Alla inlägg den 8 november 2009

Av alexochsasan - 8 november 2009 16:40

I fredags var vi på TheEgos fest. Var väldigt roligt och Diego var grymt bra!    

Hängde hemma hos Gaby först!

 

Diego med armarna i luften in action!


I lördags skulle vu ju på nånting som vi inte riktigt visste vad det var. Det var en nöjespark . Ni som känner mig och Sasan vet att ingen av gillar sånt där. Kära Elsa gav mig ett fallskärmshopp som 25 årspresent, (ja jag vet jag ser ut som 22 men jag är faktiskt snart 26!) detta hopp gjorde mig lite taggad på att testa något mer och igår blev det faktiskt att testa en bergochdalbana. Var oskönt när man satt i den men efteråt hade jag känslan av att vilja göra det igen. Var dock kanske inte den största bergochdalbanan men ändå. Det kändes som om jag åstakommit något stort.


Vi stressade som attans och drog på eftermiddagen till Colo Colo matchen. De torskade med 2-1 och matchen var medioker. Det var sista kvarten som var riktigt rolig då det blev hetsigt. Känns som brasilianska ligan håller mycket högre klass. En rolig grej var att målvakterna i stort sätt aldig sköt upp långa uppspel. De passade alltid ut bollen tilll närmaste back vid inspark.

 

Hade ingen anning om var matchen var men vi gick ned i tunnelbanan och följde efter folk med colo-colo kläder. En halvtimme tog det tills vi kom fram till arenan.

 

Fint med bergen i bakgrunden


Idag ska vi och äta lunch med Gaby och hänga lite i nån park. Ikväll går bussen till Mendoza. Den kommer fram fyra på morgonen. Bussen går igenom bergen så det är lite synd att det kommer vara mörkt hela resan.


Ska släppa på några Sasanfloskler också. Har några på lager. Vi är på en klubb med några brassilanska vänner i Belo Horizonte. En tjej, Livia har en flaska vatten i handen. Hon står och pratar med Sasan och säger att hon måste använda toaletten. När hon kommer tillbaka hade hon råkat tappa vattenflaskan på golvet och spillt en del, varpå hon kommer fram till Sasan och nämner:

- I dropped alot of water

Sasan svarar

- What? Did you pee alot?


Det ösregnar och vi måste gå till en busstation. Jag hade kvar min regnponcho och drog på mig denna. Sasan hade slängt sin. Vi går genom en park och jag går först. Jag går under de stora träden som har massa löv varpå Sasan säger:

- Måste vi gå under träden, det är ju där det regnar som mest.

 

Sasan, Manuella och Gaby på festen i fredags



Av alexochsasan - 8 november 2009 07:06

Skriver ett snabbt inlägg innan jag går och lägger mig. Det har hänt en del sedan jag senast skrev i denna blogg, men jag är för trött för att dela med mig tankarna nu, så jag skippar det till imorgon. Kommer då troligtvis bli ett långt inlägg men det har ni nog tid med. Vännerna vi skulle ut med orkade inte gå ut ikväll vilket var skönt nu i efterhand då vi hade en anledning till att va nyktra ikväll vilket känns mycket bra, och framför allt välbehövligt. Stack och åt kinamat och drog hem. Mer om vad som hände efter vår middag tar jag imorrn, men jag gjorde en insats måste jag faktiskt erkänna!


Adios!

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards