Alla inlägg den 11 januari 2010

Av alexochsasan - 11 januari 2010 02:12

I lördagskväll var det dags för oss att testa på utelivet i Rio. Vi hade fått tipps på stranden att gå till sambaklubben Mofo i stadsdelen Lapa. Hängde på vår balkong till strax innan midnatt innan vi tog en taxi till Lapa,skönt att slippa gå ut runt 3 på natten som i BA. Stället var skoj och de hade ett liveband och skön stämmning. Jag har introducerat Caiprinhan för David men han visade sig inte riktigt ha koll på hur många han tål. Har blivit riktigt förkyld. Tror det var för en tjej som stängde av och satte på vår Ac i Montevideo hela natten. Plötsligt vaknade man och frös och efter en stund låg man och svettades. Går omkring och snyter mig hela tiden. En tjej gav sin email till mig på en servett igår men jag har lyckats använda den som snorpapper.


Idag har vi varit på en hippiemarknad som är varje söndag här utanför, hängt i poolen, stranden och nu har vi varit och ätit alldeles för mycket kött på en churraceria.


Det roliga med vår pool är att den har så mycket regler på vad man inte får göra. reglerna är till exempel. Inga cyklar i poolen osv. Den stänger klockan sex på vardagar och det finns en badvakt som håller ställningarna. 


Så här ser vår pool ut.

   

Här hänger vi vid poolen. Jag står på det djupaste och badvakten sitter precis bakom så jag kan känna mig trygg.


Imorgon ska vi nog ta en promenad på ca 15 minuter till den kända Copacabana stranden. Just nu sitter vi och väntar på att temptation island ska ta slut. Det är nämligen repris och vi har redan sett det avsnittet. Hoppas verkligen att det kommer ett nytt avsnitt efter.


Hur har ni det?


kram

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards