Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av alexochsasan - 25 oktober 2009 21:59

Ligger i hammocken som jag och Alex halvt somnade i igår. Ser ut över stranden. Försöker tro att jag mår bra, men de gör jag inte. Ni vet en sån där grov ångest man brukar ha när man druckit något för många dagar på raken. Nej, jag försöker inte mäta min kuk genom att berätta att jag tål jättemycket alkohol och att vilodagar inte är något för mig. Men efter 10 flaskor vodka, minst 20 glas caipirinha och 65 öl på 4 dagar så säger kroppen ifrån.

Skämt åsido så passar jag på alkoholen ikväll, trots att fricaipirinhaklockan ringde just i detta nu.


Fått höra från folk att jag ser extremt packad ut på bilden där jag är bland massa tjejer. Förstår inte vad ni pratar om riktigt.


Nu har vi varit här i drygt 35 dagar och det finns inte så mycket att klaga på. Enda jobbiga är detta kassa toalettsystem som existerar i hela sydamerika. De vill att man inte ska slänga toalettpappret bland bajset, så när man har torkat sig så ska man vika ihop det och slänga pappret i en papperskorg, annars finns det risk att hela toaletten "säger ifrån". Tänk er själva ni som torkar er att helt plötsligt göra en annan procedur istället för de man är van vid att göra varje dag (förhoppningsvis). Tog sin tid innan jag lärde mig - var länge sen jag kastade papper med bajs i toaletten nu. Stort framsteg!


Glömde en hel del kläder hos en tjej jag bodde hos i Belo Horizonte. Massa tshirts och typ 3 par kalsonger. Livia har dock mailat mig och frågat om hon kan skicka dom när vi kommer bosätta oss i Argentina. På min bekostnad. Vet att när jag kommer hem så kommer jag ändå slänga alla mina kläder, så jag kommer nog tacka nej. Köpte massa nya tshirts idag som ska med och släpas i min väska. Kalsonger har jag gott om, några till kan jag slarva bort. Så det blir nog att lägga till ett par klädesplagg på min slavatbortlista. Tack ändå för gesten, Livia!


Sofia, mamma, bror, pappa, Alexanders vänner, alla mina vänner - känns som det är många där hemma som är oroliga för vår hälsa. Att vi dricker för mycket och inte tar hand om oss själva. Oroa er inte, vi tar hand om oss och Ni behöver verkligen inte vara oroliga för oss. Vi tar bra hand om varandra, i vått och torrt. Gillade dock inte att vi hamnade i semitjaffs 2 gånger inatt pga ingenting typ. Men sånt som händer, kan man hamna i trubbel i Sverige kan man väl lika gärna hamna i trubbel här.


Ställde mig på vågen för några dagar sedan. 78,2kg med kläder på. En ökning med... några kilo. Fan va ja ska (försöka) träna i Buenos Aires! För att sedan chilla på stranden i Rio. Ny frågeställning upplagd. Svara (som på den förra frågan) så ärligt Ni kan!


Kommentarsvar:


Mamma Lena - Tog sin tid innan vi hittade en fin plats för fina grabbar att posera. Varsågod :)

Makan - Haha, vad gör man inte. Måste ju känna mig tillfreds med bilderna som läggs upp! Kul dock att du kommenterar, glöm inte att du alltid kommer vara välkommen nästa år till oss i Rio!


Tchau

Av alexochsasan - 25 oktober 2009 20:19

Vi har haft fint främmande. I fredags så fick jag ett samtal. Det visade sig vara Rafa som vi bodde hos i Curitiba han ville hälsa på så han dök upp igår. Väldigt trevligt! I fredags så blev det stor fest. Alla på hostelet satt och drack och lekte drickeslekar. Jag och Sasan valde dock att inte vara med på en lek där man var tvungen att svepa ett stort glas cachaca och tur var väl det för folk spydde hej vilt. Sedan drog vi ned till byn och var på en bar. Bra kväll!


Igår var alla slitna men eftersom det var Rafas enda kväll så gick vi och åt middag och sedan till en bar. Idag blir det inge alkohol, känner mig sliten så det blir att sova. Många männsikor som jag gillat har dragit vidare så det är lite tråkigt.


Man blir så sjukt lat här. Gör i stort sett ingenting. Har det bra i alla fall.  

Grabbarna!


 

Semitrötta när vi kom hem


Boris: Tro det eller ej men jag minns faktiskt lite av bröllopet och jag minns Ole-Richard. Ja men fixa ett lag till mig, litar på att du fixar ett fett kontrakt.


Ole-Richard: Det vore väldigt roligt men jag måste plugga i Stockholm när verkligheten kommer tillbaka. Kul att du kollar bloggen!


Hejdå!

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards