Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av alexochsasan - 29 oktober 2009 19:41

Sitter här i stekhet sol, inte ett moln i sikte och håller halvt på att bränna mig. Men de är värt det. Bara för att skriva till Er alla där hemma att jag halvt håller på att bränna mig.


I solen.


I Brasilien.


Ofta man har det alldeles för varmt väder en oktoberdag som denna - måste försöka utnyttja varenda sekund solen hälsar på. Ja, jag har köpt en Robinsonbandana och visst hatar jag folk som har på sig sådana band utan att direkt kunna bära upp den. Jag tycker jag gör det med bravur, med långt hår och lagom smala käkben så skulle vem som helst kunna se bra ut. Punkt. Dock när jag befinner mig i Sverige blir det nog att hitta tillbaka till vardagen och lämna bandanan till typ mamma som älskar allt man ger till henne som present. Tanken som räknas, visst?


Går ut för att leta efter min systemkamera. Ser Alex toksova i hammocken med en bok på bröstet - kul för honom. Valde att ge kameran till den svenska tjejen Emma för att fota mig och Alex åkandes bland vågorna på en sk. Boogieboard. En boogieboard är en bräda man bara ligger på för att fånga vågorna, samma sak som då surfing, fast liggandes. Inte ett dugg svårt, men jobbigt är det! Hoppas Emma spelade fotoproffs för en eftermiddag och tog några bra bilder. Hittar inte henne, men det återstår att se hur bilderna blev!


Fick utslag kring mina axlar när jag spelade fotboll igår i solen. Visade sig bara vara svett som gjorde grejer och blev vattenfyllda "blåsor". När Alex började prata om att det kan vara en solallergi som kan sätta sig i andningen vart man givetvis orolig. Personalen på hostlet bara skrattade åt att ja vart så orolig och sa att de va bara att "peela" av allt i duschen sen. Så nu har jag flagnat något enormt och ser lagom deformerad ut. Tur att min bandana lyfter upp allting.


Visst kan man ej klaga på livet vi har här borta. Värmen, maten, människorna - allt. Men detta sätter såklart sina spår. Vi (ÄVEN ALEX, som tydligen tar avstång från nå jäkla test) dricker och äter mer en normalt vilket har gett oss mängder med tankeställare. Bara en sådan sak att jag ej åt mig proppmätt utan bara mätt på en all-you-can-eatrestaurang - kors i taket. Dock så funderar jag på att bara strunta i allt och släppa alla spärrar! Äta va fan ja vill, dricka va fan jag vill, man är ju på semester. Vet ju ändå att man har karaktär nog att bara köra sönder sin kropp om man känner att man är/har blivit en knubbis. Så, för Er alla som har röstat på frågan till vänster - jag kommer nog väga mer än 80kg när jag kommer hem. Som om jag skäms.

Mamma Lena - visst är det du som är den enda som svarat nej? Vet att det är du - tack för stödet!


Visst går det att följa allsvenskan och innebandyn här borta också. Hammarby spelar i superettan nästa år och Djurgården kan på något sjukt vänster hålla sig kvar i allsvenskan. Bara Göteborg lyckas göra sitt jobb på söndag och tar Sm-guldet så är jag nöjd. När jag befinner mig i Chile vet jag svaret.

Hammarby tuffar dock på i innebandyn div II. Visst har de alla förväntningar på sig att vinna serien då de värvat starkt men några svårigheter tycker jag de borde stöta på snart. De har full pott (18p) efter 6 matcher och mitt lag Farsta ligger 10pinnar efter och parkerar på en sjundeplats. Kriga på, långt ifrån kört!

Jag gillar Hässelby eftersom jag gillar Alex som spelar i Hässelby i div I. En sjätteplats, 8 poäng efter serieledarna. Trodde faktiskt i ärlighetens namn att de skulle ligga under strecket i detta nu, men även folk med svarta bandanas kan ha fel. Bara att kriga på där också. Joel, styr du i pp eller är du högerskytt? Framför mål? Bakom?!


Dags att väcka Alex. Vart sugen på strandfotboll. Kanske blir glassbuffé efteråt beroende på hur mycket ångest jag har över min kropp. Ikväll är det fest. Klockan 7 ringer det och då vet Ni alla vad som gäller.

Sköt om Er!


Tchau


/Sasan



Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards