Alla inlägg den 3 februari 2010

Av alexochsasan - 3 februari 2010 01:16

Tänkte inte skriva av mig alltför mycket. Mest bara konstatera att jag är glad för er skull att vädret börjar bli något bättre hemma hos er. Minus 2 grader ser jag att ni haft idag - måste ju kännas bra!


Idag har det varit runt 35 grader här i Rio och som så många gånger förr drog vi ner till stranden för att bada och spela lite strandfotboll. Vi har dock ett litet problem - sanden är alldeles för varm! Man får helt enkelt vänta ett tag tills solen svalnar något så folk har tid att spela en match eller två. Dock försöker både jag och Alex härda oss från den varma sanden genom att trotsa värmen och spela ändå.


Väldigt ofta är det jag och Alex som först träder in på planen. Väldigt ofta kommer det randombarn som vill spela med oss. Alltid roligt med fler än två spelare på planen!


Tror nog skottet gick högt över, men bilden duger iallafall!


 Man mot man. Brasse mot svensk..


Alex visar även prov på fina målvaktskunskaper få hade kunnat ana! Se bara nedan..

     


Själv ville jag lära mig hur dessa barn hade sådan fantastisk touch på deras sylvassa kanoner, så jag valde att på nära avstånd försöka lista ut det egentligen gick till..



   


Lyckades även få med lite filmer, där Alex försöker lobba en alldeles för kort målvakt. En snubbe som vi träffat och blivit bra bundis med försöker göra samma sak på Alex. Här försöker en unge göra mål, två gånger om, men lyckas missa båda gångerna. Dock dumt att ta ifrån Alex hans fina räddning på detta skott, fastän de ändå inte hade blivit mål. Fick dock dåligt samvete för sakerna jag sa innan han skjuter de båda skotten, fast han inte förstod något så kände jag mig taskig - nästan så jag gick fram och bad om ursäkt! Men så är det - även dåliga filmer ska med på denna blogg!


Dags för match! Då jag skadat tån och kan knappt passa en boll väljer jag att vara målis oftare än normalt, när jag sedan tror att smärtan gått över testar jag att passa en boll, och vi är tillbaka på ruta 1. Vila kan jag göra i Sverige! Blir faktiskt imponerad av hur duktiga vissa små barn är. Svårt att inte föreställa sig att några av dessa blir Brasiliens nästa stora superstjärna. Ni kan se Alex till höger om bilden ovan och nedan.

   

Ska en vacker dag försöka ta ut min systemkamera och fota lite fotvolleyspelare när de spelar som bäst - kan bli riktigt fina bilder de. Ska också få me lite miljöbilder som är typ omöjliga att få fula pga de fina landskapet och bergen Rio erbjuder. Håll utkik för dessa här i bloggen. Håll även utkik på Alexanders andra del om Rocina som jag känner på mig kommer vara väldigt intressant!


Sköt om Er sålänge. 


Tchau

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards