Alla inlägg den 5 december 2009

Av alexochsasan - 5 december 2009 22:49

Detta blir ett kort och mycket trakigt inlagg. Alexander har for nagra timmar sedan blivit pistolranad av tva jamnariga killar strax innan han skulle kopa biljetter till derbyt ikvall. Lyckades ta nycklar, pengar och planbok. Alex ar oskadd rent fysiskt men detta kommer satta sina spar rent mentalt och lider verkligen med honom. Orkar ej ga in pa fler detaljer, och Alex vill inte skriva nagot fortillfallet, men vi har varit hos polisen och fatt allt som behovs darifran. Sjalv har jag fruktansvart daligt samvete for jag lat Alex dra sjalv och kopa biljetter. Sista gangen det hander. 


Usch, mar daligt bara av att skriva detta, men som sagt - Alex ar oskadd och nu blir det att ta det lugnt ett par dagar och bearbeta det som hant.

Av alexochsasan - 5 december 2009 10:09

skrev precis ett lang inlagg men sen blev det error sa jag kortfattar.


Efter vi vart ute gick vi och fyllekaka nagra hundra meter bort pa ett gatukok. Efter detta krigar vi efter en taxi. Hur manga taxibilar som helst kor forbi oss men alla ar fulla. Vi byter gata 3 ganger och plotligt efter 30 minuter stannar entaxibil. Kristian, pa bilden vi visar imorgon sitter i bilen. Sa antligen har vi en taxi. Nar jag satter mig i taxin sa kollar taxichafforen pa mig som han satt ett spoke. Innan vi aker sa sager han pa spanska - Jag kanner dig.

 Helt sjukt eftersom det finns typ en miljard taxibilar i Buenos Aires men jag kanner ocksa igen honom fran nagonstans. Ocksa bor tillagas att jag aker taxi typ 2-3 ganger per dag, sa detta ar helt sjukt.


Taxichafforen sager - Du akte taxi med mig for ungefar en vecka sedan, du akte med en snygg tjej och du gillar Boca och din favouritspelare ar Riquelme.


Kan inte ga in pa detaljer men detta stammer in pa mig.


Sedan sager han - du bor pa beiruti\Araoz. Helt sjukt for det ar min adress. Sedan utan att vi sager nagot stannar han bilen och jag ar utanfor min lagenhet och jag gar hem.


Hur sjuklt ar det har?!


ska snart upp for jag vill ga pa Buenos Aires derby och maste kopa biljetter, kanske far fribiljetter dock. Trakigt nog maste jag ga sjalv da Sasan vill spela poker och Cathal vill festa. Bocaklacken blir det i varje fall. Godnatt.


Puss!

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards