Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Dagarna går.. /Sasan

Av alexochsasan - 12 februari 2010 20:50


Hej allesammans. Ledsen för att jag ej skrivit tidigare, men jag har verkligen inte tid att skriva i denna blogg nuförtiden. Ju mer dagarna går, desto mer ångest får jag för att jag ska hem snart. Förstå - nästa söndag går vårt flyg! Hur sjukt är det inte? Dessutom drar Alex till en annan stad på tisdag, så jag blir ensam mina sista fem dagar här i Rio. Sjukt att jag ändå efter mer än 5 månaders resande med en och samma resekamrat ej tröttnat på honom, trots att han flertalet nätter gnisslar sina tänder och även några gånger försöker skeda mig. Omedvetet eller ej låter vi vara osagt, men nog för att vi bor nära en böggata så tackar jag snällt men bestämt nej. Dock ska det tilläggas att resandet inte har gått smärtfritt rent vänskapligt. Vi har haft våra duster (verkligen inget som behöver nämnas här), men som man säger - de som inte dödar härdar..
Garry, den engelska killen har verkligen överraskat oss. Han har varit en trevlig färgklick som flyttat in hos oss. 28 år gammal, driver någon form av välgörenhet och försöker, som nämnt innan, driva igång en futvolleyskola för gringos här borta. Hans mål är sedan att flytta och leva i en favela och gå runt på dessa två verksamheter. Att bo i favela kostar drygt 300 Reais per månad, vilket är drygt 1200kr och då ingår el, vatten, värme och internet - inte illa! Allt för att slippa verkligheten borta i England och istället försöka "bo vid stranden". Rio är verkligen kärlek vid första ögonkastet - ni har mitt ord på det.
Känner även att jag köpt alldeles för många tavlor också. Typiskt mig, när jag verkligen faller får något så överdriver jag det till döden. Jaja, man lever bara en gång, antar jag och det finns alltid rum för tavlor i min källare som man sedan kan plocka fram.
Roligt med alla kommentarer om våra fina badbyxor. Både ris och ros, men känslan är helt perfekt när man är på stranden med dessa. Brännan blir bättre också. Inte helt uteslutet att vi går runt med dessa på Eriksdalsbadet någon vacker dag. Låt folk skratta åt oss, de gör oss bara starkare! Visst - "paketet" syns mer än tydligt med dessa, men inget vi kan göra åt. Dock ångrar jag att jag valde samma storlek på brallorna som Alex (medium) då min rumpa är alldeles för stor för dessa. Så Eddie, jag köper nog ett par nya, så kan du ta mina gamla. Fräsha och fina, nästan oanvända - deal?! Du känner mig rätt bra också, så ja ger dig ett bra pris..
Ikväll är det gatuparty borta vid Leblon, den fina stranddelen av Ipanema. Startar 18.00 Ölen satte sina spår igår, men skam den som inte dricker fler än en dag på raken här borta i Rio under karnevalen.
Ni ska få se en bild också - en fin, men något mörk utsikt över Copacabana.
Sköt om Er sålänge - dags för ett dopp i poolen. Prognosen säger att det ska vara 40 grader varmt de närmsta tio dagarna, så de gäller att svalka sig så ofta man har tid.
Tchau!

Hej.


Ledsen för att jag ej skrivit tidigare, men jag har verkligen inte tid att skriva i denna blogg nuförtiden. Ju mer dagarna går, desto mer ångest får jag för att jag ska hem snart. Förstå - nästa söndag går vårt flyg! Hur sjukt är det inte?


Sjukt att jag ändå efter mer än 5 månaders resande med en och samma resekamrat ej tröttnat på Alex, trots att han flertalet nätter gnisslar sina tänder och även några gånger försöker skeda mig. Medvetet eller ej låter vi vara osagt, men nog för att vi bor nära en böggata så tackar jag snällt men bestämt nej. Dock ska det tilläggas att resandet inte har gått smärtfritt rent vänskapligt. Vi har haft våra duster (verkligen inget som behöver nämnas här), men som man säger - de som inte dödar härdar..


Garry, den engelska killen har verkligen överraskat oss. Han har varit en trevlig färgklick som flyttat in hos oss. 28 år gammal, driver någon form av välgörenhet och försöker, som nämnt innan, driva igång en futvolleyskola för gringos här borta. Hans mål är sedan att flytta och leva i en favela och gå runt på dessa två verksamheter. Att bo i favela kostar drygt 300 Reais per månad, vilket är drygt 1200kr och då ingår el, vatten, värme och internet - inte illa! Allt för att slippa verkligheten borta i England och istället försöka "bo vid stranden". Rio är verkligen kärlek vid första ögonkastet - ni har mitt ord på det.


Känner även att jag köpt alldeles för många tavlor också. Typiskt mig, när jag verkligen faller får något så överdriver jag det till döden. Jaja, man lever bara en gång, antar jag och det finns alltid rum för tavlor i min källare som man sedan kan plocka fram.


Roligt med alla kommentarer om våra fina badbyxor. Både ris och ros, men känslan är helt perfekt när man är på stranden med dessa. Brännan blir bättre också. Inte helt uteslutet att vi går runt med dessa på Eriksdalsbadet någon vacker dag. Låt folk skratta åt oss, de gör oss bara starkare! Visst - "paketet" syns mer än tydligt med dessa, men inget vi kan göra åt. Dock ångrar jag att jag valde samma storlek på brallorna som Alex (medium) då min rumpa är alldeles för stor för dessa. Så Eddie, jag köper nog ett par nya, så kan du ta mina gamla. Fräsha och fina, nästan oanvända - deal?! Du känner mig rätt bra också, så ja ger dig ett bra pris..


Mörk S - Ska tänka på "läggningen" nästa gång - bra synpunkt!


Ikväll är det gatuparty borta vid Leblon, den fina stranddelen av Ipanema. Startar 18.00 Ölen satte sina spår igår, men skam den som inte dricker fler än en dag på raken här borta i Rio under karnevalen.


Ni ska få se en bild också - en fin, men något mörk utsikt över Copacabana.


  



Sköt om Er sålänge - dags för ett dopp i poolen. Prognosen säger att det ska vara 40 grader varmt de närmsta tio dagarna, så de gäller att svalka sig så ofta man har tid.


Tchau!


 
 
Ingen bild

Eddie

14 februari 2010 23:15

Låter som en bra deal Sasan. Dock rädd för att inte få plats med paketet, men om du töjer ut dem med din stuss så kanske jag kan ha dem bakofram? Vad tror du?

Ses snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.   Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hu...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards