Alla inlägg den 25 januari 2010

Av alexochsasan - 25 januari 2010 07:07

OK, det här var kvällens plan. Jag och David träffade en futvolley kille, Garry när vi hade vårat caipirinha maraton. Skön snubbe som jag sedan har vart ute lite med. Dock har det visat sig att jag som han blir lite för fulla när vi festar men annars är han en toppenkille. Han är ju vän med dessa tjejer som jag också byggt broar med. Blir full i skratt när jag ser dessa bilder men det borde jag inte. Är vän med dem på facebook så jag hoppas de inte kollar bloggen. Jag försöker alltid ställa massa frågor likt, Vad gör ni här? Varför är ni här så länge? etc men jag vet ju sannigen som de vägrar berätta.


Hur som haver. Hemlisen ikväll var ju faktiskt att vi skulle till Rocinha. Den största favellan i Rio. Bor runt 70k till 150k där, oklart. Drogkungar styr och vapen överallt sägs det.  Garry är grymt bra på futvolley (likt mig) så han känner han massa folk som spelar futvolley som bor där i favellan. Dessa skulle ut och parta med oss. Jag har tjatat en del och Garry har lovat att leverera Rocinha men brassar är faktiskt opålitliga och de svek oss ikväll, får bli en annan dag.


Istället blev det en kväll i baixa Gavea som är ett ställe där studenter samlas för att ta en öl eller två. Runt elva på kvällen visar det sig att Garry tydligen fyller år om en h (28) och vi sjunger och delar en caipirinha. Sedan måste de engelska tjejerna hem för det har volentär arbete, (läses samhällstjänst) imorgon. Detta innebar att vi drog till en gringobar. Gringobarer har vi varit gott om på dessa resor. Dessa barer innebär att om man har bandana, flipflopp eller en t shirt med ett "coolt" tryck på så är man garanterad att fixa tjej (troligen från nån brittisk ö, USA eller Australien  eller 18-21 årig tjej från skandiniavien som tycker man är cool). Det flockas också urinvånare som är "goldiggers" eller prostituerade på dessa ställen.  Inte riktigt min favourit. Gick nyss hem därifrån. Vi bor ca 10 min från baren och jag valde att gå hem själv rätt snart. På vägen hem sprang jag självklart på uteliggare och pundare men det är inte dem man ska vara rädd för. Ärligt talat så känner jag mig trots allt vädigt säker i Rio. Här i ipenema känns det lite som mitt hem också så jag är inte orolig, hoppas jag inte jinxar.


de har ju massa juicebarer här också med massa konstiga frukter vi knappt kan stava. Ikväll testade jag en brun (!) slushi som kallas Acai. Tog den med lite banan i, väldigt god.

  

Godnatt

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards