonen och hålla på hela nätterna. Det är fullt med folk (på vissa sägs det att det varit upp till 100 000 personer) och alla dricker, dansar och har roligt. Dock börjar jag känna mig trött efter tre intensiva dagar men snart är karnevalen slut så det gäller att passa på.


Har även hunnit läsa klart en bok. Tröstaren av Karin Wahlberg. Märker rätt snabbt att boken är dålig men bestämmer mig för att läsa klart den för att den har många bra recentioner på omslaget och slutet ska visst vara ett oväntat. Läser klart boken och den var jättedålig det ända oväntade med slutet var att det också var dåligt. Blir väldigt irriterad på dessa personer som skrivit på omslaget att boken är bra. Såg sen att det var folk från Gefle dagblad, Länstidningen Östersund och Värmlands folkblad. Ja ni förstår, dessa medier kanske inte är de bästa. 


Sasan har suttit sönder två stolar på resan. Det vill säga att de plötsligt ramlat ihop när han suttit på dem. Detta har jag skrattat gott åt men igår så gick vår hammock sönder när jag låg i den. Har jag lagt på mig för mycket muskler?


Vi är ju tre personer i lägenheten så vi turas om att sova i vardagsrummet/balkongen. Dock vaknar man upp genomsvettig då fläkten är i sovrummet. Det är ju rätt varm här. För nån dag sedan väcker Sasan mig att han vill sova i sovrummet för han sov på balkongen och låg och frös tydligen. Har aldrig sett det svalare än 27 grader här, kallt!

   Garrys tur att sova på golvet, hoppas han inte blir sjuk för balkongdörren är öppen.



Karolina: Vilken fin kommentar! Värmer verkligen. Saknar dig med. Tråkigt att du inte kommer vara på Arlanda men du får ha det så bra på itt äventyr vad det nu är?! Jag är nyfiken!


Mamma: Roligt att du gillar bloggen och du förgyller den med dina kommentarer. Dock har allting ett slut likt så denna blogg.


Boris och Mörk: Ni verkar tro att jag kommer hem idag?! Tror jag missar dagens träning så börja utan mig så dyker jag upp nästa måndag och krigar på.


Nu ska jag ta tag i dagen, har lite saker att fixa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.   Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hu...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards