Alla inlägg den 4 november 2009

Av alexochsasan - 4 november 2009 15:15

Vaknar upp och ska låsa upp mitt säkerhetsskåp. Märker att skåpet är helt öppet och inte har något hänglås på det. Blir lite konfunderad över detta. Testar om min nyckel passa i hänglåset bredvid och det gör den. Har tydligen satt fast mitt hänglås på ett annat skåp innan jag skulle gå och lägga mig i natt. Så full var jag faktiskt inte!


I går gick vi ut på upptäcktsfärd. Blivit tippsade av TheEgo och Gaby (mer om dom längre ned) om ett berg som ska ta en linbana upp till, skulle tydligen ha fin utsikt. Vi hittar dit väldigt lätt, lite för lätt. När vi kommer dit spelas konstig deppig musik. Några gubbar slår på trummor och nåt plakat har dom. Det visar sig att de strejkar och vi får ändra våra planer. Det blir att leta en h efter ett köpcentrum även fast vi har karta och det ska ligga sju minuter från oss. Där köper jag ett par byxor och mitt kort funkar fortfarande inte. Sedan skyndar vi oss hem för att se CL. Efter matchen kollar jag min mail. Har äntligen fått svar av Icabanken på vad jag ska göra med mitt kort som är avstängt. Svaret var: Ditt kort är inte spärrat och bör fungera utmärkt. På väg till tunnelbanan så testar jag för 30e gången en bankomat, nu funkar det! Men vad är grejen med Icabanken? självklart måste de ju stängt av och satt på mitt kort, men de verkar de inte vilja prata om. Som Sasan sa, de är luriga de där ICA, fifflar med kort och säljer gammalt kött. Skönt att de funkar nu hur som helst!


På kvällen så ska vi hem till TheEgo och Gaby. Vi sitter och tar några öl där och deras vän Jean-Paul visar upp tjejer på facebook som han undrar om han ska ringa och ta till stället vi ska till. TheEgo visar även hur han gör sin musik och så blir det lite streetfighter också. Sen drar vi till nån klubb. De har ett liveband som var väldigt underhållande. Bandet bestod av:

En DJ som såg ut som en lite pluffsig 17 åring med solglasögon och keps,

En kille på trummor och sång som hade t-shirt och slips han påminnde en hel del om Gattas i Farsta

En cool tjej som var toksminkad och sjöng och stod och dansade

Och sen var de även tre mexare(?) i mustasch som satt i bakgrunden med vita målaroveraller och spelade basfiol och fiol.

Hur som haver var det ett bra band! Ska be Sasan lägga upp nån video på bandet.


Gaby är en tjej som jag träffade när jag var i Venezuela förrut. Pratade inte så mycket med henne, Joel hängde mer med henne men vi bytte facebook. Nu så bor hon i Santiago med sin kille Diego "TheEgo"(hur coolt är inte det artistnamnet!?). TheEgo är en känd DJ och gör drumandbass musik. Han annordnar fester en gång i månaden och på fredag är det dags för en av dessa fester. Så här ser det ut på hans fester. Rewind heter klubben och ska tydligen vara grymt, vi är såklart VIP. Dessa är väldigt snälla och i måndags kväll tog de oss på en biltur. De bjöd på natonaldrinken, helt ok! Och så åkte vi upp på ett berg för att se över staden.


Idag så ska vi bara ta det lugnt, kolla lite CL och sedan kanske träffa Gaby eller gå ut med några från england vi träffa på klubben igår.

 

Svårt att få med hur stort och vackert Santiago är men här är ungefär en femtedel.

 

Sasan med tjejen från bandet (är hon snygg eller inte?) och TheEgo

 

jag som gör coola tummen upp med Gaby


Mamma( och resten av familjen): Gaby är vän med Johanna som besökte oss för några år sedan. Johanna hade sagt till Gaby att min familj var helt underbar och att min mamma  bakade jättegott bröd varje dag, ta åt er!


Blev ett lite långt inlägg men nu när ni läst klart kan ni slappna av med ett roligt klipp.


Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards