Alla inlägg den 13 januari 2010

Av alexochsasan - 13 januari 2010 21:27

Kul att ni tycker att jag ej lägger upp alldeles för många bilder. Alltid roligt med positiv respons.


Fick fnatt idag faktiskt - märker att det är något molningt här i Rio, så jag väljer i denna kyliga 34gradiga värme att dra ut på en löprunda längst med den vackra Ipanemastranden. Går förbi poolen och ser både Alex och David ta en liten tupplur. Känns extra segt, då jag ville göra samma sak. Men nej - springa blev det.


Var ute i 40 min. Sprang i kanske 25 av dom. Hur fan ska jag orka träna och spela innebandyn när jag väl kommer hem? Har liksom träning 4 timmar efter jag landar. Kan bli ett jobbigt träningspass, men det ska bli roligt att träffa mina lagkamrater igen.


Ska se om jag kan hitta nån ny "dagens bild" då. Jodå - en på mig!


 Vackra sockertoppen i bakgrunden..


Det vart inge Jesusstaty igår, då det var något molnigt. Enligt rykten ska det vara bäst att vara där runt 9-10 på morgonen, då solen inte kommer vara i vägen - svårt att få bra bilder när solen försöker leta sig in i kameralinsen. Får se hur vi gör - kanske är fint att dra dit på kvällen? Jaja, återkommer med bilder när vi väl kommer dra dit.


Sjukt, jag kan inte förstå att jag är hemma snart! Efter drygt 5,5 månad utomlands.

Mamma, pappa, bröderna, Sofia, Joel, Robert, Rikard, Thomas, Anders mfl mfl - ser fram emot att träffa er! Hoppas Ni saknat mig också..


Facebookade med Joel en stund innan jag gick ut på min löprunda. Och visst stämmer det som han säger - svårt att inte gilla Rio de Janeiro. Under de cirka 4 månaderna vi reste runt innan vi kom till Brasilien och Rio var det faktiskt folk på vissa hostel som INTE gillade Rio, vilket jag inte kan förstå. Finns verkligen inte mycket att klaga på. Jaja, smaken är som baken I guess..


Försöker också komma på om favelan strax utanför oss är vackrast på natten eller dagen.


Och ni som trodde bloggnistan skulle försvinna efter drygt en månad - ack så fel ni hade!

Kvällens planer? Köttrestaurang skulle jag gissa på. Sen ingen aning..


Kommentarsvar:

Sebbe - Haha, du har satt myror i Alex skalle nu. Men jag misstänker att de sista Alex gör under denna resa är att sitta inne.


Julian - Compared to you, he is taking a swim in the oceans and seas wherver we are. How about you, by the boat for example? ;) Miss you, and I hope to see you soon!


Eddie - Hur har du det i Piteå? Trivs du?


Peter - tack för tipset. Imorrn drar vi nog dit. Tack för all den hjälp vi fått från dig och din fru.


Adios!




Av alexochsasan - 13 januari 2010 08:03

 Ikväll har jag och David varit på en bar där det i stort sätt bara var prostituerade. Jättetragiskt faktiskt och vi blev inte långrandiga. Sen på vägen hem så blev vi stoppade och muddrade av polisen. Väldigt sjuk upplevelse egentligen. Har ju varit med om det förrut men ändå. Vi hade såklart inget att dölja och åkte lugnt hem.


Help har förresten stängt och sebbe blanda inte ihopp Davids röda färg med min gyllenbruna. Han la sig en hel dag utan solkräm och blev stekt. Jag jobbar långsiktigt.




HEJDÅ

ALEXANDER

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards