Alla inlägg den 25 november 2009

Av alexochsasan - 25 november 2009 18:29

Sitter nu på ett café med wifi, skriver blogg via ipoden som ja sen ska maila till min mail för att sedan lägga ut på bloggen, beställer en kycklingsallad i stekhet sol tio meter utanför min lägenhet. Livet kunde vara jobbigare..


Läste denna artikel för ett tag sen. De första stycket känns lagom otryggt.


Har inte hänt så mycket annars i denna fantastiska stad, älskar verkligen Buenos Aires. Finns verkligen allt här och alla nämner verkligen hur europeisk staden är. Förutom priset då allt här borta är superbilligt till skillnad från typ Sverige. Jag och Alexander ska ta oss in mot de mest centrala i staden och fota något som verkligen symboliserar denna stad - håll utkik!


Annars då, tangoshowen gillade jag inte.


Jag fullkomligt ÄLSKADE det!


En av få stunder jag verkligen ångrar att vi ej hade någon kamera. Vi drog dit, fick höra att  oftast är tangoshower mellan 3-4 timmar långa. Denna var dock bara 1 timme och 10 min lång, men i efterhand hade jag lätt kunnat stanna fyra timmar för att se mer tango. Fantastiskt skådespel, grym koreografi. Riktiga proffs. En lite halvrolig grej var att en av snubbarna hade som uppgift att lite halvt mystikt spana in alla tjejer från publiken. Han började bakom publiken. Tjej efter tjej spanades in, och en Sasan med de långa håret bakifrån ser oftast ut som en tjej. Lite fniss kom från publiken, va lite roligt tyckte jag.


Vi har planerat att gå till en ny fotbollsmatch på söndag. San lorenzo mot boca juniors. DERBY! Blir nog att stå i bortaklacken, kan ju inte svika Boca! En rolig grej om laget är att flaggan och färgerna bestämdes av att en svensk båt kom in till Argentina. Vet ej exakt detaljerna men det är iaf anledningen till att laget spelar i gult och blått!


Staden är som sagt känd för sin tango och sina fiffliga taxichaufförer. Så lägenhetsinnehavaren har skickat ett mail där hon beskriver 5 metoder som taxichaufförerna brukar använda för att försöka blåsa en. Hårdstudering av mailet är påbörjat! En av punkterna är att man ska skrika något med "allema, allema!" när man misstänker nåt. De ska dom tydligen inte gilla.


Bilder då? Joda, här har ni 2 bilder på en väldigt känd vägg i Argentina..

  

Skottarna vi umgicks med.



  

Lustikurre!


Har lirat en ny pokersession som slutade plus. Hoppas det flyter på på samma vis som mina 2 senaste sittningar, så blir jag mer än glad!

Ikväll tänkte jag köra lite body combat. Alex hade kört det igår och tyckt de va bra. Vi har annars lite vagt satt upp en plan rent träningsmässigt här borta i Sydamerika. Vi toktränsr här borta i Buenos. Bli starka, snygga och vackra för att sedan komma igång med kampsporten i Rio. Hur låter det?

Nu kom Carl (irländaren) förbi cafet så jag måste avrunda bloggskrivsndet. Han ska bo hos oss ett tag, får se hur de går - han har varit på resande fot i 2 år. Sjukt värre.


   Bocas hemmaarena. Vart tillslut mer eller mindre fullsatt.


Kvällsplan? Utgång. Alltid utgång. Utelivet här borta är väldigt bra, partaj oavsett dag. Dock vill ja ta en vecka då jag bara tränar och spelar poker. En bra anledning till att ha en vit vecka. Får se om ja kan hålla på det, kan bli svårt.


Mamma - tack för du krigar till posten för att skicka ett nytt kreditkort till mig! Älskar dig!


Adios!

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards