Alla inlägg den 21 november 2009

Av alexochsasan - 21 november 2009 18:42

Sasan - Alex har du kameran?!

Jag - Va? nej jag har den inte.


Alltsa var kamera forsvann igar, valdigt trakigt. Vi var ute med lite backpackers och hangde pa en uteservering nar kameran forsvann. Det gar omkring massa tiggare och vill salja rosor och sant sa antingen snodde de kameran eller sa glomde vi den helt enkelt. Tva killar fran Skottland sover just nu pa var baddsoffa. De hade problem med boende sa de far bo har i nagra dagar. Valdigt trevliga! Vi sager att de ar engelsman och da lackar dom och sager att vi ar fran Finland. Hade en sjukt bra bild som jag tankte lagga ut. den ar nar jag star och kissar ut i vattnet nere vid hamnen. Jag, Sasan och Doug var tvungna att kissa. Nar ja och Doug ska ga tillbaka till var taxi kommer en polis gaende mot oss och ar inte glad. Jag sager bara - keep on walking, keep on walking. Doug hinner vaxla nagot ord med polisen men vi fortsatter ga och undviker ogonkontakt och slanger oss i en taxi och forsvinner in i natten.


I torsdags motte vi upp var goda van Cathal som vi traffade i Floripa, han ska troligen ocksa bo hos oss senare. Vi drog pa fest pa ett hostel. Dar traffar vi, tva irlandska tjejer vi traffade i Floripa och en dansk kille (Bastian) vi ocksa traffade i Floripa. Valdigt roligt. De forsta alla gor som vi traffar ar att ruffsa mig i haret och saga nagot skamt om min frisyr. Dock sa gor de det med varme.


Rolig konversation mellan mig och Bastian.

Bastian- Before, you where my hero.

Jag- I am not your hero anymore?!

Bastian- Now you are my idol.

Ingen dalig komplimang!


Imorgon ska vi pa Bocamatch och jag ar sjukt taggad. En av de fotbollspelarna jag gillar mest, Riquelme spelar dar. Boca t-shirt ar inhandlad!


Har en valdig traningsverk kunde knappt sova for jag har sa ont.


Var granne har en tre mander Jack Russelvalp, saknar Daisy.


Mitt icakort har inte funkat de senaste 2 veckorna sa icabanken ville skicka via DHL ett nytt for femhundra kronor. Efter mycket tjaffs sa far jag det grattis nasta vecka. Icabanken ar inte godkanda dock.


En bank som ligger vid Cathals hostel ska man inte hamta ut pengar pa for de ger ut falska sedlar. Det ar sa mycke turister dar sa vi inte marker att de ar falska. Kan vara en skrona ocksa?


Vi har borjat bli sa sloa att vi bestaller hem kina mat som ligger fem minuter fran har. Valdigt billigt och gott. Ar lite problem med att ringa och gora bestallningarna men det funkar. Har hemtelefon nu, vill nan ringa oss?


Stort grattis min van Simon som ska bli pappa!


Grattis Frankrike!


Mamma: Vi ar ju har! I BA. Jag undrar fortfarande om det ar Sasan eller jag som inte ser kulturell ut pa Che museet?

Pappa: Lagenheten ar jattebra! Det ar var har men sommaren ar pa ingang, som tur ar har vi AC.


David: Du behover inte lana ut pengar till oss. Den hyra som du mste betala for att du ska bo under vart tak kommer vara tillracklig. Nar jag tanker pa saken tror jag att du sparar pa att bo pa hostel istallet for att betala vara ockerpriser.


Thilo: Tack! Hur ar allt med dig?


Loca: 2012 lar ju vara jattedalig men den kommer att ses. Har desvarre premiar har den 3 december. Vad ar det andra for film? Hur har du det pa din resa?

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards