Alla inlägg under oktober 2009

Av alexochsasan - 9 oktober 2009 22:03

Blir ett kort inlagg da jag ar trott. Har akt massvis med buss nu och vi ar antligen framme! Ska ta en kortisvila, sen ska vi forsoka fa biljetter till matchen mellan Atletico Mineiro - Cruzeiro pa mandag. Klassiskt derby i denna stad som kommer vara sjukt hetsigt. Ryktas om mellan 50-60tusen personer pa matchen. Sags aven att det ska vara farligt att sta i klacken. Far se hur vi gor med biljettkopet nu till helgen.


Curitiba var en bra stad, vi gillade den mycket. Vi besokte aven svenskbrassen Raphaels svenska universitet dar vi traffae en hel del karaktarer. Vi satt, pratade svenska, at tarta och hade det allmant trevligt. Besoket vart pa runt 3 timmar, vilket var roligt!


Alla som hjalpte oss i Curitiba - framforallt Raphael och Marcelo som gjorde allt grovjobb - tack sa mycket. Kommer vi minnas valdigt lange!

Nu ãr vi alltsa i Belo Horizonte, dagen borjade med massor av sol, efter det har det regnat en massa. Nu ska jag, Alex, Livia, MariaClara, Leo med vanner dricka massor av õl och skala fõr att vi ãr hãr! :)


Kommentarsvar:


Big D: Fan va kul vi ska ha det! Valkommen till sydamerika.

gaystyle: TACK! Kul att du uppskattar den.

Pappa Anders: Ligger typ 15 timmar norrut sett fran curitiba. Galen fotbollsmatch ska spelas, samt nagra sevardheter att se. Stannar troligtvis till onsdag, men vi far se.

Boris: Joda, vi dricker och forsoker leva livet. Aik vinner nog SM-guld. De kanns starka iar. Men men, allt kan handa!


Alla som kommenterar och skriver - ãnnu en gang, sa kul att Ni skriver! Bilder ãr pa ingang, ha bara talamod!


Tchau!

Av alexochsasan - 9 oktober 2009 00:47

Tack för allt Curitiba! Haft det väldigt bra här tack vara våra nya vänner vi träffat.


Nu drar vi norrut(!). 15 timmar buss väntar till Belo Horizonte.

Kommer troligen sova större delen av resan för är väldigt trött efter sista utekvällen här.


Godnatt

Av alexochsasan - 7 oktober 2009 23:56

Ett snabbt inlägg för jag antar att ni sitter och undrar hur det gick.

Det gick bra! blev lite mål och några fina passningar. Pricken över i var när jag klackade in en hörna.


Jäkligt roligt var det i alla fall!!

    

Som ni vet så är jag en playmaker. Chillade mest på mitten alltså.



Hjältarna! Jag och Rafael som drog med mig på det hela. Han lånade ut sin Sao Paulo tröja också. Han påstod att jag skulle spela bättre om jag hade den på mig. Ser han inte lite ut som Messi?


Nu ska vi träffa han och Marcelo och äta och kolla fotboll, blir kanske en öl också.


hejdå


Av alexochsasan - 7 oktober 2009 23:32

Folk säger att jag är rätt bortskämd av mig. Beror lite på hur man ser det. Gällande sjukdomar och liknande är jag fruktansvärt bortskämd. Jag förväntar mig att mamma ska vara orolig, att hon bjuder över mig för att ta hand om mig, kommer förbi mig med juice och andra nyttigheter. Fast jag tror de flesta i min ålder som har en mamma som bryr sig om en är väldigt bortskämda kring sjukdomar också. Är i vilket fall på bättringsvägen nu, hostar ej lika mycket och känner mig något fräshare. Skönt att cirka 18 timmars sömn lönar sig.

Under tiden Alex spelade fotboll, lyckades pallra mig upp för att äta på foodcourten här i närheten. Brasilien är väldigt kända för sin goda mat, framför allt de goda köttet. Jag kan inte annat än hålla med. De har så mycket gott att välja mellan, och allt smakar verkligen megagott. Skulle Ni få för Er att åka till Brasilien har jag en hel del ställen att rekommendera. Finns på flertalet platser i Brasilien. Mina personliga favoriter är Subway, men Burger King fungerar också - mycket gott!

Dagens planer har nog Alex redan nämnt, hoppas bara jag också kan följa min dagliga alkoholrutin. På något sätt känns det som att det skulle förgylla min kväll.

Tchau!

Av alexochsasan - 7 oktober 2009 15:20

Sasan är sjuk! Jättetråkigt. Vi var båda snoriga och hade lite ont i halsen för nån dag sedan men för min del har det gått över medan Sasan har fått feber. Han försöker att dricka mycket vatten och äter lite alvedon. Så vi hoppas att han blir friskt i alla fall tills imorgon då en lång bussresa väntar. Vädret pendlar här väldigt fort. Från 30 grader och sol till kallt och regn. Första natten på det här hostelet kom vi hem väldigt sent från ett sambaställe. Detta ledde till att vi inte hittade några täcken och eftersom andra sov i rummet som skulle upp tidigt till skolan så kändes det dumt att tända och leta, men hur kallt kan det vara vi sover ju ändå sex stycken i rummet. Nån timme senare ligger jag under mitt lakan och skakar, sjukt kallt. Killen som sover i sängen under mig är på väg till skolan och kan inte ett ord engelska. Jag ger mig ändå på ett försök att prata med han för det kändes som det handlade om liv eller död.


- Ey amigo, muito frio. Por favour can i take your cover, por favour (Min vän, väldigt kallt. Kan du vara så snäll at ge mig ditt täcke,snälla)

En skön mix mellan spanska, engelska och portugisiska emn han förstod och bäddade om mig. Kände mig så jäkla ynklig men varm blev jag till slut.


Jag däremot ska och spela inomhusfotboll med Rafael (inte han som kan svenska). Det ska bli grymt roligt men jag är väldigt trött. Hela morgonen har det varit ett jäkla liv på vårt hostel så jag har inte riktigt kunnat sova sen sex i morse, hoppas det inte påverkar min fotbollsprestation bara.I kväll ska vi äta något gott med Marcelo och kolla Sao Paulo-Curitiba, kom igen Sampa(?). Sedan blir det en sista utgång i Curitiba. Hoppas bara att Sasan kan följa med.


Har lyckats tappa bort min kameraladdare. Jag fattar inte, har vart så nogrann med att alltid ta med allt och kollat under sängar och sånt en extra gång. Sjukt irriterande. Ska ge mig på jakt efter en ny efter fotbollen. Och så måste jag köpa bussbiljetter!


A ja, håll tummarna för mig att jag inte gör bort mig på fotbollen. Om det skulle mot all förmodan gå dåligt så skyller jag på mina fotbollskor, converse allstar. Tar med Sasans kamera och ska försöka få upp några bilder senare.


Mörk S: Det finns några coola spelare, Marcelino på topp i Curitiba bestämmer lite hur han vill på planen, som du på innebandyplanen,typ. Tror dock att alla skulle plaatsa i Bajen. I Djurgården skulle de dock få svårt att färga.


hejdå




Av alexochsasan - 6 oktober 2009 23:18

Verkligen börjar komma ifatt en. Alex vilar och jag är krasslig. Hostig, trött och allmänt seg. Måste höra med min resekamrat om detta men ja tror de hände en onsdag senast. Ej säker, absolut inte säker. För på något sätt minns jag onsdagen som om den var igår. Men nej, ja tror faktiskt vi har sovit fulla 13 av 14 dagar.


Jag som varit så snäll, förtjänar ingen ond kharma på mig. Ringde tom min storebror som fyller 29år idag - grattis! Mailat mamma, sagt till Joel att han är en bra innebandyspelare. Sagt till Alex och Anders att dom är dåliga tvspelsspelare. Inget hjälper. Borde jag ge en slant till tiggare? Borde jag be och tro på högre makter? Nej då, ja hoppas mitt insjuknande går över vilken stund som helst. Fick ett par gulröda piller av Rafael som borde göra susen.


Har kanske 15 myggbett på mina ben som kliar en del, men onödigt att bry sig om det. Orka gnälla.


Ni som kommenterar på bloggen - mycket roligt och mycket underhållande för både mig och Alex. Sofia, påminn mig att köpa havaianas senare under min resa. Typ i Rio. Misstänker ett par gröna till dig? http://images.google.se/imgres?imgurl=http://budgetlexicon.files.wordpress.com/2008/04/havaianas3.jpg&imgrefurl=http://siahshufen.blogspot.com/2009/06/do-singaporeans-dress-badly.html&usg=__KrVdF464HkVD70k9aw5JhoqyJXk=&h=400&w=400&sz=17&hl=sv&start=1&um=1&tbnid=JV0t1wG8UV1ZaM:&tbnh=124&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dhavaianas%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26um%3D1


Tchau!


Av alexochsasan - 6 oktober 2009 16:10

När jag var på Madrids flygplats så skulle jag äta lite godis som mamma packat ned i min väska (jag är 25 år om nån undrar). Då hittar jag ett brev i väskan. Hoppas ju direkt på att nån hemlig beundrare har lämnat ett kärleksbrev, men vem skulle det vart? Men det var något ännu bättre. Det var ett fint brev från min syster som önskade mig en bra resa och berättade att hon skulle sakna mig med mera. Väldigt fint! Fick lite glansiga ögon. Hon är en underbar syster, den bästa!


Igår så var vi hemma hos svensktalande Rafael och lekte med hans hundar och kollade fotboll. Sedan skulle vi Möta den där Marcelo utanför en Irländsk pub. Brassar har ju som vanligt problem med tiden så vi väntar utanför. Har ju ingen anning om hur han ser ut så jag går fram till en kille och frågar - Are you Marcelo? Det var han inte. Till slut kommer Marcelo fram, han kände igen oss från bloggen. Marcelo, Marcelos vän rafael, svensktalande Rafael och vi har sedan en trevlig kväll. Verkligen lätt att umgås med dessa människor. På småtimmarna åker vi och tar nån slags kebab som är riktigt god innan det var dags att säga hejdå.


Idag åskar det och spöregnar. Vi hade planerat att hänga i parken på dagen och sen åka till ett college på kvällen. Rafael och Marcelo visste kanske några som spelade fotboll så förhoppningarna är att det blir att röra lite på sig ikväll, vi får se. Det är roligt att många vill hänga med oss men det är lite problem att vi inte har telefon. Vi har köpt några telefonkort men de räcker typ i två minuter om man ringer till mobil. Nu har vi börjat göra så att vi ringer mottagaren betalar istället. Känns lite taskigt av oss men men.


Såg att Sasan gjort en lista på vad han sumpat. Det ända jag har sumpat är min championsleague bilaga. den försvann dag två i Sampa. Jag antar att någon tog den för inte kan väl jag tappat bort den?! Fattar dock inte vem som vill ha en svensk tidning här.


Loca: Klart jag förstod att Marcelo var en kille. Skulle aldrig ha blinddejt med en tjej! Tack för länken. För träna på samban idag eftersom det regnar.


Eddie: Klart man måste krocka om man är på resa, annars är det en dålig resa!


Anders: Ska bli roligt att pessa med dig! Du spelar i alla fall roligt inte som Sasan som tar bästa laget på spelet och backar hem med alla förrutom typ Messi eller Kaká. Hur kul är det att bara springa själv med bollen med de bästa spelarna och bara utnyttjja alla bugg i spelet. Nä men det är roligt, skitkul!


Fan nu när jag tänker på Sasans Pesspelande blir jag upprörd, måste göra något annat för att komma på andra tankar.


Vi är förresten krassliga. Förkylda med halsont, svininfluensa?

Hoppas alla mår bra!

kram

Av alexochsasan - 5 oktober 2009 20:30

Blir ett kort inlägg från min sida också. Ska ju strax iväg med Rafael. Sen ska vi ju på nån slags blinddejt med Marcelo. Men jag fick ett mail och pratat kort med honom i telefon. Han verkar som i stort sätt alla här vara väldigt trevlig.


Igår så var vi på fotboll. Sasan hade pratat med brassarna och bestämt att vi skulle ses där man köper biljetterna. Jag kände redan från början att det kanske inte är det bästa stället att ses på. Mycket riktigt så hittar vi dom inte. I paus under matchen så tar vi och går runt lite, då springer vi på två av tjejerna som letade efter oss också. De hade först köpt biljetter i klacken, letat där. När de inte hittade oss så köpte de andra biljetter och letade efter oss på kortsidan. Sjukt att vi hittade varandra.


Efter fotbollen så drog vi till en sambaklubb. Fattar inte det här med hur man vickar på höfterna,inte min grej!


Peter: Roligt att du har hittat hit! Du kan troligen det där med att vicka på höfterna trots att du är svensk!

Mamma: Jag kommer inte bli solbränd, sorry!

Loca: Håller helt klart med om att vi har det väldigt soft för tillfället, du får vara lite avis.


p och k

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards