Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av alexochsasan - 18 oktober 2009 21:27

Framme efter megasupermycket om och men i Florianopolis. Känn på ordet, rulla lite med det.


Florianopolis. Ett av många stopp jag verkligen sett fram emot, så många som har berättat gott om denna vackra stad.


Och visst måste man säga att staden, framför allt stranden är fantastisk! Bilder på ingång gällande stranden och miljön. Tills dess - googla!


Orkar inte blogga om att jag och Alex har försökt surfa i 2 timmar idag.


Orkar inte blogga om att vi bor precis vid stranden med oförglömlig utsikt.


Orkar inte blogga om att vi krossade två brassar på strandfotbollen idag. 10-6 vann vi med.



Utan jag går genast in på den/dom vansinniga förrigår- och gårdagen.



Fortfarande i Curitiba. Sista dagen innan avfärd. Lite futsal med 10 andra brassar skulle inte sitta helt fel? Samling 19.00 Brasse som man har blivit dyker man upp lite sent. Matchstart 19.45 Aldrig har jag vart med om en folkgrupp som gnäller så mycket på varandra. Oförglömlig blick och gest när en brasse sa några väl valda till Alex som tydligen gjorde nå fel på planen. Jag var i det förlorande laget (fick man höra ett par gånger när man var ute) men fick ändå en hel del ryggdunk för mitt exceptionella spel.


 


Mamma Lena: Från en skala 1-100; hur många procent kroppsfett ser du egentligen i min och Alexanders kropp? Vi känner oss mer fit än någonsin! Skämt åsido så märkte vi att flåset försvunnit en hel del. Men det är inget mot dessa brassar som man tror är övermänskliga rent fotbolls- och konditionsmässigt.



Vi kommer hem till Raphael och Mario där vi bodde i 2 dagar (tack för gästvänligheten, grabbar!), duschar, bestämmer oss för lite allsång med tamburin, gitarrer och sångröster. Och hur bra blir det inte med denna utsikt?


 



Vi bestämmer oss sedan för att gå ut. BossaNova heter klubben. Jag känner runt 3snåret att jag börjar få ont i kroppen. Drar hem med Mario (Rafaels rumskamrat) som också har tröttnat. Alex och Raphael börjar prata med livebandet som spelade på stället. Fick sedan skjuts hem 6 på morgonen. En full och trött Alexander tar upp min kamera och smäller till med denna bild:


    


Efter detta var det dags att ta sig till Blumenau - världens näst största fest (vet någon den största?). 4 timmar med buss tog det. Och fy fan vilket fest det var. Kön var strax över kilometern lång, och hela festen har ett stort tyskt tema. Hade man en tysk dress på sig kom man in gratis, så de va en del stollar man skrattade åt. Jag och Alex köpte en varsinn plåtmugg som symboliserar "oktoberfesten". Pratade med en dam som tog kort på oss i våra muggar för att sedan maila över bilden, så Ni får se hur det såg ut. Jag har inte mottagit något mail.


Valde att bli full denna kväll, vilket ledde till att jag slarvade bort Alex kanske 3-4 gånger under hela festen. Lyckligtvis blev ja vän med några från bussen som jag lyckades hitta. Samling 4.00 för att hämta våra väskor och sedan dra till Floripa. Kom väldigt många minuter för sent, och Ni som känner Alex vet att man får höra en hel del när man gjort något dumt. Men han är mänsklig, så han har godtagit min ursäkt..


 

En del av slagfältet..


Vi försökte begära snålskjuts. Gick sådär - valde då att ta några bussar och vänta några extraminuter lite överallt för att komma hit. Från att ha festat från 8 på kvällen tills jag skriver detta har vi inte sovit något. Förstår inte hur folk där hemma kan vara oroliga för vår hälsa. Ikväll är det BBQkväll på hostlet. Alkohol inblandat.


Veckans planer? Kan bli en hel del surfing. Vi ska ta en surfinglektion imorrn. Fått namn på en snubbe som ska vara duktig. Sen bara nöta nöta nöta hela veckan. Kanske spela lite strandfotboll också. Ryktas även om att solen kommer festa strax ovanför oss också. Alla grader under 30 anser jag vara alldeles för kyligt.


Svårt liv man lever ibland..


Alex, har jag missat något? Ta över om så är fallet.. nämn bara inget om alla mina flosklar under resans gång.

Hoppas Ni alla har det bra där hemma.

Tchau!


Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards