Alla inlägg den 2 november 2009

Av alexochsasan - 2 november 2009 20:25

Goddag allesammans. Chile heter landet vi befinner oss i för tillfället. Trist att lämna sol, strand och bad för detta land, men jag måste säga att jag redan nu gillar det. När vi precis hade landat valde jag att plocka ut $40.000 från bankomaten. Mycket pengar kan tyckas, men $10.000 är ungefär 150kr. Idag har vi varit och storshoppat på nån marknad samt i ett stort shoppingmall. Började med att vi frågade tjejer som såg ut att vara typ 15år och emos vart centrum låg. De hade svårt att förklara för oss så de bad oss följa med dom ner till tunnelbanan för att sedan åka 3 stationer - snällt av dom! Alexander fick även låna deras mobil för att ringa polaren som han berättade om i föregående inlägg. De visade de sig senare att tjejerna var 18 respektive 20år gamla och studerade till tandläkare. Sjukt vad man kan misstro folk ibland..


Mina jeans då? Jag valde att köpa ett par halvgröna Levis (äkta) för $24.900. Storlek TRETTIOTRE/TRETTIOTVÅ! Va fan händer? Inte ens min storebror har så stora jeans! De sjuka är också att storlek 32/32 i samma modell och färg kostade $26.900 vilket bara måste betyda att tjockare modeller för tjockare människor är svårare att sälja och därför måste de sätta ett lägre pris för att få dom sålda. Taskigt, men turist som jag är går jag på sådant. Sen måste jag tillägga att jag gillar när det är lite "baggy" så nu har jag en del byxplats sett till bredden att gå på. Jag måste verkligen komma igång med träningen. 3 gånger i veckan har vi lite halvt spikat att kunna träna när vi befinner oss i Argentina.


Vi köpte tre tandkrämstuber, två tandborstar, två flaskor shampo, lite piller, en kam, mängder med frukt, en sjal och två par solglasögon också.


    


 

Nöjda!


Dags att säga något till mitt försvar gällande mina hörlurar då. Eftersom jag älskar musik (som många andra också gör) så valde jag att köpa ett par exklusiva hörlurar som har en förmåga att stänga ut allt brus från omvärlden och leverera kristallklar musik till ens öron. Hörlurarna går på batterier och kostade drygt 4500kr.Dyrt som fan kan tyckas men värt varenda krona anser jag. Så skönt att inte höra Alexanders onödiga frågor han väller ur sig till som tätt. Vilken är din favoritfärg? Vill du ha hund? Tycker du jag är snäll? Ser jag tjock ut i mina jeans? Jag orkar inte! Förstår att han tröttnar och inte vill repetera dessa frågor.


Lösenordet för att kunna utnyttja fritt trådlöst internet här på hostlet är hostlets hunds namn två gånger. Just precis, det finns tydligen en hund här som försöker leva ett normalt liv här inne:


 

"Dado"!


Poolområdet då? Titta å se på detta videoklipp så får Ni en liten bild av hur det ser ut här.


http://www.lacasaroja.cl/ - Mycket fint!


Pingismatchen då? Se å lär


Kommentarsvar:

Joel - kul att du tycker vi bättrar på oss! Men så du vet så är det ett jäkla meck att lägga upp alla bilder. Tar mängder med tid, och ofta blir det inte heller som man vill. Men vi krigar på - skam den som ger sig!


Nu dags för dusch. Med de nya schampot. Två megastora shampoflaskor för $1.600. Kan ju inte vara alltför högkvalitativt.


Adios!








Av alexochsasan - 2 november 2009 14:39

.. Men hur blir det imorgon...


efter att ha varit i varma soliga Florianopolis så har vi alltså flygit en hel dag (på grund av planbyte med en lite försening i BA) till Chiles huvudstad Santiago. Ska vara lite kallare här och nu när jag vaknat så är det kallt. Det ska dock vara sol och runt 20 grader hela veckan. I går när vi kom fram tog vi en taxi till ett hostel som vår Irländska vän Cathal har tippsat oss om. Var lite oroliga att det skulle vara full men det var inga problem. Är ett jättestort hostel med utegård med stor pool. Jag och Sasan har fått varsin översäng i ett rum med sex andra. Igår hade vi inte druckit en droppe men ändå hade vi stora problem att ta oss upp i sängarna, hur ska detta gå efter en festkväll!? Sängarna knakar oerhört mycket så fort mantyp andas men annars verkar det vara ett bra hostel. Vet inte om vi ska stanna här hela veckan eller åka två dagar till en stad vid kusten.


Floripa var roligt. De sista kvällarna hade vi en "tradition" av att när caiprinhaklockan ringde så var det dags för ett parti plump med folk från olika nationaliteter. Sista kvällen var vi några som gick ned till stranden och satt och hade det trevligt. Två gatuhundar följde med oss och skyddade oss. Så fort det kom nån gående sprang hundarna och skällde och försökte jaga bort människorna. Även när jag och Chris skulle gå och kissa så följde hundarna med och satt och väntade tills vi kissat klart för att sedan kissa där vi kissat och sedan följa oss tillbaka.


En jobbig sak med Sasan är att han har med sig ett par stora hörlurar. Dessa hörlurar har han inte bara på sig när han använder sin Ipod utan man kan ha dom jämnt för de gör att man slipper höra allt brus runt om en. Men såklart missar han att höra i stort sätt allt man säger till honom. Så till exempel hela dagen igår gick Sasan omkring i sin egen värld i sina lurar. Jag har nu börjat sluta att upprepa mig om jag vill något och han inte hör så pallar jag inte längre att upprepa mig.


Idag ska vi Kolla in Santiago. Jag känner en tjej här sedan jag och Joel var ute och reste. Hon erbjöd sig till och med av vi kunde bo hos henne men det känns bättre med hostel, känner inte henne så bra. Tror dock vi ska träffas senare och i helgen ska vi på nån stor fest med henne och hennes vänner. Ska även försöka fixa fotbollsbiljetter till Colo Colo´s match på lördag.

 

Trevlig kväll på stranden i Barra de Lagoa på Halloween

 

Den läskiga tavlan som suddades innan man vaknade varje morgon. Fick en rätt stor räkning när vi lämnade Floripa.


 

Sasan i sina hörlurar


Just ja! Grattis aik. "Gillar inte gnaget för fem öre" (som en gammal tjej sagt till mig när hon dumpade mig, dock bytte hon ut Gnaget tll dig). Men ändå grattis. Skönt att inte vara hemma i Stockholm och behöva lyssna på alla. Såg även Spurs förlora i lördags, de var värdelösa. Hoppas DIF klarar kvalet. Nu ska jag väcka Sasan.


puss

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards