Alla inlägg den 1 februari 2010

Av alexochsasan - 1 februari 2010 22:57

Som Sasan påpekade så ska jag skriva ett inlägg om gårdagskvällen (kommer strax) som var bland de roligare på denna resa. Inte nog med att gårdagskvällen var bra de senaste dagarna har varit helt underbara. Enda minuset är väl att min mage inte gillar rio lika mycket som mig och har varit lite dålig. Njuter verkligen av min semester och speciellt av Rio, så här ser det ut i Ipanema när vi är på väg hem efter en helkväll.


  


I lördags var det ju fest på dagen ute på en gata. I söndags Flu-Fla (faktiskt mitt fjärde rioderby jag ser på Maracana och det var lätt det bästa) och sedan Rocinha. Idag har jag varit ute och gått längst Ipanema stranden för mig själv. Hittade Garry och de engelska tjejerna som hängde på stranden så jag hängde med dom och såg solnedgången samt att jag spelade strandfotboll med mina brassevänner. Sjukt bra dag! Har även lämnat in tvätt. De här är i stort sätt de enda kläderna jag använt de senaste två veckorna. Gissa hur mycket det kostade att få det tvättat? Tänk på att vi även har 20% rabatt på tvätterian.


   Rätt svarär ca 120 svenska kronor men då fick jag det torkat också! Det är dock mera kläder än vad det ser ut att vara.


Väldigt roligt att Hässelby vann i söndags. Följde matchen via innebandy.se, Grattis grabbar! Roligt att det går bra för dig i Bele också Boris!


Imorgon blir det kanske att spela lite futvolley, ser mycket fram emot detta.


kram

Av alexochsasan - 1 februari 2010 21:05

Vi valde att dela upp de hela. Jag skriver om fotbollen och Alex skriver om Favellan. Alltså kom vi tillslut iväg till Rocinha! Jag måste faktiskt klassa gårdagen som en av de bästa kvällarna sen vi kom till Sydamerika för drygt 4,5 månader sedan.

Stämningen var bra redan på tunnelbanan. Folk sjunger sina klubblåtar, folk bankar på tågen i takt och det hela är verkligen upplagt för en fantastisk match! Tar ungefär 50 minuter innan vi kommer fram till stadion. Vi möter upp "Becky" (en av tjejerna som ni har kunnat läsa om i artikeln vi hänvisat till för ett par dagar sedan, där de fick sitta i fängelse pga bedrägeri), hennes kompis var alldeles för bakfull för att hänga med och Becky hade ALDRIG tidigare sett en fotbollsmatch på plats (inte ens hemma i England) så detta skulle bli en upplevelse för henne också. Dock fick vi höra från henne att det var en ny lag som gjorde att man ej kunde köpa biljetter på plats. Tungt värre, då det visade sig att det stämde. Vi frågade lite ramdommänniskor innan vi tillslut fick tag på en snubbe som sålde biljetter till oss för 60 reais styck, vilket är drygt 240kr styck. Whatever, vi visste att vi skulle bli något blåsta, men biljetterna kostade vanligtvis 40 reais så det var ingen fara. Dock fick vi stå i supportersessionen vilket i början lät lite läskigt, men som senare visade sig vara hur bra som helst!

 Stämningen strax innan inträde var minst sagt bra - Flamengomaskot med Fluminensesupporter. Några busvisslingar forekom, men det var ingen större fara.

 På plats i klacken. Innan stadion byggdes om fanns det enbart ståplatser vilket betydde att stadion kunde ta helt makalösa 200tusen åskådare under en match! När de installerade sittplatser överallt kunde de "bara" ta in drygt 88 tusen pers. Dock när matchen började så stod man under hela matchen. Trummorna bakom oss gjorde att trycket för våra ögon var minst sagt högt..

 Strax matchstart..

 Som nämnt innan - alldeles för varmt i detta land. Becky verkade trivas i vårt sällskap iallafall, trots att vi svettades som aldrig förr!

Filmer har jag också ett par att lägga upp. Här ser ni ett klipp på när klacken börjar sätta fart, strax innan avspark. Alex och Becky längst ner till höger var knappast beredda på det.

Spelarna i Flamengo träder fram.

Här ser vi en hörnvariant. Kort hörna, inlägg, lite trassel framför mål. Skott. Mål. Glädje! Fin timing att lyckas få med detta klipp. Diggar också gubben i vit tröja 30 sekunder in i klippet. Där har ni någon som verkligen brinner för sitt lag..

Bengaler - standard nuförtiden.


Matchen slutade som nämnt innan 5-3 till Flamengo. Resultatet hjälpte ju också till att stämningen var som den va! Tack for showen, Adriano! Dock har du lite för många kilon på dig för att du ska vara min absoluta favorit, men igår gjorde du de mesta rätt!

Invänta Alex nästa inlägg - tror det kommer bli riktigt bra!

Kommentarsvar: 

Ronaldo - Ej träffat några av dessa. Dock flertalet liknande tjejer på stranden drygt 300 meter från oss! Grymt att du också varit och kikat på fotboll här borta i Brasilien. Viss skillnad jämfört med typ Djurgården mot Brommapojkarna hemma?

Mörk S - påminn oss inte, skriv inte SISTA VECKORNA. Nämn inget som har med sista veckorna att göra. Vi mår redan dåligt av att vi ska hem snart. Dock kommer det bli spännande att hemma i Sverige följa er kamp mot eliminering från div 1! Jag tror på er, fibbla inte detta nu. Stark vändning i senaste matchen såg jag, måste ju betyda något?!

Mamma Lena - Givetvis är du välkommen till min nya lägenhet. Dock får du vänta tills jag satt upp mina nyinköpta tavlor från Rio!

Loca - Tatuering.. hjälp - mamma hade dödat mig även om hela tatueringen hade varit tillägnad till henne!

Sköt om Er och på återhörande!

Tchau

Av alexochsasan - 1 februari 2010 02:16

..precis kommit hem från ett galet derby i Maracana. Och jag måste säga att det var bästa matchen jag någon sett på plats. Nästan 55 tusen på plats, och det går mer eller mindre att jämföra denna match med derbyt i Minas Geriais vi skrev om för ett par månader sedan mellan Cruzeiro och Athletic Minerao som då slutade 1-0.


Trots att det var cupmatch, så ställde både Fluminense och Flamengo upp med bästa laget, vilket betydde att både Wagner Love och den ökända Adriano (här i Inter) spelade.


Och visst levererade dom båda världsstjärnorna. Wagner gjorde ett mål medan Adriano stod för TRE av lagets 5 mål. Match slutade hela 5-3 till Flamengo efter att Fluminense ledde med 3-1 i halvtid. Alex lyckades även visa känsla med att filma en Flamengohörna som resulterade i ett mål, varav mäktigt jubel utbryter. Film och bilder från matchen inom kort - MISSA DET INTE! Ska även försöka svara på de kommentarer Ni skrivit som obemärkt gått förbi - ledsen för det..


Hinner inte lägga upp allt ikväll - vi har lite planer. Vill säga att det är en hemlis, men vi outade ju det hela förra veckan. Hoppas bara att vi kommer dra dit denna gång.


På återhörade!


Tchau



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards