Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Borta bra... / Alexander

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.


Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hur kallt det är utomhus. Tar Elsas bil till tåget, får stressa för alla köer. Tåget är dock försenat så jag hinner med det trots att jag får slå mig in i vagnen för att få plats. Kommer till skolan och min lärare Run börjar prata om Kants kategoriska imperativ. Ångest? Ja.


Men men så är livet nu. Hade en jättebra resa men nu är det bara att inse att det är tillbaka till verkligheten och att det är slut på semestern.


Mötte upp Sasan på flygplatsen i Sampa och resan hem gick bra tills vi väntar på vaskorna på arlanda. Tydligen hade luckorna på planet frysit igen och väskorna blev försenade. Sen så självklart så fdastnade vi i tullen och var tvungna att packa upp våra väskor. Jag fick kasta ned allt i plastpåsar och tillslut fick vi träffa Mamma Lena, Elsa och Abbas. Min pappa hade gått till bilen då parkeringsbiljetten gått ut då vi blivit försenad.


Här har vi äntligen kommit till Stockholm. Från  40 grader varmt till minus 15. Sasan klädval ställde många frågor hos mig och de som mötte oss.


Jag och min mamma Lena som har kommenterat flitigt här på bloggen.


Jag och Sasan på mina föräldrars balkong. Kallt!


Hejdå alla som har läst denna blogg, men var inte ledsna. Livet går vidare.

Om ni tänker åka till sydamerika och har några frågor eller dylikt får ni gärna maila för lite har vi nog lärt oss och vi har nog en del tipps.

elax7@msn.com    Sasanafshinnejad@hotmail.com


Hoppas vi ses i Hässelbyhallen på lördag 12,45 då det är match.


Hejdå      

 
 
Ingen bild

Elsa

25 februari 2010 16:03

om än du har ångest så är jag lycklig för att du är hemma:)

 
Ingen bild

Mamma Lena

25 februari 2010 16:53

Herregud vilket kort så där ser jag verkligen inte ut. Nu får jag också ångest. Men det är iallafall kul att ni är hemma igen. Men jag kommer att sakna denna blogg.
Ville också säga till Anders jag kan både jobba och kommentera bloggen det kallas effektivitet.
Det här blir nog sista kommentaren, tror jag och det känns sorgligt. Men jag säger som Alexander allt har ett slut också så dessa kommentarer.
Vill bara avsluta med välkomna hem och tack för att jag har fått läst om er resa. Har varit jättekul.
Klart man kommer till Hässelbyhallen men bara om du får spela.

 
Ingen bild

Julián

25 februari 2010 18:04

Finally you are at home my friends!
I guess it must have been hard to leave the warm sand of Ipanema and get into the cold white snow of your lovely Stockholm , but you know, nothing warmer than home and the family...
Hope seeing you soon, maybe in Stockholm, maybe in Bs.As, or even a summer in Rio together in a couple of years, who knows...
Take care! Adios

 
Maria

Maria

25 februari 2010 18:50

haha de måste kännas som ett straff att komma hem och måsta sätta sig på SU med en föreläsning av Run. Straffet för att ha varit i solen:)

http://hotmail.com

 
Ingen bild

Mörk S

25 februari 2010 22:12

Välkommen till Hässelbyhallen Mamma Lena, Alex "the megastar" kommer garanterat spela!!!!!

 
Ingen bild

emilie

26 februari 2010 05:48

Glom inte o ta bra anteckningar till mej!! puss..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Av alexochsasan - 18 februari 2010 16:10

Ja, de måste erkännas - han var lite deppig, lite ledsen och var självklart sugen på alkohol den sista dagen han var här. Jag kände mig inte riktigt sugen så jag stannade hemma och tog det lagom lugnt. Det medför såklart att någon gång skulle Alex oc...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards