Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Heldag med ännu coolare vattenfall! /Sasan

Av alexochsasan - 23 september 2009 23:59

Hemma. Helt dyngblöta. Alex står i duschen medan jag passar på att blogga lite smått. Har inte regnat ett dugg idag, bara att vatten stänkte lite granna på oss.

Annars vet jag inte riktigt vad som behövs sägas, träffat lite folk som vill möta upp oss i Buenos Aires och visa runt oss. 2 franmän som bott i Argentina under en längre period - alltid trevligt!


Vi tog sammanlagt 597 bilder på oss och dessa vatten vilket är ganska många. De argentiska vatten ägde verkligen de brasilianska. Man kom väldigt nära dessa vattenfall och många gånger var det verkligen öronbedövande, gick knappt att prata med varandra kändes det som. Dock ger många av dessa bilder inget direkt sken på hur stort verkligen allt var. Det krävdes en halv dag på den brasilianska sidan, och nu efter 7 timmar på den argentiska sidan kändes det som vi precis hann med allting. Man fick åka tåg för att få se alla typer av vatten, och inte minst fick vi se "djävulens strupe" http://images.google.se/imgres?imgurl=ht...%26hl%3Dsv%26sa%3DG Så sjukt mycket vatten på en och samma plats, helt otroligt. Satt med några amerikanare påväg hem från denna strupe som hade vart på de okända niagarafallen som tyckte att de inte var någonting jämfört med dessa - känns kul att få höra sånt!


Bilder? Jodå, ett par får ni se:


          


    

En del av djävulens strupe. Tågresa 15 min, sen 20 promenad långt ut på en relativt instabil metallbro (En bit av den hade gått sönder för 20år sedan, så ni kan ana styrkan från jordens krafter) för att komma hit.



 

Ser Ni mig där längst ut på bron? För att ta denna bild fick Alex vänta här uppe där bilden togs, så fick jag springa ca 2 km för att komma hit. Vägen bestod av massa tvättbjörnar (lemurer) och andra smådjur, och helt själv till denna brodel va faktiskt lite läskigt. Väl där ute kunde jag inte se ett skit, pga allt vatten som bara öste upp på en. Galen upplevelse att va där nere! Hoppas man bara inte blir förkyld nu, hade vart jobbigt. Sak samma, de är isådana fall värt de - hur ofta gör man detta liksom?


Kan egentligen lägga upp hur många bildeer som helst, men de får finnas en gräns någonstans. Jobbigt också att gå igenom alla bilder för att hitta dom bästa. Sedan måste vi vara sparsamma då man bara får lägga upp 200 bilder?! Trist, men hoppas dessa är fina i vilket fall..


Tänk på att alla bilder som tas på mig och håller mycket bra kvalité är tagna av Alex (som typ aldrig hållt i en systemkamera tidigare) - han börjar göra framsteg med att fota med en systemkamera! En fullärd Alex med en systemkamera framför statyn i Rio i Januari kan vara något..


Kommentarsvar:

Foppa: El Choco är bra, mycket bra. Mycket tragisk och mycket bra. Ska vi prata om hela boken och förstöra allt för Alex?

Sofia: Vattenfall ÄR grymt, oavsett om man gillar det eller inte. Vi kände dock att vi var yngst kring hela vattenfallen, så att göra dessa natursaker kanske man ska göra när man blir mycket äldre. Men självklart var det värt all tid i världen för att de detta. Sol- och sandstränder kommer när sommaren börjar ta fart här borta i Sydamerika - typ vid jul.


Fortsätt titta och kommentera i bloggen - finns inget roligare än att veta att bloggen är intressant och att svara på era inlägg!


Nu dags för brasiliansk sambaklubb ikväll. Igen. Undra om det dansas annorlunda bara för att man är i ett annat land. Ska bli intressant...


Adios!



 
 
Ingen bild

Mamma Lena

24 september 2009 08:56

Tog ni nästan 600 bilder? Vilket häftigt vattenfall! Kul att ni kollar på saker men hur vet ni om var allt finns någonstans? När man läser bloggen blir man verkligen sugen att ut och resa. Här hemma är allt som vanligt. Det är både kallt och mörkt så Sasan om du fortfarande längtar hem kan jag byta med dig.

 
Ingen bild

Pappa

24 september 2009 14:49

Hej Alexander och Sasan
Riktigt häftigt vattenfall.Bor ni på ett bra hostel? Finns det något mer att se i närheten? Vad ska ni göra nu? Har ni ätit något Argentinskt?
Här hemma är det mest som vanlig. Men igår så var det ett rån mot G4S värdedepå i Älvsjö, man kom med helikopter 05.15 och gjorde hål i taket, skickade upp säcker med pengar och sedan några personer. Sedan flög dom iväg. Det är en stor grej så flera tidningar ute i värden har skrivit om det.
Hälsningar pappa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.   Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hu...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards