Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av alexochsasan - 16 oktober 2009 23:16

Mamma skriver här att vi ser lite knubbiga ut på bilderna. Stämmer detta?! (Sasan gick precis och hämtade en stor bit sockerkaka medan jag skriver detta, haha.)


Lägger upp en omröstning här till vänster. Svara nu ärligt!


Och mamma, jag fixar såklart till mig! Det var bara det att tjejerna tyckte jag var mycket finare i lite skäggstubb och utan vax i håret så vad gör man inte?


Puss

Av alexochsasan - 16 oktober 2009 20:56

 Så medan Sasan hade fullt upp med Livias ärenden har jag haft det lugnt och skönt. Jag och Maria Clara  bestämde oss för att åka på utflykt och tog bilen en bit utanför Belo Horizonte. Där fanns det jättevackra berg och utsikten var väldigt fin. Ett av bergen vi var på hette Topo de mondo som betyder ungefär världens topp. Tänkte dricka min Redbull för 40 kronor men jag har haft lite magproblem så den får vänta. Tänker dricka den vid något fint tillfälle. På kvällen valde  Maria Clara och jag att gå ut och ta en middag för att säga farväl eftersom det var sista natten i BH. Det visade sig att vi hamnade på något slags planeringsmöte för hennes examensfest så jag satt och drack upp deras vin medan de planerade sin fest. Sedan blev det dock en trevlig middag. Tack för allt Maria Clara!


Här står jag och reflekterar över livet på toppen av världen


 

De vackra systrarna Maria Clara och Antonia. Tack för att jag fick bo med er.


Nu är vi tillbaka i kylan i Curitiba. Bor hemma hos Rafa som jag kommer väldigt bra överens med. satt uppe och hade ett långt samtal som mest kretsade kring tjejer igår. Idag så ska vi troligen spela fotboll ikväll för att sedan ut och festa. Eftersom det är vår sista kväll här så försöker vi få med så många som möjligt av de vi känner. Rafa har anförtrott mig med en mobil också så att jag kan få ditt alla vi vill. Ring mig om ni vill med! Verkar som det här kommer bli riktigt bra! Imorgon ska vi åka till Blumenau för världens näst största fest. Åker bil med Bruna och hennes vänner. Väl där festar vi hela natten för att på morgonen ta första bussen till Floripa och förhoppningsvis surfing och sol. Vet att många bett om att få se mera hud på våra bilder så vi får väl hålla tummarna för Floripa.


Eddie: Tack!


hejdå







Av alexochsasan - 16 oktober 2009 16:41

De vart ingen favela. Vet inte om jag ska vara ledsen eller bara vara glad för att kunna skriva igen. Med risk för att trampa på ett par fötter väljer jag redan nu att byta samtalsämne.


Sista dagen i BH var speciell. Började med att Livias städerska hade lagat massa god mat till oss. Kyckling med potatis, ris och ost (skön mix), samt lite grönsaker. Sedan skulle Livia lämna in en ansökan till något som det var sista dagen till. Eftersom brasilianare gillar att stå i kö misstänkte jag det värsta. Vi fick stå cirka två timmar i kön för att få lämna in hennes sista papper. Hoppas nu att du blir antagen, Livia!

Väl hemma sent på kvällen kommer Erika (en av alla vänner) fram till mig och gav en present. Hon vart besviken att hon inte kunde hitta filmen "Tropa de elite" till mig, så hon gav mig "Guds stad" istället. Ska handla om slummen i Brasilien. Har inte någon av filmerna. Tack så jättemycket för presenten, men jag kan inte lova dig att jag ska vänta till att se filmen i Sverige!

Eftersom tjejerna försökt lära oss dansa samba och "forro" så gav Livia mig 2 skivor till mig för att lära mig dansa. Kan behövas när vi befinner oss i Rio. Tusen tack!

Tack för att vi fick bo hos Er, betyder jättemycket och vi kommer sakna Er massvis.


Nya tag och nya äventyr. Väl framme i Curitiba hänger vi med Marcelo och Rafael:


 

Hemma hos Marcelo. På bilden (från vänster sett från Er där hemma): Alexander, Marcelo, Sasan.


 

Såhär bor vi hemma hos Rafa. Lagom spartanskt, men de gick att sova alldeles utmärkt. Gillar pappersskylten på dörren också. På bilden: Alex.


Alex har slutat fixa håret, han har tom slutat raka sig. Är lite orolig för honom, brukar han vara så? 26-årskrisen närmar sig?

Vi börjar bli gamla känner vi, men det är rätt kul att vi nästan enbart träffar folk i vår ålder. Måste ju betyda att vi ändå ser gamla, smarta och sofistikerade ut.


Ikväll då? Utgång. Genre: Samba.

Imorgon då? Troligtvis ny resa till en helt ny plats. Riktning söderut.

I slutet av februari då? Hemma i Sverige. Gråter floder inombords, men så ere.


Tchau!



Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards