Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av alexochsasan - 22 oktober 2009 18:17

Hej hej

Är ju som alla vet i Floripa. Har det faktiskt jäkligt bra här. Sol, strand och värme, äntligen! Bor på ett bra hostel men det är väldigt mycket folk här, på gott och ont. Många riktigt trevliga. De flesta är från UK och Australien men också danskar och norrmän.


Det här är lie av vad jag har haft för mig de senaste dagarna.

Strandfotboll

Strandtennis

Badat

Solat (ja, jag har bränt mig. Bara lite dock)

Caprinha

Suttit runt en brasa på stranden och druckit öl

Sandboardat

Kollat CL


Som sagt vi har det bra. Strandfotbollen är sjukt rolig och sjukt jobbig. Eftersom de flesta som röstat tycker att vi har blivit tjockare så är det ju bra att vi börjat röra på oss. Sandboardingen var typ det jobbigaste jag gjort. När man krigade upp för backen höll jag typ på att bryta ihopp för man var så trött. otränad? Mina fötter är helt förstörde efter all fotboll. Har så på dom, under dom och det känns som jag har brytit mina stortår. Har också sträck nacken lite men ni som känner mig vet. Jag bara biter ihop och kör på som ingenting. Som jag alltid gjorde i Hawks. I förrgår kastade en dansk upp en Canon laddare så nu har vi en partykamera igen. Ska lägga upp lite bilder senare. Nu i eftermiddag så ska vi på en ostronfestival som de har inne i stan. Så imorgon blir det väl att vara magsjuk. Funderar på att åka och dyka imorgon, får se.


Hejdå

Av alexochsasan - 22 oktober 2009 00:11

Sitter på hostlet. Relativt ensam och uttråkad. Ska vara en stor fest 20 min med buss härifrån. Alex har redan åkt iväg med resten av gänget - glad som aldrig förr. Samba blandat med annan form av brasiliansk musik är temat. Istället sitter jag här hemma och måste lösa en del ärenden jag inte kan komma ifrån. Saker jag inte kan gå in på, men det är fruktansvärt irriterande att en semester som denna gör att jag måste lösa massa saker framför en pc. Önskar att jag var som mina föräldrar, som har svårt att förstå email, har för en stund sedan lärt sig smsa. Som tänker gammalmodigt men som mår så bra i övrigt.


Ska bättra mig, men det är svårt. Vill göra dessa ärenden hemma i Sverige men det fungerar inte. Men i det stora hela njuter jag av semestern. Börjar komma in lite folk på hostlet som är över 25 vilket får oss att se unga och fräsha ut.


Undrar också om Iker Casillas hade sin bästa dag idag?


Vart ingen surfinglektion idag. Vi spelade strandfotboll och strandtennis istället. Kul var det. Känner dock att jag bränt mig väldigt mycket på ryggen. Synd om mig va?


Kommentarsvar:

Joel - Floripa är så galet så det finns inte. Men massa annat väntar så det kommer bli trist att lämna detta paradis.

Haha, jo kanske de alternativet borde funnits med. Fan, Joel - jag måste börja träna. Löpning en gång varannan månad när jag kommer hem?


Kanske drar på sambafesten lite senare. Om ja orkar. Om jag har lust. Just nu orkar jag, men har ingen lust.


Tchau.



Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards