Alla inlägg den 26 september 2009

Av alexochsasan - 26 september 2009 23:02

Strax innan jag läste igenom inlägget och meningen där den japanska tjejen bodde märkte jag att jag skrev fel, hon bor på STADION, och inte station - fel av mig. Hoppas detta var till någon hjälp, Lena.


Sofia: Ingen kan lura oss - vi är smartare än vad du tror ;)

Av alexochsasan - 26 september 2009 04:50

Efter att ha anlänt till Curitiba valde vi att leta boende så fort vi kunde. Låter Alexander berätta mer om vårt äventyr från vattenfallen till denna stad lite senare. Gick inte smärtfritt kan ja tala om för Er. Vi lever inte drömliv än om Ni nu skulle tro det...


Sista dagen på Iguazu valde vi att ännu en dag spendera på den brasilianska sidan. Visst hade vi bakhuvudet att "äh, detta har vi redan sett, vad ska vara annorlunda nu?" Men när man väl kom dit (igen) tappar man bara hakan och kan knappt förstå hur vackert och häftigt allt verkligen är. Så stort och så sjukt!


Dock vart det ingen billig resa. Vi kan räkna lite grovt på det:


Biljett från Sao Paolo - Iguazu = 450kr (Resa 18 timmar)

Boende 2 nätter på den argentinska sidan = 300kr

Biljett till alla bussar och taxis fram och tillbaka = 300kr

Inträde 2 ggr brasilianska sidan, 1 gång argentinska sidan = 400kr

Gottegris som jag är och köpa godis hela tiden, samt Alexanders Red bull = 150 + 40 kr = 190kr

Resa från Izuagu - Curitiba = 400kr (Resa 10 timmar)

Summa: 2040kr


Sagt de förr och säger det igen - värt varenda krona! Vill ni resa och se något häftigt - DRA DIT!


Fick för mig en grej rent fotomässigt att fota när någon annan fotar ut över det man ska fota egentligen. Svårt att förstå vad jag menar? Här får ni ett exempel:


 

Självklart var jag inte klar där, utan ja ville krydda på detta "projekt" lite extra, nästan lite överdrivet extra. Notera också att nästkommande INTE är spontan:


 


Vi träffade en japansk 32-årig tjej vid vattenfallen som reste själv och hade bott i Sverige (vid stationen stadion med en vän) i ett år och två månader. Sjukt va liten världen är egentligen.


Ska försöka sluta prata om detta vattenfall nu, men det är svårt. Såg bio här på curitiba. Nån snubbe som kapar ett tåg i New York där Denzel Washington spelar en av huvudrollerna. Den andra huvudrollsinnehavaren dör på slutet.


Ryktas om att vi skriver alldeles för långa inlägg. Och att vi ska lägga upp fler bilder. Ska försöka korta ner lite, men det svårt - många intryck man får och sen vill dela me sig. Sedan de här med 200 bilder per blogg. Som sagt - ska göra mitt bästa.


Kommentarsvar:


Mörk S: På Söndag lirar Curitiba mot Nautico. Kan bli ståplats i klacken igen!

Sofia: De blåste sönder oss, att köpa något bara att få växla pengar. Lågt, anser vi!


Fortsätt kommentera och läs!


Nu sova. Alexanders tur att blogga sen.

Tchau!


(edit:) Strax innan jag läste igenom inlägget och meningen där den japanska tjejen bodde märkte jag att jag skrev fel, hon bor på STADION, och inte station - fel av mig. Hoppas detta var till någon hjälp, Lena.





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards