Alla inlägg under november 2009

Av alexochsasan - 15 november 2009 10:56

Kommer hem efter en jattebra kvall, har aldirg varit sa popular! Ska ga pa toaletten och genast kommer tre- fem tjejer fram och vill prata med en. Killar kommer ocksa fram och om jag forstar det hela ratt sa har nagra killar bjudit mig pa grillning och sedan se pa Cordobas lag som haller till i argentinska division tre imorgon, tveksamt om ja ska ga for de dar killarna kanns, hmm, skumma.


Hur som helst. ser att min kara mamma Lena har kommenterat bloggen sa som manga ganger for. Jag alskar nar hon kommenterar och mamma du ska veta att folk har mailat mig bade fran sverige och brasilien och sagt att dina kommentarer forgyller bloggen. De tycker det ar roligt att hora om mina aventyr och de tycker att det ar valdigt lustigt (pa ett bra satt) att du skaller, gnaller och hyllar mig och Sasan. Du hjalper helt enkelt till att gora bloggen underhallande. Haller ni inte med?!


Kul att du gillar frisyren och mina "magmuskler". (du ska veta att pa bilden sa ser man min daliga sida av haret, det ar langre pa andra sidan. Forresten om nan undrar vad jag laser pa bilden sa ar det Fjodor Dostojevskij's Brott och straff pa orginalsprak )


Jag alskar dig och jag alskar nar du kommenterar, fortsatt med det.


Nu ar klockan sju och jag ska antligen krypa ned i sangen.


Pussar din Alexander

Av alexochsasan - 15 november 2009 01:31

Som jag har forstatt det sa vill folk se bilder pa tva saker. Min solbranda,valtranade kropp och min frisyr.

Har slar jag tva flugor i en small. Hall till godo

  

Av alexochsasan - 15 november 2009 01:13

Spelar fotboll. Tar emot bollen, spelar vidare. Folk jublar och skriker mitt namn. Får ett inlägg. Kommer upp perfekt för att nicka in den. Tittar upp, ser fläkten brumma för kung och fosterland. Allt snurrar, va fan hände igår? Är detta ännu en av mina galna bakfyllor där jag är för bakfull för att försöka dra och spy? Tror så. Tittar mig runt. Alex sover utan täcke helt utslagen. Massa läskiga hårdrockare har flyttat in. Känner svag doft av hasch. Luktar inte så illa som man tror. Intalar mig själv att försöka drömma mig tillbaka till fotbollsmatchen. Somnar i vilket fall om och vaknar runt halv 5 på eftermiddagen lokal tid. Perfekt. En solig dag gick till spillo.


Vi satt på hostlet igår, spelade kort och hade planer på att dra ut runt 1 på natten. Folk som jobbade tyckte det var alldeles för tidigt men de fick vara - vi ville ut. Fick med oss 2 engelska tjejer som också ville dansa och festa lite. Alltid när man frågar folk från England och London vart de kommer ifrån svarar de alltid London. Så nu den senaste tiden börjar jag och Alex svara Stockholm när de frågar oss. Drygt må tyckas men va gör man inte för sitt land?

Vi kom hem inatt runt 5-6 typ. Ingen aning faktiskt.


Fattar inte ens hur vi kunde bli så fulla. Ölen var dyr på stället. 18 kr för en 33cl öl. Kostade 55 kr att dra in och då fick man en stark apelsindrink. Smakade bra så den gick ner på två röda.


Varför kan ja helt plötsligt skriva åäö när jag inte har tillgång till en dator med svenskt tangentbord? Joda, jag skriver på min iPod, mailar till min egna mail, kopierar allt därifrån och lägger upp det på bloggen. Projektets projekt med andra ord.


Vi kommer köpa en dator nere i Buenos Aires. På onsdag eller torsdag. Känner att jag behöver en dator akut. Alex betalar vad datorn är värd, så lägger ja mellanskillnaden om jag vill ha nå superduper. Allt löser sig, bara man ger de hela lite tid.  Kan sedan ladda hem ett svenskt tangentbord så de går att skriva vad man vill utan krångel. Vill också komma igång med pokerspelandet på nätet nu när vi har egen lägenhet en längre period. Har inget direkt mål över hur mycket jag vill tjäna, men en bra hacka skulle inte sitta helt fel. Känner dock at ja saknar formen efter ett par dagars uppehåll men vi hoppas på det bästa! Redovisar resultat när de nya året närmar sig.

Vi har förlängt vår vistelse här i Cordoba fram till tisdag också. Så vi skippar staden Rosario (som enligt enligt en vän till mig sa att VÄRLDENS snyggaste tjejer finns där). Inget dåligt statement de där! Andra har även sagt att det inte finns nå spec. att se). Snygga tjejer finns ju överallt. Sen är ju inte tjejer allt heller för den delen..

Känner att jag är skyldig bloggen en drös med bilder! Men ha tålamod. När datorn är köpt kommer bilder att läggas upp, va så säkra på det!


Kommentarsvar:


Eddie - ja me.



Adios!

Av alexochsasan - 13 november 2009 23:59

-Sasan, vi satter oss dar uppe pa terassen. Laser lite, tar det lugnt.

-Visst, kommer upp snart.


Efter 1 min kommer Alex ner:

-Assa, det ar alldeles for varmt dar. Gar knappt att andas. Jag gar ner ist. Dar finns det skugga.

-Visst, kommer ner snart.


Efter 1 min kommer Alex upp:

-Assa, det ar alldeles for varmt dar. Gar knappt att andas.


Forstar Ni vara problem har? Har gnaller Ni som hur kallt det ar I Sverige. Nollgradigt och allmant morker! MEN VI DA?! Vi sitter mer eller mindre inlasta i vart hostel och onskar "battre klimat", men istallet far vi 35 grader och stekhet sol. Tank pa det Ni har och va stolta over det!


Idag efter en mangd timmars bussresa har vi vandrat runt staden lite for att forsoka hitta en affar som kan laga min dator. En affar sa att de tar tjugo dagar och kostar 570 dollar att fixa! Assa hur mar folk? Hur man man ta mer betalt for en javla bildskarm an en helt ny dator!? Drar till en annan affar som berattar att de kan kosta 200 nere i Buenos Aires, sa vi far se hur vi gor. En snubbe vi traffade i Floripa pajade sin dator och han kopte en ny i Paraguy for 330 dollar, vilket far anses som helt okej. Ar faktiskt i behov av en dator och det ar Ni ocksa! Ni vill ju se massa bilder, videos och annat skit? Trist. Bade for Er och mig. Har tagit massa smygfoton pa Alexander bakifran (hans marddromsvinkel rent fotomassigt) och vem vill egentligen missa dom?


Som ett bra komplement anvander jag min Ipod touch som man verkligen kan gora allt med. Forrutom att blogga, och lagga upp bilder pa bloggen. Valdigt konstigt, ska se om jag lyckas ladda hem nagot som gor att jag kan skriva i bloggen darifran. Och lagga upp bilder och filmer saklart.


Ikvall lutar det at en klubb som man bor anlanda till en fredag som denna. De rekommenderar oss att vara pa klubben runt 2 pa natten. Kan folk i Sydamerika ga ut senare alltsa?! Men vi ar utvilade, tagit en valforkand tupplur efter datafixletandet sa nu ar det bara att ha sa kul man kan! Sen ar allt som har med fredagen den 13e att gora sa sjukt upphausat. Ofta det hander nagot just de datumet och den dagen. Eller? Ar dock megaforkyld efter att ha tagit en tupplur med flakten paslagen. Ett tecken pa att kanske inte dra ut och festa fredagen den trettonde?


Eddie - inget fel med att vara arbetslos ett tag. Du ar inte ensam!


/Adios


Av alexochsasan - 13 november 2009 13:00

Tog bussen halv sju igar kvall och runt halv nio pa morgonen darefter kommer vi fram till varat nya hostel i Cordoba. Bussresan gick bra. Lyssnade pa tva-tre latar pa min Ipod for att sedan somna. Sen sov jag i stort satt resten av resan. Vaknade dock upp av att den argentinska filmen som visats var slut och pa alldeles for hog volym var en melodi pa tva sekunder som spelades om och om igen. Filmen hade alltsa gatt tillbaka till borjan av menyn dar man kan valja att se filmen eller vilket kapitel man vill se. Denna melodi borjade blanda sig i mina drommar och tillslut fick jag nog och vaknade. Krigade mig forbi Sasan och gick fram och stangde av for att sedan somna om.


Min frilla, den ar semibra. Jag har langt har i luggen for att sedan ha valdigt kort pa ena sidan och for kort pa den andra. Ja ja, det vaxer ut. Far ta nan liten kommentar men man far ge och ta. Jag peakade till exempel Sasan for nan dag sedan for han blev valdigt andfadd for att ga upp for en kulle men han blev inte sa sur for det (eller han blev jattegrinig men anda). Igar lyckades jag aven branna mig i nacken eftersom min nacke har troligen inte sett solen pa cirka sju-atta ar.


Idag ska vi utforska Cordoba som ar Argentinas nast storsta stad. Forhoppningen ar att vi ska fa lite klarhet om vi kan losa det har med datorn. Borjar bli lite radd att Sasans abstinens kommer gora att han koper ett vapen och gar bananas pa varat hostel.


Eddie: Sluta tjata om bilder pa min frisyr! Hur har du tid med det har inte du ett jobb att skota?! Vi far val se hur det blir med det, Kanske om nan vecka.


Robert: Nej har inte haft mojlighet att spela fotboll i Chile blir nog mer av det nar vi kommer tillbaka till Brasilien. Tjejerna, hmm. Detta ar nog inte ratt forum att disskutera sadana pettitesser men det gar ok. Kul att du kommenterar.


Hejda!

Av alexochsasan - 12 november 2009 21:36

Blir ett kort inlagg innan 12 timmars bussresa star nast pa tur. Idag vi vandrat (trojlosa, for vi bryr oss ej att vi e tjocka!) runt i en gigantisk park. Vi valde att se nagra grejer i parken, en sak var "the hill of glory". Vi borjade vandra, vandra och ater vandra tills vi borjade se ett stort berg. Vagen dit gick runt hela berget vilket medfor att de tar enormt mycket langre tid innan man nar toppen. I steksol och utan att vi kopte vatten borjade vi tveka. Vi hade gatt halvvags och vi sa sedan att vi, sloa som vi at, vander och drar hemat. Men da ville Alex titta i kartan och eftersom Alex borjade fa problem med magen och sag att det finns toaletter pa gloryberget sa andrade vi oss och drog upp till toppen. Noden har ingen lag som man sager. Fin utsikt, dock lite for mycket trad i vagen. Toalett - perfekt! Saknar toalettstol, papper och las.


Kul.


Vi vander. Okar tempot nagot. Svettas. Bra traning anser jag. Hittar tillslut en toalett efter en timmes vandring. Med toalettsits, las och toapapper. Tar sedan taxi in mot stan och vandrar hemat.

Jag vill garna lagga upp lite bilder men min dator ar fortfarande trasig. Far se hur vi loser detta, lutar dock at en ny dator, men vi far se. Alex tog inte med sin kamera idag nar vi vandrade genom parken. Glomska misstanker bade Ni och jag, men jag tror det ar nagot annat.


Frillan!


Alex klippte sig for ungefar 20 timmar sedan och for varje timme som gatt har han byggt en sadan angest over frillan. Den ar mycket speciell ska jag beratta for er. Visst ger jag nagra extra gliringar, men han overdriver lite om hur ful den ar. Den ar bara lite.. annorlunda, och vem har sagt att det ar konstigt att vara det?


Ska packa det sista nu. Har duschat, laddat allt och gjort mig redo for bussresan!

Joel - sorry for att jag ej kommenterade din senaste kommentar! Kommer har nedan ist.


Kommentarsvar:

Eddie - vet ej hur lange han kan halla sig utan att lagga upp en bild pa bloggen dar han ar med. Nasta ar kommer han nog lagga upp nagra fina - hall utkik!

Mamma Lena - Har vaxer snabbt. Han tror sjalv att det blir langt nar ni besoker oss pa arlanda i februari. Jag hoppas pa detsamma, for allas eget basta!

Joel - Jo 80 ar en bra vikt. Men ej for nagon som ar kort i rocken och har starka komplex for overvikt. Men jag ska jobba pa det. Snart sa. Haha, de riiiktiga dumma har nog inte lossnat an. Men vi har lite mer an halften kvar av resan sa de kommer nog dyka upp nagra! Vi saknar dig ocksa. Puss.


Blev visst ett lite langre inlagg an jag trodde. Skrivglad, I guess!


Adios!


Av alexochsasan - 11 november 2009 23:43

Ja jag har ju rakat paja datorn. Men det gor ju inte sa mycket for Sasan anvander den typ aldrig (eller?!). Gissa om jag hade angest nar jag skulle vacka Sasan igar och beratta nyheten. Har tankt efter lite vad jag ska skylla pa och kommit fram till att det blir pa Packard bell. vad ar det for dalig kvalite' pa skarmarna egentligen!? Dock sa gar det val att fixa pa nagot satt om det bara ar skarmen som ar paj? Gar det inte att fixa och jag maste kopa en ny. I detta fall blir det nog att jag far strunta i  Rio de Janeiro och Buenos Aires och hanga pa landsbygden i Bolivia dar det ar lite billigare att leva.


Idag efter vinturen sa gick jag och klippte mig! Kan inte minnas nar jag senast hade sa har kort har. Blev rakapparaten i hela bakhuvudet. Ska val forsoka fa upp nan bild nan annan dag om ni vill se? Nar jag kom tillbaka till vart hostel log hela personalen at mig och sa "you look different". Ar det bra eller daligt? Det beror ju pa om de tyckte jag var ful innan men det vet jag ju inte!?


Loca: Kul med fyllekommentar! Fortsatt med sant, hoppas flera tar vid! Det ar val anda fyra bokstaver man ska skriva in sa forstar att det ar lite klurigt.


Mamma: Kan inte saga att jag langtar tillbaka till vardcentralen nar jag hor det dar, kan tanka mig kaoset. Troligen annu mera kaos nar inte jag ar dar och jobbar.


Av alexochsasan - 11 november 2009 23:25

Kan man saga att jag sitter och fyllebloggar nu? Nej da. Jag drack inget vin, at bara massa nyttigt istallet. Stannade hemma. Tog en springrunda pa 1 mil och drack vatten efterat. Vilat och laddat mina batterier. Ikvall skippar jag aven utgang.


Hade typ min storebror skrivit detta hade detta kunnat vara sanning. Men nu ar det mig vi pratar om. Jag drack mangder med rodvin, at massa onyttig ost, salami, dessert och allt som kan tankas vara onyttigt. Som namnt innan - jag ska borja toktrana nar jag befinner mig i Buenos Aires den 18 november.

Annars ar livet i Mendoza hur trevligt som helst. Befunnit mig i Argentina i tre dagar nu och jag trivs utmarkt. Pa tal om canopyn och forsranningen sa tyckte jag att det var superhaftigt. Jag har inte direkt nagot fan av grona lund eller liseberg sa att jag gor nagot som det finns en liten liten chans att jag kan do av vill jag ej gora. Forstar att inte Alexander fick den ratta kicken av canopym men jag tyckte det var riktigt haftigt. Alex har berattat om problemet med att fa in bilderna, men sa fort allt ar ordnat och jag far in bilderna fran cdn in till min dator sa kommer jag att lagga upp.


Dock kan det vara ett litet problem. Alex har namligen forstort min dator.

Gatt och lagt mig, Alex lanar datorn for att titta pa serier.

-Sasan, vakna - jag har pajat din dator.

(soft satt at bli vackt pa)

-Men va..?!

-Kom och kolla.


Da har Alex pa nagot vis klamt en horlur mellan bildskarmen och tangentbordet sa de blivit en stor spricka. Ingen storre fara direkt, vi ska forsoka ordna problemet sa fort vi kan. Bara bildskarmen som ar trasig, allt pa harddisken ar kvar. Antingen ordnas skarmen eller sa kops det en ny dator. Skriver nu pa en allman dator har sa det ar omojligt for mig att skriva alla bokstaver fran det svenska alfabetet.


Nu dags for ingenting typ. Packa kanske. Lamnar imorrn for Cordoba. 12 timmars bussresa. Soft att inte behova ladda datorn denna gang, utan bara ipoden. Via datorn dock.


Adios!

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards