Alla inlägg den 14 september 2009

Av alexochsasan - 14 september 2009 23:39

Hej hej, Sasan ar och duschar sa jag passar pa att goa en snabb update innan kvallen tar fart. Idag har vi bekatat oss med Sao Paulo eller Sampa som de sager har. Vadret har vart mulet och runt 18 plus sa vi gick 15 min till ett kopcentrum for att kolla lite affarer och se vilka biofilmer som gick, allt va sjukt dyrt men sa ar vi ocksa i en av de dyraste staderna i sydamerika. Bio utbudet va ocksa en besvikelse men det blir nan film med Denzel och en tunnelbana senare i veckan. Det ar ett aventyr sa fort vi lamnar varat hostel for alla kor alldeles for snabbt och man maste vara uppmarksam sa man inte blir pakord.


Har fatt lite tipps av tjejerna i receptionen, alla ar valdigt hjalpsamma! Sa nu ska vi strax dra till universitetet som ligger i narheten och ga pa skolpub, bjod aven med paret fran england som vi bor med. Far se hur sent det blir ikvall men nagra ol blir det nog.


Imorgon ska vi till en stor park om det ar bra vader. Ar det som idag sa blir det den omtalade ormfarmen. Vi ar lite tveksamma hur lange vi ska stanna har men troligen blir det en vecka for vi vill se fotbollen pa sondag.


Hoppas ni sover gott dar hemma!



Av alexochsasan - 14 september 2009 18:24

Framme i Sao Paolo efter mycket om och men. Forsta gangen jag befinner mig under ekvatorn (fast Sofia, du far ratta mig om jag har fel, men nar vi va i Cap Verde var vi over ekvatorn, visst?!). Flygturen fran Madrid fungerade hur smidigt som helst, fast det var valdigt ont om plats. Brukar val vara sa nar man ej flyger business, antar jag. Strax innan landning fick vi fylla i lite lappar gallande vad man ska gora i landet och typ svininfluensan. Dock struntade vi i att fylla i en lapp som enbart inneholl portogisisk text. Val framme kl 6 pa morgonen var det sa mycket folk som skulle in till landet att det tog ungefar 2 timmar for oss att visa vara pass och fa stampel sa vi kan dra ut. Sedan koar vi i cirka 30 min for att komma ut till alla taxibilar. Sjalvklart star en vakt dar och ska samla in lapparna som vi ej fyllt i, sa vi far arga blicken och ber oss dra fylla i dessa lappar och stalla oss sist i ledet. TILT!


Som tur var fanns det lappar pa engelska, sa vi fyllde i dom, stod 30min till i denna ko, sedan var vi utanfor tullarna och innanfor staden Sao paolo. Nu forvantar Ni er att jag ska saga att det ar sjukt soligt och fint har?!

Knappast.

Lite varmare an medelsvennevader, samt mulet och regningt. Det ar var har, sa sommaren har inte riktigt borjat an. Taxin tog ungefar 1 timme och kostade ungefar 400kr. Valbehovlig tupplur

Var hostel ligger lagom centralt, och vi betalar ungefar 90kr per natt, vilket far anses som helt oke, da standarden har var for mig over forvantan. Sover i ett rum med 6 andra och vi har hittils traffat en engelsk snubbe som verkar valdigt trevlig och hans supermegatjocka flickvan som ocksa verkar trevlig.

Nu har vi precis atit, kopt telefonkort for oss ringa hem till Sverige. Alex har preics gatt och lagt sig, medan ja sitter och surfar pa datorern som finns pa hostlet.


Planen idag? Vila pa rummet, titta in ett shopping mall som ska finnas i narheten, och efterat ta en ol pa en pub i narheten for att fira att vi ar framme.

Planer for veckan? Vet inte riktigt, Alex vill besoka en ormfarm som finns i narheten. Kan nog bli det. Annars kan det bli nagon bio eller 2, da det ryktas om att ej ar dubbat! Mycket bra!


Forstar inte varfor jag far sadana klumpar i magen ibland att ja typ vill va hemma lite da a da. Vad langtar ja hem till? Mina vanner?

Min lagenhet?

Sofia?

Jag kommer ju inte forlora mina vanner for att jag aker ivag och har det trevligt har. Skulle dom forsvinna sa ar dom ju inga riktiga vanner..

Nar jag anda kommer leva i Sverige i typ 80 ar, varfor inte spendera 5,5 manad utomlands?

Min lagenhet? Den betalas av mig och skots om av mina foraldrar. Tack Mamma och Pappa!

Sofia? Givetvis saknar jag dig. Efter allt vi har gatt igenom. Kolla din facebook sen dar jag kommer skriva ett langt brev till dig. Hall utkik!


Tack for de kommentarer som folk lagger lite tid pa att skriva - Uppskattas oerhort!


Tchau!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards