Alla inlägg den 6 februari 2010

Av alexochsasan - 6 februari 2010 18:50

Kika på Alexanders youtubeklipp han länkade till. Ganska roligt att liknande klipp ÄR riktiga hajattacker och inte något spektakulärt på en footvolleyplan.


Har vaknat och kommit hem från en av de sjukaste kvällarna här i Rio. Tyvärr kan jag inte nämna saker som sades, men de slutade med att vi hade mycket trevlig ute på en bar och spelade biljard. Sedan när vi tröttnade runt 6 på morgonen valde vi att dra till Ipanema och se soluppgången och ta ett friskt dopp. Oförglömligt, och jag kommer försöka ta med mig kameran nästa gång.



Jaja, ska inte vara långrandig men jag slänger ändå in 3 bilder från nån randomkväll på Ipanema. 


 Tydligen apploderar folk in solnedgången varje kväll nere på stranden. Rolig grej, tycker jag.   

  

Träffade den alltid så trevliga Peter på Ipanemastranden igår och han sa något som får en att tänka till. Eftersom detta är första vintern för mig som jag befinner mig på någon solig plats så vet man att man kommer få mersmak för detta. "Nu när man vart här i Rio, och sen nästa vinter är du hemma i Sverige, så är det jobbigt att veta att detta finns". Intressant uttalande. Med andra ord - vart ska man nästa vinter?!


Sköt om er där hemma, ikväll blir det sambatåg som vi gjorde för 2 veckor sen. Kan bli roligt, känner mig dock något bakfull för tillfället, men de blir nog bra om man tar någon öl för att få bort baksmällan.


Tchau

Av alexochsasan - 6 februari 2010 15:11

Lyckades få med en hajattack när jag var nere vid stranden igår.


Lagt upp en ny omröstning nu också

Av alexochsasan - 6 februari 2010 00:18

Fredagkväll och sitter hemma och bloggar. Imorgon är det fest på gatan här utanför oss och jag är lite sliten sedan igår så det blir en lugn kväll ikväll. Var ute på ett ställe som heter 00 igår. Va en bra kväll. Roligt var att jag sprang på min vän Giovanna. De senaste festerna jag varit på, gatufesten förra veckan och festen i Rocina och igår så har jag träffat folk som jag "känner". De vet i alla fall vad jag heter och påstår att vi har träffats. Rio kanske inte är en sådan stor stad som man kan tro?


Ingen har egentligen frågat men ni undrar säkert vad jag gör om dagarna så här kommer en typiskt dag för mig.


Tar hissen ned och i den ska man le för man blir filmad. Vi bor på ett mycket säkert ställe.


  

Ipanema palace heter det.

  

Vi bor nära ett litet torg. Idag är det fruktmarknad.

  

Sedan tar jag en promenad längs Ipanemastranden   Så här ser vår strand ut. Vi bor i mitten av den.

  

Sedan blir det lite strandfotboll   

Man blir rätt trött av fotbollen så efter den är det skönt att chilla på stranden och se solen gå ned.

     

Jag sitter gärna och kollar på futvolley. De är så sjukt skickliga.

  

På natten blir det ofta en Caiprinha eller två med mina vänner

  


Detta är verkligen hur min vardag ser ut i Rio. Inte jättemycket att klaga på faktiskt.

Nu ska jag ut och ta en promenad ned till Copacabana. 


kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards