Alla inlägg den 18 december 2009

Av alexochsasan - 18 december 2009 00:40

Bli sa trott pa allt som har med internet och teknik att gora. Vi lever snart i 2010 och fortfarande kranglar saker och ting. Hur ofta hanger inte eran dator? Hur ofta rakar inte er rakapparat bort alla harstran som den ska? Hur ofta later inte er kyl ovanligt mycket? 2010, tank pa det - anda ar tekniken sa fruktansvart efter i utvecklingen. Igar hade jag bakfylleangest, kande inte for att gora nagonting. Forrutom att langa in ett megastort blogginlagg! Satt och skrev, va valdigt nojd med inlagget. Ska publicera det och givetvis pajar internet. Allt var sa detaljrikt, sa bra - helt enkelt ett fantastiskt inlagg. Givetvis nar internet pajar sa sparas inte blogginlagget i nat utkast, utan nej nej, det ska bara helt enkelt forsvinna, allt for att gud bara ska kissa ratt pa mitt ansikte.


Arg som jag ar drar jag till gymet, kor body combat och slass med luften allt vad jag orkar for jag ar sa arg! Kommer hem, genomsvettig, duschar, njuter, tvattar mig. Vad hander sedan?


STROMAVBROTT!


Men va sjutton ar detta?! Hur mar varlden just nu? Stromavbrott nar man som minst behover det? Usch alltsa, matt illa under de 15 timmarna som stromavbrottet pagick. Vi knackade runt bland grannarna och inga av dom hade nagra problem. Har i Argentina har dom inte proppar som man bara enkelt kan byta utan det ar en relativt stor anlaggning nan expert maste byta. Klockan var runt 10 pa kvallen vilket innebar att detta kan tidigast bytas imorgon. Jag valjer att ta min halvt laddade ipod, satta mig likt en uteliggare utanfor ett cafe med tradlost internet, och ringa via skype for att ringa Roberts lillebror Rickard (som fyllde ar igar, grattis) och tycka synd om mig sjalv samt diskutera lite pokerhander. Batteriet dog efter 10 min och jag valde da att traska hem. Efter ett tag markte vi att alla lampor fungerar men sa fort man forsoker koppla in nagot utomstaende sasom mikro eller kyl sa pajjar allt.

Iallafall sa ar allt fixat nu, datorn fungerar och all elektronik fungerar som det ska - tack for det!

Fortfarande trott pa att mitt blogginlagg forsvann. Detta som jag kommer skriva nu kommer kannas som konstant upprepning trots att ni, saklart, ser detta som helt ny text. Jaja, dags att paborja nygammalt blogginlagg.


Cathal, irlandaren har lamnat oss. Trakigt ma tyckas men personen i fraga tog extremt mycket plats och nu kanns det skont att han akt hem till Irland. Inget illa om personen, det var en mycket trevlig, men hjalp vilket tragiskt liv han hade. Tank bara nar ni tycker atni har det jobbigt finns det alltid nagon som har det varre. Jaja, hoppas att det kommer ga bra for honom.


Att han har nu lamnat kommer jag for forsta gangen under denna resa kanna mig ensam och mobbad. Alex drar pa utflykter med sitt besok fran Brasilien, och Cathal ar borta. Knappast att ja kande mig ensam och mobbad igar tex, nej nej. Slass med luft bland framlingar, duschar och far uppleva ett stromavbrott, sitter utanfor ett natcafe med enbast skjorts och en sliten T-shirt och pratar med folk fran Sverige. Ska ej klaga, har iaf varme ungefar 24 timmar om dygnet runtomkring mig - hur har ni det?


Maste faktiskt erkanna att bloggnistan inte varit pa topp alla ganger. Dagarna ser mer eller mindre likadana ut har borta. Man vaknar alldeles for sent, har angest for att man drack for mycket, drar till nat cafe och ater en macka eller tre, drar till gymet, kommer hem, surfar lite och bestammer sig for om man ska ut eller inte. Sedan vill ni ju inte ha nagon pokerblogg heller, och da blir det svart for mig att hitta pa saker att skriva om. Det ska ocksa tillaggas att det kommer bli battre nar David (som har gjorde en assist mot alvsjo for X antal ar sedan) kommer upp. Visst har vi bett honom kopa upp en hel grejer, sasom en ny dator, digitalkamera och italiensk salladskrydda. Jag som verkligen har saknat den frasha goda salladen jag dagligen gor hemma i Sverige. Sen ska det aven bli trevligt att kunna skriva alla bokstaver fran de svenska alfabetet, samt att slippa konka pa en gigantisk kamera overallt. Kommer aven rent bloggmassigt lamna over mer ansvar till David nar han besoker oss har i Argentina. Han ska inte tro att han kommer upp hit bara for semester inte!


Jag gick ut pa krogen for 2 dagar sedan (shocker). Till ett afterofficestalle. Julien som vi blivit bra kompis med varnade mig for detta stalle. Backpacker som jag for tillfallet ar sa hade jag inte med mig kostym och andra kladesplagg som far mig att se ut som jag ar pa brollop. Givetvis, vad an folk sa till mig, sa gick jag dit Sasan-style. Vita sneakers, ljusa jeans, vit tshirt och svart vctjacka. Skulle jag ha problem hade Julien en plan. Folk runtomkring var otroligt fint kladda. Kostym, slips, hela kitet. Givetvis tittar en gigantisk flintskallig vakt pa mig, sager nagot pa spanska och tittar pa mina skor.


Plan B.


Ut kommer Julien med en ryggsack.

"Bruna eller svarta?"

"Ingen aning, ta bruna", svarar jag.


Han tar upp ett par bruna skor, later mig satta pa dom, enbart for att passera vakterna. Sasan-style vart ett tag Sasan-inte-sig-sjalv-har-konstiga-skorstyle. Nar vi val var inne pa stallet ar chansen minimal att de sager at folk att dra pga skorna, sa vi drog till narmaste toaletten ala sniffa-kokainstyle for att snabbt byta tillbaka till mina vanliga sneakers. Stort tack, Julien!


Folk i Sydamerika blir lika forvanade varje gang nar man sager att man stadar sin lagenhet, utan nagon som helst hjalp. Folk ar bra med bortskamda ibland...


Laste overallt och fatt hora overallt fran Sverige att det snoar som fan hemma. Att det ar kallt men samtidigt valdigt stamningsfullt hemma. Jag ar sa avundsjuk pa er! Jag vill ocksa vakna upp av standigt morker overallt, aven vart jag an gar. Jag vill ocksa hamna i snobollskrig och angra mig sekunden efter att jag deltod i densamma. Jag vill ocksa satta pa mig en alldeles for stor mossa som ocksa pajar min frisyr jag forsokt fixa i en halvtimme. Jag vill ocksa veta att jag befinner i standig fara sa fort jag kliver in i en bil. Jag vill ocksa kliva runt i mangder av slask, for att sedan komma pa att vita sneakers inte funkar vintertid, for att sedan frysa extremt mycket.


Saknar juletiden hemma i Sverige..


Alexanders lillebror Jonatan fyller 22 ar idag. Varma gratulationer fran mig och din bror!


Taxipriserna har okat har i Argentina. Fran 3.80 pesos (typ 7kr) i framkorningsavgift till 4.60 pesos. Everybody wins!


Har sparat detta inlagg typ 15 ganger sa att det forsvinner som forra gangen.


Kommentarsvar:

Mork S - En kram sager mer an 1000 ord som man brukar saga :)

Loca - Vanskapen var jattefin, absolut. Men 3 veckor med den mest oforutsagbara manniskan ever rackte.

Mamma Lena - Jo, ja kande nastan att jag var tvungen att gora na litet extraordinart pa Alexanders fodelsedag, eftersom jag inte verkade ha tid att komma pa hans 25arsfest du och Anders sa fint hade styrt upp, eller hur var det nu?

David kommer forbi den 25 december (flanet lyfter pa jullafton) och han aker hem fran Rio den 16 januari.


Nu dags for gym och pizza!


Adios!


Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards