Alla inlägg den 17 september 2009

Av alexochsasan - 17 september 2009 01:24

Tippar fel igen. Som vanligt. Barca spelade sjukt bra, men fick bara 0-0 borta mot Inter. Zlatan dög.


Bara dög.


Så ja va inte ens nära att tippa rätt.


Ordnat konverter nu. Och sedan köpt en konverter till min konverter. Sedan är det enbart detta hostel som har ett speciellt uttag som man måste köpa en konverter till. Så nu fungerar alla mina elektroniska prylar!


Eftersom ALLA säger att det är livsfarligt i detta land valde jag att lämna min klocka hemma. Så varje gång vi ska ta reda på vad klockan är tar vi ett foto, tittar på bilden, kollar när fotot togs, minus 5 timmar. Funkar, fast en klocka på min arm för max 100kr skulle nog inte skada..






Alex har berättat om vår dag, som var hur trevlig som helst. Efteråt vart det en Yaki och en grillspett. Prisvärt värre! De va dock ett litet projekt när vi skulle träffa dom. De är lite speciella när det handlar om tider i Brasilien. De kommer lite när de vill, och de fick vi erfara idag. De sa att vara i en stor park mellan 14-15. De kom strax efter 3, såklart.


    

För vilka är telefonerna egentligen gjorda för? Tydligen inte för folk över 1,75.


 

Ser ju inte lite dumt ut iaf..


   

En del av denna park vi skrivit om, och de sena grabbarna (musiker, den andra är advokat(!)) visade oss runt allting som fanns att visa i parken. Knappast dricksvatten bakom oss dock..


 

Bara jag som inte tycker han liknar en högbildad och högavlönad advokat?

Testa mig i kostym, slips, kortklippt med en stor lagbok i handen.


 

Omtalade Yakin på gatan en vristspark ifrån oss. Sjukt gott!


Börjar nyktra till nu - känns.. bra, antar jag.



Kommentarsvar:

Karolina - som din bror skrev så är vi mycket försiktiga och viftar sällan med våra kameror och plånböcker. Men händer något så händer något, inget att göra.

Joel - du misstänker väl att jag försökte relatera till huggorm? Men Alexanders floskel tar väl ändå priset?

Sofia - min dans igår var en vacker syn att se, man får väl inte bara beröm för att vara snäll mot en? :)

Anders - rofl



Sao Paolo football arena, även kallad arena Morumbi - vi ses imorrn!

Kul med alla kommentarer som skrivs - uppskattas sjukt mycket. Fortsätt gärna!


P.s Tänk på att när blogginlägg publicerat och Ni ser på tiden, är det bara att Ni drar av 5 timmar, så vet Ni vart vi står tidsmässigt. Med andra ord - har jag och Alex blivit dagsalkisar?



Tchau!




Av alexochsasan - 17 september 2009 00:53

Kom nyss hem fran en lang dag. Drog i oss var sitt grillspatt och 7 kilo nudlar var for 45 spann tillsammans. Grymt!


 Idag har jag vart lite bakis, chocker! men det va vart det for gardagen va riktigt skoj! forst kandes det hela lite skumt men ju langre kvallen gick ju fler manniskor kom till sambastallet som paminner om baren i pantamera reklamen. Vi hangde med ett stort gang brassar och inte ville bara alla lara oss dansa jag lyckade ocksa fixa Carlos 70 plus telefonnummer. ska kanske sla en pling nar vio ar i Rio for han bor dar.


I dag va det sol och 30 grader varmt sa vi drog till en park trots min huvudvark, Den blev inte battre nar det anda jag fick hora var en Sasan som tjattade om att ja ska ta en miljard kort pa han framfor olika hus. Sen ringde vi Thiago och Gullierme som motte oss och visade oss runt, riktigt skona killar. Efter parken akte vi hem till Thiago och sag inter-barca och drack ol. Valdigt trotta nu men det blir nog en svang ut pa stan i alla fall. hgar har ni thiago och hans musik www.myspace.com/righithiago


imorgon ska Thiago plocka upp oss och vi ska till Sa paulos arena, kan bli skoj.


nu ska jag duscha!


Syrran: roligt att prata med dig idag. Klart vi ar forsiktiga!

Joel: Skojar du eller?!  Ok Riise skjuter hardare(jag placerar battre) men att mexes ar biffigare,tveksamt!

Anders: det dar inlagget raknas inte!






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards