Alla inlägg den 5 november 2009

Av alexochsasan - 5 november 2009 23:03

Gårdagen har satt sina spår. Slår på bloggen och ser att Alex fyllebloggat. Snyggt! Kanske dags för mig att börja bakfylleblogga då.


Vi möter upp tre engelska tjejer som vi hade träffat dagen innan. Vi köper med oss två flaskor av Chiles nationaldrink "Piscola", smakar typ som citronsaft med en touch av sprit och drar sedan hem till dom. Hon som bor där bor med en Chilienare som såg rätt ung ut och satt bara framför sin dator hela tiden. Hans grej verkade vara att hyra ut sin lägenhet till behövande som hon hade nappat på - smart idé! Efter en stunds drickande kommer tre snubbar in som hade spelat fotboll. De langade fram hasch och annat knark och rökte på som om det inte var någon morgondag. Givetvis tackade både jag och Alex nej när dessa prylar erbjöds, men det var rätt roande att se dom röka på och bli höga. Har lovat min famlilj att inte bli en knarkare när jag kommer hem. Finns inte en chans att jag rör nå liknande under denna resa. Bara de städar min ensamma lägenhet och tömmer posten dagligen så kommer jag inte att knarka - deal!


Utgång var planen när piscolan var slut. Vi tog taxi till någon ramdom dansklubb och gjorde de bästa av situationen. Alldeles för hög musik spelas, folk försöker göra sitt bästa för att hänga med i musiksvängarna, så även de troligtvis enda två svenskarna på stället. Ska också tilläggas att vi i början verkligen försöker göra vårt bästa för att dansa, men när vi blir fulla och försöker vara lite lustiga gör vi alltid denna dans, inspirerad av tvserien "Its always sunny in Philaldelphia. Småroligt, tycker vi. Havltöntigt, anser nog Ni.


Kvällen tog tillslut slut så vi tog en taxi, kände oss lurade när taxichaffisen sa $5.000 för att åka hem, vilket är runt 75kr för en sträcka som skulle kosta runt 200kr i Sverige. Vi åkte ungefär samma sträcka tidigare under dagen med taxameter för $1.700, men vi var för fulla för att tjaffsa. 75kr delat på två för att få skjuts till dörren får vi väl anse som okej. Men knappast att kvällen tog slut där. Jag ville äta och Alex ville filma och fota. Såg massa kort nu dagen efter att jag hade sprungit på bilvägen och lekt rövare, samt sjungit massa konstiga låtar på en bensinmack samtidigt som jag försökte svulla in i alldeles för fet pizza för mitt eget bästa (alkoholens biverkningar I guess). Lagom pinsam får man vara ibland, och nej - jag kommer inte lägga upp dom filmerna här på bloggen. De (mesta) som händer i Chile, stannar i Chile.


 

Hasch är soft, tänker nog han.


 

Hon vi var och drack hos - Kat.

 

Sann glädje! Gillar den perfekta placeringen av discokulan i bakgrunden också. Får mig att se ut som en... snubbe med en diskokula över sig.


Hur har dagen sett ut idag då? Jag har mest chillat vid poolen och slappat. Försökt få mer färg, men det är svårt. Krigar ändå! Alexander verkar ha haft en bra dag också, försökt få färg som aldrig förr - se bara!


Kommentarsvar:

Rikard - Kul att du hittat in hit och skaffat tillräckligt med stora bollar för att våga kommentera också :) Vi har det bra, nästan lite för bra faktiskt med tanke på hur vädret hemma verkar vara. Grästennisen i Spanien - där höll jag verkligen hög klass rakt igenom, kände mig aldrig hotad och det vet du om! Antar att bollspelsrushen sitter kvar även här borta också! Simma lugnt du med, och fortsatt lycka till med pokern!


Fortsätt kommentera Ni som orkar - alltid lika roligt att besvara dessa!


Lutar åt utgång ikväll också.

Mamma och Pappa - kul att prata med Er på Skype idag. Ett rent nöje - Älskar Er!



Adios!



Av alexochsasan - 5 november 2009 08:43

Kommer hem.. Lite for sent.. druckit lite for mycket... Gar ned for korridoren som liknar nagot fran the shinning... Hamtaer mitt vatten.. blir radd nar han som jobbar har vaknar till liv nar jag passerar sallskapsrummet... Lite for full men har haft en bra kvall.. Mexmat och hemmaforfest.. festen var ok.. minns Kappt hur lokalen var men Sasan sager att den var ok...  Maste fixa ut youtube pa sasan ikval.. hahah...Fixat nedre sovplats for mig igar och for Sasan idag, behover inte kriga,... jag fixar! Forresten.. coollt att stava alla namn med sma bokstaver som arsenal... alexander rosenberg

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards