Alla inlägg den 8 januari 2010

Av alexochsasan - 8 januari 2010 21:09

Sista natten i punta del este blev helt ok, Höjdpunkten var när vi sitter på stranden och ser soluppgången runt sex på morgonen.

Montevideo var dock ingen höjdare. Skum stad helt enkelt. Alldeles för många konstiga människor som bara driver omkring. Vi såg till och med två åriga barn och poliser som helt enkelt bara drev runt.


Nu är vi ju då framme i min drömstad Rio de janeiro. Har ju varit här fem år sedan och jag kan bara säga att jag älskade Rio då så förväntningarna är höga. Bor på ett fint lägenhetshotell med pool och ett gym som troligen inte varit i bruk sedan Joel körde ett bänkpresspass där för fem år sedan.


När vi anländer till lägenheten träffa vi genast den ursympatiska Peter. Han jobbar på samma jobb som min pappa och han och hans fru hjälpte oss mycket när jag var här förra gången. Sedan var det dags att hostat fram en stor summa pengar för hyran för de här 43-44 dagarna vi ska vara här och ge till vår lanlord Sonia. Sjukt att jag kommer hem om 44 dagar! Tiden har gått så snabbt. Efter detta kunde vi äntligen andas ut och ta ett varv på stan. Blev att inhandla en fotboll och gå en sväng på stranden, fula tjejer! Behöver inte säga mera om dom.


Sedan tog jag och David ett snabbt dopp i poolen där jag fick en ny vän. Anna heter hon och hon älskar poolen. Tror hon kunde grunder av franska, engelska, portugisiska och spanska. Vi lekte också lite kurragömma. Tror hon kanske är runt två bast.


Vi har en soffa man kan sova på, en madrass som Sasan vill sova på och sen har vi en dubbelsäng 120 cm som jag och David ska dela på. Vi kommer få betala extra för elen (som är dyr) så det kommer nog bli lite halvsvettigt om nätterna. Att sova naken bredvid Verständig känns ju inte helt ok så kan någon tänka sig bidra till en slant så vi kan ha vår AC igång?


IKväll blir det nog lugnt eftersom alla är lite slitna från resan hit.


Mamma: Trist att ni har det så kallt. Jag håller på att svettas ihjäl! puss


Loca: Förväntar mig en recention på Avatar från dig men hur som helst kommer jag nog se den snart.


Ronaldo: Jag är bekant med Help, vet vart det ligger och varit utanför. Dock gick vi aldrig in den gången men det blir nog nån dag snart. Du rekommenderar det alltså?


Av alexochsasan - 8 januari 2010 17:25

Blir ett kort inlägg, men vi har precis kommit fram till lägenheten. Allt med flyget gick väldigt smidigt. Valde att spela poker hela natten tills flyget gick tidigt på morgonen, så jag är lagom trött nu klockan halv 3 lokal tid.


Men som om jag ska sova - sånt har jag inte tid med!

Först blir det nog att titta in stranden, kolla in poolområdet i fastigheten, se hur området Ipanema ser ut och kanske ta något typiskt brasiliansk sett till födan.

I vilket fall så är det första intrycket av denna stad mycket bra. Vi kommer nog ha det bra här de sex veckorna vi kommer spendera här, va så säkra på det.


Håller på att svettas ihjäl. 34 grader såg jag precis och KOKHET sol.


Återkommer med mer text och bilder när jag har tid.


Tchau! 

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards