Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av alexochsasan - 4 oktober 2009 19:54

Häftigt med svennesnubben, kan fortfarande ej förstå att han studerat svenska i 5månader för att sedan dra till värmland i 5 månader kan så bra svenska. Fortsätt med den grymma svenskan, Rafael! Har du vägarna förbi är du alltid välkommen hem till mig eller Alex.


Lägger upp lite bilder, har egentligen sjukt mycket att berätta, men Ni vill ej ha nå text så ja hoppar det för denna gång.

 

Stopp i toaletten, minimal sovplats. Iskallt. Tog denna bild 8 på morgonen. Vi har haft bättre stunder i våra liv om man säger så!

   

Vår omtalade tågresa. Tog massa bilder, men la upp mina 2 favoriter.


   

Hostlet vi bodde på i Ilha do Mel. Tarafel hette snubben vid datorn. 28 år gammal surfare/skatare som jobbade väldigt ofta. Kunde väldigt få ord svenska, men han va snäll!


Jodå, vi har tid att festa och äta god mat också!

                     


För att senare må sådär dagen efter.

 


Lite kultur måste vi få in också.

   


Kommentarsvar:

Sofia - Att vara gentleman är standard för mig denna resa. Väntar tom på Alexanders mat innan jag börjar äta på restaurang! Visserligen handlar det bara om några få sekunder, max en minut, men ändå.


Anders - 3-0 till mig på pes säger de mesta. Tycker dock inte att jag är en dålig vinnare, tycker bara Ni båda är alldeles för dåliga för mig.


Tchau!



Av alexochsasan - 4 oktober 2009 19:25

har hängt i Curitiba nu i tre dagar och det har vart mycket bra! I torsdags mötte vi upp våra Vänner vi träffade på Ilha Do Mel och gick till en klubb där de dansade en dans som heter fåhå (stavas troligen inte så). Det var jäkligt svårt, en blandning mellan samba och typ bugg... jag fick aldrig riktigt till de där stegen men det var väldigt roligt. På fredagen var vi kulturella och gick på museum och åkte den där turistbussen till nån slags fin teater. När vi krockade så satt vi på golvet i bussen. Framför mig satt en 18 årig tjej. När jag fick 75 kilo(?) Sasan på mig blev hon min räddning och detta ledde till att jag fick in en armbåge i ryggen på henne. Hon sa dock att det inte gjorde så ont. Jag slog till benet också så är lite svullen men det är ingen fara, ni kan vara lugna!


Sen på fredags kvällen var ju tanken att vi skulle på något födelsedagsparty men det blev inget. Istället ville några andra vi träffat att vi skulle ut och äta på en resturang med dom. När vi kommer till adressen visar det sig att det är en hemadress. ett jättefint hus med pool. Vi blir lite chokade men vi bjuds på mexikansk mat och har en lugn men trevlig kväll.


Igår så ville de att vi skulle äta lunch med dom. Vi möts vid ett ställe som heter Churrascaria Jardins http://www.jardinsgrill.com.br/ Detta blev en av de godaste luncherna jag har ätit. Det är en stor buffé där man först tar ris, grönsaker, bönerv med mera. Sedan sitter man vid bordet och det springer omkring servitriser med olika sortsers kött och lägger på ens tallrik. Jag värmde upp med lite sushi, oliver och ett salladsblad sedan vart det kött för hela slanten. fattar inte folk som inte äter kött! Det var lite dyrare än vanligt men det var det värt! En kille som var med hade också studerat svenska så han pratade svenska med oss hela kvällen, kändes lite sjukt.


Efter det drog vi hem till en kille som var med på lunchen. Han hade 8 stora hundar hemma! Vi spelade pes och drack drinkar. på kvällen var det meningen att alla skulle dra ut men det blev bara jag och Sasan som gjorde det. Idag vill de att vi ska komma hem till nån annan av dom men vi ska på fotboll med några andra brassar, kom igen Curitiba!


David: Det är ine bara dagarna vi har problem mede även tiden. Alla våra klockor går fel! vi missade ju bland annat båten hem från den där ön men vi kom därifrån till slut. Du får komma och styra upp det!


Loca: Du behöver ju inte vara allt för avundsjuk. Du drar ju också snart! Har det löst sig med allt inför din resa? Varför har du läst tyska, om jag inte missminner mig så var väl franska din grej i skolspråk?


Anders: Jag börjar hålla med dig i frågan om man aldrig ska spela pes med Sasan igen.


Sofia: Jag har också fått de där mailet från Joel, vad håller han på med!


Joel: Sluta skicka mail på portugisiska! Ska öppna det på Sasans dator sen, fan dig om det är något virus! Snyggt med seger idag!


Hoppas alla mår bra där hemma, kram!

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards