Alla inlägg den 16 februari 2010

Av alexochsasan - 16 februari 2010 15:29

.. Hur kan du lämna mig utan att förvarna mig?! Jag har precis vaknat och har verkligen INGEN aning vart du dragit. Som du nämner - jag ser dig på flygplatsen snart så gråter vi tillsammans och tar flyget från Sao Paolo till Sverige.


Ej svårt att misstänka att Alexander var något berusad igår, vilket för mig har varit normalt också, förutom att mitt alkoholintag för en vecka motsvarar Alexanders alkoholintag (:läs behov?) för en dag. Dock börjar denna resa gå mot sitt slut och jag inser bara mer och mer hur mycket jag kommer sakna att resa igen. Kommer senare när jag har tid lista de jag tyckt mest respektive minst om under denna resa, kan bli intressant - iaf för egen del.


Utan Alexander hade jag nog inte varit här jag är nu, och jag väldigt mycket att tacka han för. Jag skulle nog säga att han stått för 99,9999% av allt ansvar under resa, sett till vart vi ska, boka hostel, boka bussar, flyg, ta kontakt med folk, veta vart vi ska osv osv. Googlat från jobbet platser och sevärdheter redan FEM månader innan vi åkte på denna resa, kontaktat dessa och tagit tag i allt innan det är för sent. För att tex nämna här vi bor i Rio - finns folk vi pratat med som under denna period (då det är karneval) får betala dubbelt så mycket som vi gör per dag bara för att få stanna PÅ ETT HOSTEL! Här snackar vi om överbefolkad stad under Januari - Februari.


Går att rabbla hur mycket som helst men så är det - Alex har tagit extremt mycket ansvar under denna resa och jag är otroligt tacksam att ha fått dela all upplevelse tillsammans med honom under hela denna resa - STORT tack! Förstår att du tröttnar, unna dig de sista av resan så ses vi snart.


Tycker faktiskt de inte är så roligt att skriva detta just nu. Solen skiner ute, 40 grader varmt och jag sitter här och tycker synd om mig själv - dels för att jag är ensam och dels för att jag kommer hem till slask och snö snart. Dock ej hört hur vädret är hemma - har solen kommit fram? 30grader och badväder?


Ja hör av mig - dags att väcka FootvolleyGary för att ta en tur ner till stranden. Sägs att han är bakfull

Av alexochsasan - 16 februari 2010 04:21

Ja du mamma, varför pumpar jag ut blogginlägg som om det inte finns nån morgondag?! För det finns det väl? Det hoppas jag för att jag har fått nog av det här!! Hur kul är det egntligentt vara full varje dag, ragga snyggar brasilianskor och sova hur länga man vill, värdelöst!


 När ni troligen läser det här så harv jag lämnat Rio och troligen befinner mig på nån flygplats i Brasilien. Varför undrar ni?! Är det för att jag tröttnat på mina vänner, tröttnat på att vara pappa, eller helt enkelt bara tröttnat på att festa hela tiden?


Självklart inte! eller va fan, vi ska inte ljuga. Jag är väldigt trött på det så nu drar jag. Sasan sorry, jag skiter i det här nu. Antar du läser det här imorgon så fort du vaknar då datorn verkar ha varit  en tredjedel av din matochsovklocka. Jag tar första bästa flyg någonstans. Känner att jag behöver lite tid för mig själv och kommer utnyttja dessa dagar för det. Haft det väldigt bra med dig men tillslut får man helt enkelt nog.


Dock kan jag erkänna redan nu att jag kommer vara orolig om jag kommer se dig i Sampa den 21 feb. 16,55 går flyget. Möt mig vid gaten, jag har på mig ett par gröna skjorts om du inte kommer ihåg hur jag ser ut. Hoppas verkligen vi ses där, längtar!


hur som helst


Jag återkommer med hur det här utvecklar sig. Förhoppningsvis redan om några timmar..


hejdå

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards