Alla inlägg den 12 september 2009

Av alexochsasan - 12 september 2009 22:05

Dåså. Mina första ord i denna förhoppningsvis spännande dagbok. Drar som nämnt innan till Sydamerika imorrn med Alexander. Han är riktigt taggad och vill inget annat. Självklart är jag taggad också, men visst har jag lite resfeber?! När jag va i LasVegas i somnas i 3 veckor tyckte jag att de kändes lite för mycket. Nu när jag och Alex semiplanerar å säger typ "äh, men där är vi bara i 3 veckor och åker sen vidare" låter det som ingenting? Man å andra sidan så kommer vi vara på massa olika ställen hela tiden under vår vistelse, så man kommer stimuleras på ett vettigt sätt där, istället för Vegas där man bara såg dollar, öken, skyskrapor, dricks och prostituerade..


Allt administrativt här hemma är ordnat också. Städat lägenheten, fryst mitt mobilabbonemang och betalat ca 2000kr för försäkring i 180 dagar. Även tittat att mitt pass håller, å de gör det till 2011.

Vi har planerat att besöka 4 länder såsom det ser ut nu. Brasilien, Argentina, Uruguay och Chile. Får se om det blir några fler länder. 2 lägenhetshotell är bokat mellan 18 november - 4 januari i Buenos Aires och den 8 januari - 21 feb i Rio. Olyxigt....


Att jag kan åka på denna långresa är för att jag inte har något jobb, utan försörjer mig på spel, så kan jag lika gärna göra de jag gör här hemma i ett soligt Sydamerika istället. Å andra sidan kommer jag försöka undvika att spela poker och bara försöka leva livet.


Jag har småpackat mest hela tiden denna vecka. Såhär blev slutresultatet:


  


Tror jag fått med de mesta. Bland annat 14 par kalsonger, 12 t-shirts, jacka, Ipod, kamera, dator (en minipc jag köpte för att blogga och lägga över bilder under resans gång), hygienartiklar, lite piller såsom bajstabletter, alvedon å dylikt, 2 par byxor, några par skjorts, öronproppar, pass, försäkringspapper och sängkläder. Men när jag väl började packa märkte jag hur jäkla stor plats allt tar!


  

Men de gick bra ändå! Sjukt tung dock..

Tack Christoffer att jag fick låna väskan! Behöver du resväska till din USAres kontaktar du mig så ber jag mamma ställa ut väskan för dig att hämta hos mina föräldrar.

Jag och Alex vill också passa på att tacka våra föräldrar som hjälpt till så mycket för att göra vår resa mer bekväm, såsom ordnat med kontakter för boendet utomlands, fixat ordböcker och försäkringar.


Vi bokade resan i typ Maj. Då var det många dagar kvar. Nu har det kommit ner till bara några timmar. Sjukt va tiden går fort ibland.


Är det någon som tror att alla inlägg jag skriver kommer vara såhär utförliga och flitiga med bilder åså?


Ringde precis Alex. Han är på fest och är inte ett dugg nervös. Kul för han. Får se om han skriver ett innan-vi-drarinlägg eller sparar sig tills vi landat.


Har det superbra nu här hemma i höstmörkret! Kommer sakna Er jättemycket!


Adiós!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards