Alla inlägg den 7 februari 2010

Av alexochsasan - 7 februari 2010 22:16

Tänkte låta bilderna och filmerna tala i detta inlägg. 


Ett blockparty är mer eller mindre ett party ute på gatorna, oftast väldigt tidigt på dagarna. Visst vill man inte missa sådant, så vi tog en promenad drygt 3 minuter bort och skådade ett hav av folk!


 Dålig bild men här har vi från vänster: Alex, Garry, Andy (vän till fängelsetjejerna) och jag själv.


Även här en film på hur stämningen är. Tänk om man vore så poppis som Alex..


Slänger även med en annan halvlustig film..


Under karnevalen är det så mycket folk överallt att man inte har någon aning vart alla kommer ifrån. Visserligen en stor stad men ändå, har folk inget bättre för sig att göra?!


  

Dessa "snören" är väldigt populära här i Rio. Bit bara av toppen av snöret och häll i dig så mycket du bara kan. Fullt med sprit och något smaksatt. Denna gång vart det grönt snöre i form av mintsmak. Smakade inge vidare, men det vart ju knappast att man inte slurpade upp allt ändå!


Vi festade, pratade med främlingar, gjorde allt för att ha så roligt som möjligt, innan vi insåg att klockan var alldeles för mycket - vi hade ju en sambaskola att dra till! Hem akut, byt om akut, ta en taxi akut 20 minuter bort till Sambodromo - gatan där man dansar på. Om det inte vore för all trafik hade vi varit i tid, men som tur var insåg vi att vi befann oss i Brasilien, där inget startar i tid, så istället för att komma på plats 5 minuter för sent (22.05), kom vi istället 55 minuter för tidigt - tack för det!


  Alex och Peter strax innan skolan startar. Alkohol inne i tåget såklart förbjudet.

Damen bredvid mig ville hela tiden hålla min hand, men jag vill ju såklart bara dansa eller göra något annat.

   Såg typ inte en sur min någonstans. Gillar hans gula passande hår..


.. som Alex inte var sen med att beslagta!


    Vi har redan gett upp med att försöka dansa samba, så det var bara att skutta runt och göra det bästa av situationen.


    

   

Visst försökte både jag och Alex smygfilma varandra också.


När man har dansat klart vill man alltid stanna kvar för att se människorna som håller igång musiken med diverse instrument - riktigt häftig upplevelse!

Dock låter det som skit i denna film jag länkar, men på plats låter det helt fantastiskt! Folk bokstavligen avgudar dessa människor, och det är inte svårt att förstå varför..


Även roligt att Alex lyckades be om en trumpinne från orkestern. Fint minne!


   

Karnevalens "maskot".


Ni kanske har svårt att föreställa Er hur stort och mäktigt tåget är som vi dansar i. Tar därför med en bild här nedan som visar hela spektaklet.


  


Nu tänkte jag fortsätta titta på lite tv, sen dra och titta på lite tavlor borta vid Copacabana. Sköt om Er där hemma, snart min drömresa slut..


Tchau


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards