Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Modeblogg /Alexander

Av alexochsasan - 8 februari 2010 23:18

I Buenos Aires köpte jag ett par gröna shorts som jag gillar väldigt mycket. Har även sagt att det är ett av mina favvoplagg. Dock har dessa shorts inte fallit alla i smaken. Jag Har förstått när bland annat våra engelska vänner har frågat om jag vill låna surfarshorts av dom och sen har jag fått lite gliringar. Så här ser mina shorts ut, ni känner igen dom.

  


Nu har jag dock slagit två flugor i en smäll. Jag har gjort de som klagat på mina shorts glada samt att jag fortsatt min förvandling till Brasse. Jag har alltså köpt ett par ny badshorts. Hann bara nämna sungas innan jag fick med Sasan på att köpa ett par. Så här ser de alltså ut. Innan ni dömer tänk pa att vi är lite nervösa då det är första gången vi använder dem. Dock får ni ju tänka på att våra lår inte sett solens strålar och kan framstå som lite mindre bruna.

     

Dom är inte bara snygga utan Garry påstår att de är väldigt praktiska också. Till exempel när man spelar futvolley och strandfotboll. Kolla bara ! (som ni förstår av bilden är de vi spelar med inte brassar eftersom de har osmakligt långa shorts)

  

Idag var det 40 grader varmt så då är det skönt att bara ta det lugnt i sina sungas.

  

Annars idag så har jag och Garry( som också flyttat in med oss) varit i en Flamengoshop och jag köpte en tröja. Jag och Sasan såg även fotbollspelaren Fred glassa runt på stranden.


Imorgon ska vi till Barrastranden och spela futvolley, fatta va bra vi kommer vara i våra  sungas.

 
 
Ingen bild

Pappa Anders

9 februari 2010 06:51

Var är brudarna? Ni ser ut som brassar. Ha en bra dag.
pappa Annders

 
Ingen bild

Boris

9 februari 2010 12:43

Nä men för fan! Vilka otroligt risiga badbyxor ni köpt! Och det heter inte Sungas i Sverige, vi kallar det kort och gott "Speedos". Något jag aldrig skulle ta på mig och inte trodde om er heller. Ha ha ha, men en stor eloge till er för modet att använda dessa. Men jag föredrar helt klart dom längre shortsen.

 
Ingen bild

Eddie

9 februari 2010 16:15

Kan inte annat än att hålla med Boris, de var riktigt fula. Även om Sasan bar upp dem relativt bra då hans lår inte bländade oss läsare till skillnad mot dig Alex.

Ps. kan ni köpa några till mig;)

 
Ingen bild

Daniel

9 februari 2010 16:40

Vale tudo shorts kallar jag de...vi brukar brottas i såna...betydligt snyggare än dina gröna shorts, måste jag säga...fan va nice det ser ut!!!...jag blir verkligen avundsjuk, skulle vara så jävla skönt att dra till Rio!!!

 
Mamma Lena

Mamma Lena

9 februari 2010 18:07

Äntligen har ni blivit lite häftiga. Nu är det bara att vänta på att håret blir lite längre, kamma det bakåt, på med solglasögonen så är mamma glad igen :-)

http://ndvc

 
Ingen bild

Mörk S

9 februari 2010 22:57

ha ha ha Otroligt sköna speedos, >>Sasan, lägg den till vänster inte rakt upp.... ;)

 
Ingen bild

Sebbe

10 februari 2010 16:22

Bara att hålla med Boris och Eddie, men modigt som sagt. Och vad gör man inte för att passa in eller snarare urskilja sig från övriga turister. Ni är helt enkelt lite mera brassar nu. :)

 
Ingen bild

Julián

11 februari 2010 18:46

don't listen to the jokes they make...your striped shorts are the coolest shorts in Rio...you know it!

 
Ingen bild

Mamma Lena

11 februari 2010 18:49

Varför är det ingen som tycker som jag.? De känns som det handlar om avundsjuka i de andra kommentarerna ha ha...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.   Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hu...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards