Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Matvrak :( /Sasan

Av alexochsasan - 28 september 2009 03:19

Har nog inget vettigt att skriva, Alex fick med de mesta. Utekvällen har satt sina spår idag, dock har jag haft möjlighet att införa föda till min mage, vilket ja inte trodde när jag vaknade upp.


Ni som känner mig vet att jag dricker relativt mycket. Inte så mycket så att det är farligt för min hälsa, men jag dricker. Jag tycker det är kul, avslappnande, befriande och häftigt - exakt som en alkolist tänker.  Och just i detta fall gillar jag hur jag tänker. När jag växer upp och typ skaffar mig vuxenpoäng såsom bil och barn kanske jag borde lugna ner mig. Tills dess - varför skulle jag? Lena och Anders, Sodi och Abbas mfl - har Ni alltid varit så lugna och harmoniska som Ni är nu? Tveksamt va..?


Men till saken hör så märker jag att jag äter sjukt mycket under denna resa. Närmar mig inte ens mättnad när jag äter en lagom stor måltid. Jag vet inte om Alex äter lite och de får mig att se dålig ut, eller om jag helt enkelt bara äter otroliga mängder mat. Alex nämnde något om nån form av mask i magen? Fast vi kom fram till att ja då skulle märka det rätt fysiskt. Men vad kan det va? Vi rör på oss rätt mycket och förbränner likväl en del också.


Träning och sånt kommer jag ta tag i snart. Råkade göra ett vad på 1000sek att jag ska anordna nån liten "fight" mot en ganska stor vän till mig när ja kommer hem. Han har sysslat med lite kampsport ett tag, och jag tänkte börja så småningom med någonting här. Kanske backar ur och betalar någon symbolisk "chickaur-summa" till honom, eller så tar jag tag i allt och börja träna stenhårt?

Skulle andra alternativet komma på tal kommer ja börja träna när vi är i Buenos Aires. Typ i mitten av november..


Träffade en snubbe igår när vi spelade biljard på vårt hostel. Han såg ut att ha knarkat en hel, för han verkade konstig, partysugen, glad och trevlig. Han sa att han bodde på detta hostel, och har gjort det ett tag. Undra om mamma är stolt över honom..


Har sovit med öronproppar varje natt jag och Alex sover med andra, vilket har gjort att ja har fått sår i mina öron. Nu när vi har haft ett dubbelrum för oss själva hoppas jag att såren läkt och att jag får sova fridfullt med mina öronproppar även med annat löst sovsällskap..


Detta hostel (och även de förra) har haft en varsin hund som bara hänger här utanför och som ingen verkar ta hand om eller vågar klappa. Kanske ska jag bli den första? Hundar har ju ett rykte att vara ganska gulliga.


Dags att sova. Ett fint tåg ska tas snart bort från denna stad. Finns nog läge att komma tillbaka. Typ nästa vecka.


Kommentarsvar:


Anders: Tycker faktiskt vi fick me de mesta om vattenfallet. Men har vi missat något får du gärna googla dig fram.

Sofia: En gång blåst, ingen gång blåst ;) Och vi ditt svar om Yatzyn sved, men ja tackar dig ändå!



Tchau!

 
 
Sofia

Sofia

28 september 2009 04:09

Skillnaden är att de som inte tål så mycket alkohol har lättare att fastna, och du är ju ganska lättpåverkad! Hoppas inte Alex hetsar dig lika mycket som folk här hemma. Man behöver ju faktiskt inte bli spy-full varenda gång. Känner du att du börjar tåla mer och mer, då ligger du risigt till.

Tänk på att man går upp i vikt av alkohol också! Det i kombination med Svullsan kommer nog resultera i en Fetsan när du väl kommer hem! En alkoholiserad Fettsan! Sexigt! ;)

Och för fan, inga jävla droger nu!

http://mustaschia.blogg.se

 
Ingen bild

Lena

28 september 2009 17:55

Som det låter så dricker ni nog så att det är farligt för eran hälsa. Var tror du gränsen går? Men man kan ju hoppas att det är mycket snack också. Passa på att ha roligt nu men tänk lite på friskvård också.
Kram

 
Ingen bild

Pappa

28 september 2009 22:13

Hej grabbar
Ni verkar ha det bra. Ska ni kolla på något speciellt där ni är nu.
Här regnar det och i norra sverige har det snöat.

 
Ingen bild

sodi

29 september 2009 12:18

mat helt ok,men mindre alkohol tack,hoppas sasan klipper sig också,kort hår lättare och sköta.
i helhet det verkar att ni har det bra,härligt.
kram
av sodi idag kl 12:15

 
Ingen bild

Micke

30 september 2009 20:25

Tjena boys
Ser inte alls äckligt ut på bilderna:) Måste säga att det är kul att se att ni har det bra och SASAN skärpning vadet kvarstår.. hahahaha

Ta det lungt nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.   Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hu...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards