Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av alexochsasan - 1 oktober 2009 00:53

Sitter pá paradison Ilh Do Mel. Vi tog táget till hamnstaden Paranagua (jattefin utsikt dock inga vattenfall) darifran tog vi bát ut hit som tog 2 h. Vi hade fint vader och jag ság en delfin frán báten. Nar vi val kom fram till várt hostel sá borjade det sporegna. Hela dagen igár regnade det sá vi satt bara inne och spelade biljard, kort och ett sánt dar fotbolspel ni vet. Vi borjad prata med ett gang brassar och borjade spelaspel med dom. Det blev yatzy och kort. Tillslut tyckte de att vi borde kora drickeslekar istallet sá vi kopte ol och lekte massa roliga lekar, blev en valdigt bra kvall!


  


Idag har det vart molnigt men jag var pa utflykt med nagra av brassarna pá morgonen. Vi gick till en grotta och klattrade upp pa ett berg, on ar verkligen vacker sa det ar trist att vadret ar daligt.

  

  


Sen tog jag och Sasan och drog ut pá ett traningspass, kommer troligen ha traningsverk imorgon. Inte nog med det men nu pá kvallen borjade massa infodingar (sá kan man val saga?) att spela fotbol pa stranden. De verkade vara riktigt bra mn vi gick dit och fick vara med direkt. De var fyra lag och vinnaren stod kvar. Jag fick direkt hoppa in i hetluften och forrutom en brytning rorde jag inte bollen. Efter 30 sekunders spel hade mitt lag slappt in och vi fick inte spela mer, det var lite mitt fel sa det kandes lite jobbigt. Sen var det Sasans tur. Hans lag torskad efter ca 60 seunder men Sasan hann slá tvá passningar, halften gick till medspelare. Efter en stund gick manga och det blev tvá lag och dar visade vi att svensk fotboll trots alt haller. Jag lyckade med en vacker tunnel pa en av de battre brassarna sa att de borjade skratta át honom och Sasan stod for tvá fina mál. Trákigt nog forsvann Sasans toffler, troligen snodda. Han fár kopa nya imorgon nar vi ar tillbaka i civilisationen. 


Nu har de trevliga brassarna dragit och istallet har det kommit ett gang pa tio personer som ar hollandare och engelsman, verkar oskona och spelar massa trance/technomusik. Det ska bli skont att aka vidare imorgon. Vi traffade ett gang i Curitiba som la till oss pa facebook, en av dom fyller ár idag och vill att vi ska vara med att fira henne pa fredag sá det ska bli roligt. Sen ska vi kolla fotboll pa sondag och pa onsdag blir det oktoberfest i en stad som heter Blumenau.


Sodi, mamma och pappa: Klart att det blir lite mera alkohol har an vanligt men vi ater och sover bra. Til och med tranar, ibland. Sá halsan klarar sig forhoppningsvis. Hur som haver sá har vi det valdigt bra. Flera gánger sá stannar vi upp och sager - sjukt att vi ar har och har det sá himla bra!


Joel: Va tjejerna dáliga nar vi var i Brasilien?, háller jag inte med om! Och du vet att jag ar en gentleman, skulle aldrig kiss and tell;)

Hoppas allt ar bra med dig? Nar kommer du och halsar pá? Vad hander i Hawks?!


hejdá

kram Alexander


Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad frĺga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards