Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Filosofprat med en twist av ett roligt mailsvar från mamma /Sasan

Av alexochsasan - 27 januari 2010 21:11

Livet är inte såenkelt som man tror. Så mycket saker man ska behöva göra.


Ta ansvar, äta ordentligt, träna, må bra, hälsa på de man tycker om, köpa presenter till desamma när de fyller år, jobba, fira julafton med familjen mm.

Men man är aldrig riktigt nöjd. Man gillar inte jobbet, man får för dåligt betalt, att fira julafton med familjen är långtråkigt, träna suger, man tröttnar på att ta ansvar.

Med andra ord väldigt enkelt att man hamnar i en temporär depression som gör att man börjar börja fundera över sitt liv, och vad man egentligen gör med det. Framför allt under vintern i Sverige när allt mörkt och tråkigt.


Ja har en lösning på problemet. De låter väldigt enkelt, och det är det också.


Res.


Kanske inte en långresa som jag och Alexander påbörjade, men bara åka nånstans för att känna hur det känns att gå på stranden en varm januaridag (!). Thailand, Brasilien - whatever.. testa bara att resa och må bra. Här slipper du ta samma ansvar som du behöver ta i Sverige. Här kan du mestadels ta det lugnt och bara njuta av det varma vädret och de vackra stränderna.

Trots att pokern gick bra under december har jag haft många stunder då jag bara inte orkar spela, har ingen glöd. Nu är det drygt 3 veckor kvar tills jag kommer hem och jag känner verkligen ett otroligt sug till att spela poker. Lösningen? En resa.

Jag kommer komma hem till ett Sverige som haft sin värsta vinterkyla på 20 år men som nu är på uppgång temperaturmässigt. Visserligen fortfarande kallt, men ändå - snön kommer nog mestadels vara borta vilket gör mig lycklig. Lösningen? En resa.


Jaja, ska inte trötta ut er med mitt filosofiprat utan istället trötta ut er med mina stora problem, som jag nu ser att Alex redan har nämnt. Då glömmer vi det..

Dock är det roligt att ett av barnen, som kan lite engelska, såg mig på stranden och hälsade:

"Whats up, Ibra?"


Har fått en relativt stor finne på min panna också. Den alltid så sympatiske Alex säger att det kan ha med mitt proteinpulver att göra. Tack för stödet.. 


 Jag skickade denna bild till mamma för att dels att hon saknar mig och vill se hur jag har det, och dels för att visa den fina vyn bakom mig. Mamma undrar vad det är för något uppe till vänster, om det är något form av kors eller nåt? Dock är inte detta mamma i ett nötskal men det är alltid roligt att höra hur hon tänker ibland, framför allt när hon är lite... fel ute.

Älskar dig mamma - vi ses på Arlanda snart. Glöm inte att ta med dig en keso till mig!


 
 
Ingen bild

Ronaldo

28 januari 2010 07:32

http://www.youtube.com/watch?v=g8DCt3Lmi28

Kolla in klippet - underbar entré till ett bröllop - dags att fixa hem nån pudding från Rio nu då ni snart ska åka hem.

Grym blogg!

 
Ingen bild

Mamma Lena

28 januari 2010 21:58

Ja snart kommer ni hem till verkligheten. Tänk vad tiden har gått fort. Jag ser fram emot att få komma och titta på din fina lägenhet.

Kram

 
Ingen bild

Ronaldo

28 januari 2010 23:22

Läser en del bloggar - älskar denna även om jag inte känner er eller ens vet vilka ni är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.   Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hu...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards