Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av alexochsasan - 28 oktober 2009 20:01

Först och främst vill jag ta avstånd till Sasans senaste inlägg. Det har inget med mig att göra och Sasan jämförde med en vanlig månad för han i Sverige och inte här. Så mamma du kan vara lugn! (Jag kommer dock av självklara skäl inte göra något sånt där test.)


Blivit "lugnt" här när alla partymänniskor försvann men nu börjas det fyllas på igen. Vi har dock haft tre lugna kvällar i rad nu. Har även tagit åt mig att ni tycker att jag blivit tjockare och levt riktigt bra de senaste dagarna. Ätit bra och tränat. Ska ska försöka upprätthålla något sådär gott levende. Ikväll är jag dock värd Caiprinhas och fest, tycker ni inte?! Det som vart skönt med att det varit mindre folk här är toaletterna. I vårt rum delade 14 personer på ett badrum. Plusa därtill att spolningen på dessa brasilianska toaletter är under all kritik. Med andra ord blir det jäkligt ofräscht. Disskuterade problemet med en dansk kille förra veckan och han höll fullständigt med. Dock avslöjade han att han och hans kompis hittat en "gömd" toalett med bra spolning en trappa ned där ingen befinner sig. Denna toalett har löst många bekymmer men vi avslöjar den inte för någon.


Träffat en svensk tjej (Emma) så igår spelade vi plump och yatzy. Eftersom det här med att vi ställer alarm inte har funkat så har vi haft folk som väckt oss på morgonen här. Dessa männskliga väckarklockor har åkt så vi gav chansen till den svenska tjejen. Hon skulle väcka oss klockan tio. Jag vaknar av mig själv och känner mig relativt pigg, går ned för att se vad klockan är. 11,30 visar den. Hon hade vart vaken sen sju men vågade inte gå in i vårt rum i morse, tydligen. Hon har nu fått en sista chans att väcka oss imorgon.


Idag har jag, Sasan och Emma vart och åkt sandboard (igen). Var roligare den här gången för man hade viss rutin sen förrut. Sjukt trött nu dock. Ska hoppa in i duschen och sen kolla på Arsenal- Liverpool. Fick även en ny laddare levererat hit. JAG lyckades ju glömma den gamla när Sasan missade att väcka oss när vi hade en båt att passa, vi missade ju båten också. Men men, tar fullständigt på mig ansvaret. Just ja! Sasan har köpt en Robinsonbandana och vi har köpt flygbiljetter. Drar till Santiago Chile på söndag. Har någon några tips om Santiago?


 

Hjätarna!

 

Molnigt så perfekt för sandbräda (Såg precis att ni har sol i Sthlm, skönt för er! 5 grader eller?)

 

Roligt nedför...

 

...Sjukt tungt uppför


Pappa och Boris: Vad säger ni om att vi nästa gång bara kryssar med Vikingline fram och tillbaka i två månader?

Mamma: Du verkade inte alls så glad att jag ringde i måndags. Lät mest besviken för att jag inte tränar och festar allt för mycket. Vet att du älskar mig ändå=)


Puss och kram

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards