Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av alexochsasan - 23 oktober 2009 22:45

 



Mamma: Du behöver inte vara orolig för min hälsa. Jag sköter mig utmärkt! Ska försöka få nån bild av när jag gör något vettigt.


Nu är det snart middag, sen våran grattis caprinha vid 7 och sedan är det beachparty. Här är det så att man skriver upp på en tavla när man tar en öl eller en påse chips. Sen när man lämnar stället så får man betala allt. Kan bli svettigt! Jag frågade hon som jobbar här hur mycket min nota var på. Hon kollade på min lista och sa - Alex du gillar Caprinha va?


Var inte bilderna från igår bra eller?! Vet inte riktigt vem som tog bilderna då jag fick min kamera av en tjej på slutet av kvällen. Hade ingen anning om att hon hade den. Skulle behöva ha lite svar.

Vem är killen med tjockt ansikte? 

Varför har hon sin hand i munnen?

Varför ser jag tokfull ut på en bild där det ser ut som en tjej avgudar mig samtidigt som en Irländsk kille har en öl på huvudet?

Varför ville alla tjejer vara med på Sasans bild?


Av alexochsasan - 23 oktober 2009 16:12

Igår var det alltså festival i stan. Ostronfestival. Jag har aldrig ätit ostron så det var en upplevelse. Var väldigt nära att spy men jag testade ändå att äta två för att verkligen ge det en riktig chans. Men det var en trevlig festival. Vi var runt tio personer från vårt hostel som satt och hade det trevligt. Senare på kvällen drog vi ned till vår by. Vi var väldigt många från vårt hostel så det blev riktigt roligt.  Har dock haft svårt att sova för jag har mått lite dåligt på grund av caprinhan och att det är lite för varmt i vårt rum. Sasan lägger nog ut lite bilder från kvällen.


En kille från australien kom fram till mig igår och visade sin tå. Jag hade tydligen lyckats bryta den när vi spelade strandfotboll. Den var helt svullen och blå. Fick lite dåligt samvete men jag kommer inte ens ihåg när det hände.


Idag har vi haft planer på att surfa, dyka, gå till en fin utsiktsplats eller åka wakeboard. Verkar dock inte bli något av detta, blir nog bara att ta det lugnt och ladda inför kvällens stora fest.


Boris: Vore väldigt roligt att spela i samma lag nästa säsong. Jag behöver enb agent som kan styra upp en klubb till mig tills jag kommer hem i februari. Fixar du det?


Mamma: Jag har inte kunnat sitta vid datorn så mycket så därför har jag inte bloggat men det ska bli bättre. Saknar er där hemma. Har ni det bra?


Kram


Av alexochsasan - 23 oktober 2009 15:47

Mitt lilla ärende senast löste sig något sådär. Gillar inte att skaffa ovänner, men just i detta fall var det oundvikligt. Trist att det blev som det blev, men nu i efterhand lyckades jag med det jag ville så nu är allt löst!


Hade ostron och massa tjejer runtom mig igår. Sjukt var det, och ja - vi var något fulla. Mer om det snart.


Vem äter ostron? Vilka tycker om ostron? De mjuka, äckliga som man bara lite halvt tuggar och sen sväljer? Det var bland det äckligaste jag har ätit. Sjukt att Alex gav ostron en andra chans. För mig räckte ett ostron. Kommer nog aldrig testa det igen. Ni vet sådana traumatiska grejer som gör att det sitter i ens hjärna i hela liv? Typ att jag är livrädd för getingar för att jag fick ett jobbigt när jag var mindre? Typ att jag har ätit så mycket daim att jag nästan inte tål det längre? Typ att Alex åkte "nyckelpigan" på ett tivoli och vågar i vuxet tillstånd knappt sätta sin fot på gröna lund? Jaja, Ni förstår nog vad jag menar. Äckligt var det, men det känns vuxet och sofistikerat att säga att man ätit ostron i Brasilien.


Vad åt jag istället? Räkpasteller likt de ja åt i Sao Paolo, och pommes.


Fick ragg på ostronfestivalen. Hon var social, trevlig och kallade mig bonito (söt) hela tiden. Vart helt ställd när hon fick höra att jag är från Iran. Vi försökte prata på tyska men man märker hur mycket man glömt bort språket när man ej har personer i sin närhet att träna på. Men snäll var hon, ville verkligen inte någon illa. Hon var bara sig själv och det gillar jag hos tjejer.


   

Hon ville ej ge sin facebook till mig. Trist avslut, tycker jag.


Festen då? Joda, det var roligt. Vi var något sega när vi skulle först hem, byta om, sen dra ut. Men det är typ sådana kvällar som är roligast - när man inte har några som helst förväntningar på kvällen. Några bilder då:


     

 

Opoppis!


Ska nu iväg med Alex nånstans. Till nån plats med bra utsikt, sägs det.


Gillar hur Ni svarat på frågan vi har bloggen också. Statistik ljuger aldrig.


Tchau!








Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards