Alla inlägg den 24 september 2009

Av alexochsasan - 24 september 2009 17:04

Sitter på vårt hostel och försöker få dagen att gå. Ikväll ska vi ta en buss på 10 h som tar oss till staden Curitiba där vi ska spendera helgen. På vägen till busstationen som ligger på den brasilianska sidan åker man förbi vattenfallet i Brasilien så vi ska nog ta en sista titt där. Vädret är soligt så det vore ju skoj att se vattenfallet i sol. Vattenfallet är riktigt häftigt, svårt att visa på bild hur stort det egentligen är. Länkar en film på Garganta del diablo som vi filmade. http://www.youtube.com/watch?v=rKxPegl6mA0


Igår hade vi en heldag på den Argentinska sidan som Sasan skrev om. Han missade dock två "roliga" detaljer. Jag hade inte med mig några argentinska pesos utan var tvungen att betala med kort eller växla där för att betala inträdet. På den brasilanska sidan va det en fin ingång med möjlighet till att betala med kort och värdeskåp och resturang. På den argentinska sidan va det ett litet bås där en man satt och tog betalt och så världens dyraste (nåja) affär. De tog inte kort så jag var tvungen att växla i affären. För att växla i affären var jag tvungen att handla för ca 40 sek. Det hela slutade med att jag fick köpa en redbull för 40 sek (!) för att få växla och sedan fick jag en världelös växelkurs. Har inte druckit den än. Köper jag en Redbull för 40 spänn så måste den ju drickas vid nå speciellt tillfälle.


En annan sak som hände var att vi tänkte ta det där kortet som Sasan lagt ut där man ser han ensam mitt ute i ett vattenfall. Man blir jäkligt blöt och måste gå en bit för att ta det så vi tänkte ta det i slutet av dagen. Sasan kom på den briljanta idéen att eftersom man inte hör varandra så ska den som tar kort ge tummen upp när man fått en bra bild så den som blir blöt kan gå därifrån. Detta kort är med andra ord ett stort projekt att ta. Jag ska börja med att bli fotad. Ser att Sasan är på plats med kameran ooch går ut på avsatsen, blir dyngsur och ser att Sasan gör tecknet, tummen upp. Går därifrån och möter Sasan halvägs. Då visar det sig att Sasan inte tagit nån bild. Tummen upp var för att jag stod bra eller något. Sedan tar jag bilden på han och och går till stället där vi ska ses. Ingen Sasan är där. Så där sitter jag, ensam, blöt, trött, hungrig och utan att vara med på bild. Efter en stund kommer Sasan, han hade gått fel. Men men, det är sånt som händer. Får ta den bilden nästa gång jag är här.


Idag var vi tvungna att checka ut klockan 10 så Sasan ställde klockan på kvart i 9 så vi skulle hinna äta frukost, duscha, packa och göra oss klara. När vi sitter och äter frukost börjar de plocka undan frukosten. Jag kollar klockan och då visar det sig att den är 10 och inte 9 så vi fick stressa ihop alla saker och duscha får bli imorgon.

(Värt att nämna är att Sasan gör många bra saker men det är ju inge roligt att skriva om)


Igår kväll så skulle vi till ett annat hostel för där var det BBQ och sambakväll. Vi tog bussen med en Israel, colombian och en spanjor från vårt hostel, mixat gäng. Maten var god och sen började Sambashowen. En kille som påminnde om DJ Mendez kom in och började slå på en liten trumma som om det inte fanns en morgondag. Efter en stund kom det en Sambatjej (knappt kläder, string och något tyg för att täcka bröstvårtorna) som dansade till den energiska killen med trumman. Plötsligt började han ta upp killar på scenen som skulle dansa med tjejen. Efter en stund står det 5-6 killar på en rad och ska göra något. Vi sitter längst bort i hörnet och skrattar och skojar om att det skulle vara pinsamt att stå där inför 70-80 personer. Plötsligt kommer killen och sliter upp mig, ville verkligen inte. Väl där framme fick vi stå och klappa i takt så medans tjejen dansade mot oss. Sedan fick vi sitta på knä och få hennes rumpa skakande 2 cm framför näsan på var och en. Hela grejen slutade med att alla killarna, en och en skulle stå själva och dansa inför alla. Jag försökte göra mitt bästa men på grund av för lite alkohol i kroppen och för stela höfter gick det sådär. Sedan blev det ringdanser och ett jäkla hålligång. Väldigt skoj!


Finns massa andra grejer och berätta om men det här har blivit alldeles för långt redan. Bifogar en video till från Sampa när vi sitter i en bil på väg till att fyllekäka efter vart på ett sambaställe. Notera att Sasan ej finns me på videon då han tidigare hade däckat under kvällen. http://www.youtube.com/watch?v=aikh-jKqdAM


Mamma och Pappa: Vi bor på jättebra ställen och nu ska vi åka ut mot den brasilianska kusten. Trist att ni har det mörkt och kallt hemma och Sasan vill tyvärr inte byta med dig mamma.  Hoppas ni mår bra där hemma.


Karolina: Snyggt att du plockade att det var nån slags tvättbjörn. Vet dock inte om det verkligen är något man bör kunna för att man är 25. Veta hur en sydamerikansk tvättbjörn ser ut.


Foppa: Vi har det grymt! Tror du skulle trivas som fisken i vatten särskilt på Sambafesterna! Se till att vinna i helgen nu!


Loca: Nä ja tror faktiskt inte du var så bra på lyra, blandar ihop det med att jag är bra på lyra tror jag. Minns dock att du gjorde något slags gymnastikprogram som var riktigt bra trots alkohol i kroppen ifall du minns när jag menar.


Hejdå



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards