Alla inlägg den 15 november 2009

Av alexochsasan - 15 november 2009 22:08

Orkar inte skriva nagot speciellt egentligen. Passar samtidigt pa att lagga upp lite bilder fran Mendoza nar vi korde denna canopy och rafting som jag tyckte va mycket roligt!


Enjoy!


  

Vita bergen i bakgrunden ar strax over 6tusen meter hoga. Sick!

 

Trevlig utsikt och feeling!

    


Sen var det rafting ocksa. Massvis med action och iskallt vatten som bara stankte pa en. Vi foljde tre kommandon. Forward, stop och backwards. Allt skedde i takt av coachen langst bak. De va kul!


  

Alldeles for tajta byxor?


  

Ser Ni den lilla kajaken strax bakom var flotta? Skulle plocka upp oss om vi skulle plumsa i vattnet.


     

FORWARD! Ingen vidare takt har inte. Dalig tajming pa bilden antar jag. Men det var krig - vi mot vattnet!


Nu dags for vila. Vart en tung men rolig kvall igar. Kul alla Ni som kommenterar! Fortsatt med det! Gulligt de dar med Alex och hans mamma tycker jag. Fyllebloggar kanske ar sa daligt, Lena?! Men vi saknar inte Sverige sa mycket. Bara vissa av Er guldkorn som finns dar hemma. Vore dock kul att spela lite innebandy sa fort man kommer hem..


Adios!

Av alexochsasan - 15 november 2009 10:56

Kommer hem efter en jattebra kvall, har aldirg varit sa popular! Ska ga pa toaletten och genast kommer tre- fem tjejer fram och vill prata med en. Killar kommer ocksa fram och om jag forstar det hela ratt sa har nagra killar bjudit mig pa grillning och sedan se pa Cordobas lag som haller till i argentinska division tre imorgon, tveksamt om ja ska ga for de dar killarna kanns, hmm, skumma.


Hur som helst. ser att min kara mamma Lena har kommenterat bloggen sa som manga ganger for. Jag alskar nar hon kommenterar och mamma du ska veta att folk har mailat mig bade fran sverige och brasilien och sagt att dina kommentarer forgyller bloggen. De tycker det ar roligt att hora om mina aventyr och de tycker att det ar valdigt lustigt (pa ett bra satt) att du skaller, gnaller och hyllar mig och Sasan. Du hjalper helt enkelt till att gora bloggen underhallande. Haller ni inte med?!


Kul att du gillar frisyren och mina "magmuskler". (du ska veta att pa bilden sa ser man min daliga sida av haret, det ar langre pa andra sidan. Forresten om nan undrar vad jag laser pa bilden sa ar det Fjodor Dostojevskij's Brott och straff pa orginalsprak )


Jag alskar dig och jag alskar nar du kommenterar, fortsatt med det.


Nu ar klockan sju och jag ska antligen krypa ned i sangen.


Pussar din Alexander

Av alexochsasan - 15 november 2009 01:31

Som jag har forstatt det sa vill folk se bilder pa tva saker. Min solbranda,valtranade kropp och min frisyr.

Har slar jag tva flugor i en small. Hall till godo

  

Av alexochsasan - 15 november 2009 01:13

Spelar fotboll. Tar emot bollen, spelar vidare. Folk jublar och skriker mitt namn. Får ett inlägg. Kommer upp perfekt för att nicka in den. Tittar upp, ser fläkten brumma för kung och fosterland. Allt snurrar, va fan hände igår? Är detta ännu en av mina galna bakfyllor där jag är för bakfull för att försöka dra och spy? Tror så. Tittar mig runt. Alex sover utan täcke helt utslagen. Massa läskiga hårdrockare har flyttat in. Känner svag doft av hasch. Luktar inte så illa som man tror. Intalar mig själv att försöka drömma mig tillbaka till fotbollsmatchen. Somnar i vilket fall om och vaknar runt halv 5 på eftermiddagen lokal tid. Perfekt. En solig dag gick till spillo.


Vi satt på hostlet igår, spelade kort och hade planer på att dra ut runt 1 på natten. Folk som jobbade tyckte det var alldeles för tidigt men de fick vara - vi ville ut. Fick med oss 2 engelska tjejer som också ville dansa och festa lite. Alltid när man frågar folk från England och London vart de kommer ifrån svarar de alltid London. Så nu den senaste tiden börjar jag och Alex svara Stockholm när de frågar oss. Drygt må tyckas men va gör man inte för sitt land?

Vi kom hem inatt runt 5-6 typ. Ingen aning faktiskt.


Fattar inte ens hur vi kunde bli så fulla. Ölen var dyr på stället. 18 kr för en 33cl öl. Kostade 55 kr att dra in och då fick man en stark apelsindrink. Smakade bra så den gick ner på två röda.


Varför kan ja helt plötsligt skriva åäö när jag inte har tillgång till en dator med svenskt tangentbord? Joda, jag skriver på min iPod, mailar till min egna mail, kopierar allt därifrån och lägger upp det på bloggen. Projektets projekt med andra ord.


Vi kommer köpa en dator nere i Buenos Aires. På onsdag eller torsdag. Känner att jag behöver en dator akut. Alex betalar vad datorn är värd, så lägger ja mellanskillnaden om jag vill ha nå superduper. Allt löser sig, bara man ger de hela lite tid.  Kan sedan ladda hem ett svenskt tangentbord så de går att skriva vad man vill utan krångel. Vill också komma igång med pokerspelandet på nätet nu när vi har egen lägenhet en längre period. Har inget direkt mål över hur mycket jag vill tjäna, men en bra hacka skulle inte sitta helt fel. Känner dock at ja saknar formen efter ett par dagars uppehåll men vi hoppas på det bästa! Redovisar resultat när de nya året närmar sig.

Vi har förlängt vår vistelse här i Cordoba fram till tisdag också. Så vi skippar staden Rosario (som enligt enligt en vän till mig sa att VÄRLDENS snyggaste tjejer finns där). Inget dåligt statement de där! Andra har även sagt att det inte finns nå spec. att se). Snygga tjejer finns ju överallt. Sen är ju inte tjejer allt heller för den delen..

Känner att jag är skyldig bloggen en drös med bilder! Men ha tålamod. När datorn är köpt kommer bilder att läggas upp, va så säkra på det!


Kommentarsvar:


Eddie - ja me.



Adios!

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards