Alla inlägg den 19 januari 2010

Av alexochsasan - 19 januari 2010 15:07

Vaknar upp och har väldigt ont i baksidan av låren, tror det blev för många sparkar igår. Gillar ju verkligen alla ni som kommenterar bloggen. Roligt att ni hör av er, kusiner, familjen, vänner och gamla flickvänner etc. Uppskattar verkligen när ni kommenterar! Jag har ju dock varit lite dålig på att svara på sistone så här kommer lite svar.


Mamma: Blir festa och ha det bra nu innan man kommer hem till verkligheten. Fick lite ångest när du skrev att "det börjar "sätta" sig i ansiktet". Ska dock fortsätta njuta av semestern och du ser ju på bloggen att jag gör annat också. Och jag håller med de brasilianska tjejerna är verkligen söta men är de bättre än de svenska??


Pappa: Roligt att du uppskattar bilderna, såg du youtubeklippen också?? Skönt för er med bara minus tre. Här är det ca 35 grader varmare, för svettigt!


Peter: Jag hoppas ju klara av sambabiten på lördag. Dock tror jag att jag aldrig bemästrar samban.


Thilo: Roligt att du uppskattar bloggen, när kommer du till stockholm igen?


Sebbe: Nej datumen var väl helt fel och klockan var säkert också fel, vaket av dig att se det. Roligt att du gillar bloggen! Jag hoppas vi ses på innebandyn den 22 februari.


Boris: Jag kommer verkligen vilja vara med och träna, tror det inte bara satt sig i ansiktet nämligen. Jag läser alltid din blogg och tycker den är jättebra! Vart spelar vi nästa år? Här har ni andra den förresten, Boris bloggar! Kolla till den!


Cerveza: Blir ju såklart en hel del öl här också. Den brasilianska smakar ju dock inte så mycket men den funkar. Antarctica brukar jag ta.


Ronaldo: Japp, Help stängde för nån vecka sedan. De som brukade hänga där hänger nu en bit bort på en bar som heter Balcony och så finns det en nattklubb bredvid. David ville ständigt dit.

Av alexochsasan - 19 januari 2010 04:03

Börjar med en fråga:

Vilken är den kända svenska sångare som släppte sin största hit 1997 som handlade om att han ville "spara natten"?


Idag så har jag träffat en gammal bekant. Giovanna heter hon och jag träffade henne under karnivalen senast jag var här fem år sedan. Vi tog en promenad, badade och tog en varsin kokosnöt vid ipanemastranden. Väldigt trevligt. Dock skulle hon på Capoeira träning på kvällen och hon undra om jag ville med och titta. Capoeira är en slags dans/kampsport som de gamla slavarna utövade i norra Brasilien för att lura sina "ägare" att de inte tränade kampsport. Jag tackade ja och drog med mig Sasan. Så här var Capoeira träningen. Så här blev det.


Giovanna övertalade mig snabbt att vara med. 

 

Vi började med lite stretching

  

Sedan lite mera stretching. Det är viktigt att vara vig och smidig i Capoeira, tur att jag är det.

  

Sedan körde vi några stegövningar och sånt i grupp, basic grejer helt enkelt. Efter detta så skulle vi stå/gå på händer i en halvtimme. Som tur är är jag väldigt bra på det också. Det gör inget om man ramlar över heller eftersom vi körde på asfalt så vi inta hade några mattor eller plastgolv som kunde tagit skada.Fick inte ont önder fötterna heller.

   

Sedan skulle vi köra en mot en. Då kände jag att jag inte riktigt var där i utvecklingen och valde mig att kliva av. Det som händer nu är det läskigaste jag varit med om i Sydamerika. Tränaren börjar skälla på mig, han verkar galen och jag bestämmer mig för att köra vidare. 


Jag varnade killen innan vi började att han borde passa så jag inte spöar skiten ur han.

  

Han valde ändå att möta mig och vi körde lite. Sen var det dags att hjula och stå på händer igen. Man kan aldrig stå för mycket på händer!

  

Sedan försökte min motståndare att sparka mig i huvudet. Som tur är så är jag kvick som en katt!   

Sedan visade jag honom hur man lurar sin fiende med en klassisk bakspark

  

Sedan stod alla i en ring och sjöng och klappade händerna medan alla turades om att "slåss". 


Det var min dag! Vad har ni gjort?


Rätt svar på frågan: Eagel- eye cherry!

Varför undrar ni? Jo! för vi ska och kolla när han uppträder i Lapa imorgon, hur sjukt är det?


Ha en bra dag!


Kramar från en Alexander som nu  bemästrar Caiprinhan, Capoeiran samt futvolley. Vad mer krävs för att få ett brasilianskt pass?




Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards