Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Ready..? FIGHT! (BILDER) /Sasan

Av alexochsasan - 28 december 2009 06:08

Kön var lång. Ännu en gång - Sydamerika och köer. Dom bara älskar det. Trött man blir på det. Vi hade vipbiljeter och köade först till kön där man KÖPER biljetter, så vi fick stå sist i de långa ledet där folk redan hade köpt biljetter. Sen märkte vi efter ett tag att det fanns en VIPkö som var betydligt mindre, så efter mycket om och men kom vi in.

Sjukt egentligen hur man mycket framför allt män gör att se blod, slagsmål, svett och tårar. Vidrigt om man får säga det rakt ut.


Men fan vad jag älskade det!


Visserligen fick vi inte se någon bli brutalt knockad eller bäras ut på bår, men vissa grymma stryptag och andra smällar fick vi verkligen se. Vissa slagskämpar hade flertalet fans också, som Ni snart kommer få se på film.


Folk var verkligen så sjukt hetsiga under HELA galan. Så fort killarna började brottas på marken började folk mer eller mindre bua ut honom, för att de ville se dom stående och slåss för sitt liv. De hade även en grönklädd läkare som då och då kom in när domaren trodde att en fighter var skadad, och då började genast alla bua ut läkaren. Om läkaren märker att slagsmålet kan vara en fara för ens liv så måste han avbryta matchen, vilket publiken inte tycker. Som sagt - allt för att se blod!


 Lite uppvärming. Spana in snubben nedanför - antar att han.. gillar tjejer.

 Mer Mer uppvärmning..


  


Sedan Sedan var matcherna igång!


  

Detta kramkalas gillade folk att bua åt, så även jag!



Skulle man platsa?



Julien har spelat rugby för ett antal år sedan. Slutade pga sitt knä. Dock känner han fortfarande många från sitt gamla lag och de skulle ha en liten fest vid sitt klubbhus. Jag, Alex och David var bjudna och vi började med att dricka och äta hemma hos hans föräldrar. Drog som vanligt till festen alldeles för sent för att vara oss, men perfekt i tid för dessa argentinare (runt 3 på natten). Dessutom var det en av de största festerna vi någonsin kunde tänka oss. Mycket skoj och mycket alkohol gjorde att vi hade en superbra kväll tillsammans!

Stor fest!


Massa öl till stor fest. 1 av 3 "barer" på stället. Festivalstämning?


Första gången jag åt kotarmar igår kväll också - inte ofta jag gör det, måste jag säga. Vi valde att äta massa empanadas hemma hos Julien, valde bland 4 olika smaker, såsom ost/skinka, kyckling och kött. Sedan då kotarmar. Smakade helt okej. Tror inte David gillade det riktigt..


Här har Ni även filmen jag pratade om innan, med en fighters fans som jag talade om.


Idag börjar en ny vecka, därav vår sista vecka här i Buenos Aires. 6 veckor i en och samma stad tror jag nog kommer räcka. Vi har bokat hostel i Uruguay och Punta del Este. Sjukt dyrt med hostel då det är säsong, men det kommer bli trevligt!


Inga kommentarer? Skriver världens längsta blogginlägg och jag har inga inlägg att besvara? Jaja, de sparar mig tid, men det är alltid kul att besvara kommentarer. Antar att Ni är upptagna med att vara vinterledighetssociala med familj och dylikt. Helt okej svepskäl!


Ikväll trumfest. Igen. Måndag. Tredje gången gillt.


Adios!

 
 
Ingen bild

Mamma Lena

28 december 2009 14:05

Vaddå alexander råkar alltid i slagsmål?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexochsasan - 25 februari 2010 15:27

Då: Vaknar upp vid 11 och kände efter, Hur dåligt mår jag efter gårdagens Capifruta? Oftast inte alls. Ska jag gå ned till poolen eller till stranden? Det blir stranden.   Nu: Alarmet ringer vid 7, det är iskallt i rummet för att inte prata om hu...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:41

Tankte skriva ett nar jag kommer hem ocksa sa ni vet att jag mar bra! Har varit i paradiset och har inte haft tillgang till internet men du behover inte vara orolig mamma. Kommer med Iberia 3322 klockan 14,20 till Arlanda imorgon.   Sitter just n...

Av alexochsasan - 21 februari 2010 17:16

Jag har ju da varit i Porto Seguro och traffat Maria Clara de senaste dagarna och det sag ut sahar. Blev saklart fest nar jag kom och halsade pa! Var helt sjukt trott dock nar vi kom hem runt 8 pa morgonen.   Fardigfestat, sa vi valde att d...

Av alexochsasan - 20 februari 2010 01:27

Inte trodde jag att denna stund skulle komma när jag först började skriva i denna blogg för ungefär fem månader och två veckor sedan. Minns det som igår när jag vinkade hej då till min då gråtande mamma, fick skjuts av storebror till Arlanda, gav han...

Av alexochsasan - 19 februari 2010 19:24

Hej igen! Vi har hittat ett par grannar tvärs över oss som är ett gäng på 10 pers och bor i en liten tvåa. Dom är från huvudstaden Brasilia och typ 2 av dom kan engelska. Vi har hängt med dom lite på LAPA, vid stranden och lite vid poolen här nedanfö...

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards