Alla inlägg den 24 januari 2010

Av alexochsasan - 24 januari 2010 15:25

Igår kväll var det alltså dags för Sambodromo. Det var ju inte nån vanlig sambaskola vi skulle på utan den riktiga träningen där karnivalen hålls varje år. Så här såg det ut.


Jag och Sasan har fått våra tröjor och är laddade för karnivalen. Imperatriz heter vår skola.

  

Så här ser Sambodromo ut. Den är 720 meter lång och varje skola har 50 minuter att ta sig igenom gatan.

  

Först var vi dock tvungna att leta reda på vår grupp. Här är vi med den och Nacilma.

Vår grupp hette Ala Surgiu no ato

  

Sedan var det dags att gå samba längs gatan. Väldigt roligt att se alla glada människor som visade mycket passion.

  

När alla hade kommit i mål firade man med lite trummor och dans. Det såg ut så här.



Annie: Jag har också väntat på ett fylleinlägg. Vi får nog vänta vidare för man måste väl vara full för att skriva ett sådant. Lite stavfel och en rejäl ångest dagen efter för man inte riktigt vet vad man skrev. Alldeles för korrekt inlägg håller jag med om!


Ronaldo: Haha, nej du har faktiskt fel. Du får se imorgon var det är vi kanske ska göra ikväll.


Ha en bra dag!

Av alexochsasan - 24 januari 2010 07:11

Som rubriken lyder..


min tur nu att fylleblogga?! Japp, så ere - kunde inte hålla mina svettiga fingrar i styr. Precis kommit hem efter en oförglömlig kväll med sambaskolan. Har mer eller mindre försökt lära mig dansa samba i drygt 4 timmar, inräknat de stora tåget och "efterfesten" på en annan sambaskola, utan att ens vara nära att bemästra dansen.

Har ett par bilder och filmer jag vill lägga upp, men jag orkar helt enkelt inte. Jag har druckit lite, sitter med min bärbara dator i knät, har sjunkit ner extremt djupt i denna vita sköna soffa och skriver ur mig det jag tänker och funderar på. Hur skönt som helst alltså.


Vi har vart ute med Peter, Nancilma och en vän till Peter hela dagen och haft en grym kväll. Synd bara att ljudet var så fruktansvärt högt på Vila Isabel att det knappt gick att vistas där inne. Dock har det varit en grym kväll, och jag (vi) vill tacka både Peter och hans fru för att de tar med oss och visar dessa typer av kvällar. Vi ses framöver och hoppas inte baksmällan retar er alltför mycket imorrn!


Kommer säkert få skit av min resekamrat som jag så ofta får när jag skriver saker jag inte bör skriva, men jag ska reta er lite genom att säga att vi har en djup hemlighet jag inte kan berätta för er här. Detta har varit något vi, iallafall jag, velat göra under en längre period och som det ser ut nu kommer det att hända imorrn kväll. Som sagt - kan inte avslöja vad (av relativt självklara skäl då mer än jag och Alex läser denna blogg) men jag kommer återkomma med avslöjandet...


Kommer även återkomma med bilder och filmer från denna kväll vi nyss upplevt.


Klunk vatten nu, sen sova lagom djupt. Upp om ett par timmar för att titta och kanske köpa tavlor. Redan köpt en. Den är fin. Halvröd med jesusstatyn på.

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards