Alla inlägg den 19 december 2009

Av alexochsasan - 19 december 2009 22:46

Har haft fullt upp sa har kommer en summering av senaste veckan. Kommer bli ett langt inlagg sa jag delar upp det i tva eftersom de flesta som laser den har bloggen kanske inte ar de vassaste knivarna i ladan och orkar lasa hela.


Forra fredagen gick jag och Cathal ut och motte upp den dar Julian som visade sig vara en valdigt tjysst kille. Vi gar till en bar och blir fulla och eftersom klockan ar over 12 sa tvingar jag dem att sjunga for mig for jag fyller ar.  Vaknar upp dagen efter med huvudvark och angest for jag maste ta mig till flygplatsen och mota mitt besok. Trodde flygplatsen lag nara men det var bara den for inreikesflyg, utrikesflyg ar en h med bil till (tvek om vi moter dig pa flygplatsen David). Ser att Julian har mailat att hans kompis har bil och att de kommer och hamtare mig. Forklarar snabbt for dom att kidnappa mig ar lonnlost men de forsakrar mig om att de bara vill vara snalla och kora mig. Min besokare var ju da Maria Clara, tjejen som jag fick bo hos i Belo Horizonte. Hon ville passa pa att aka utomlands for det har hon aldrig varit och da passade det perfekt att komma och bo hos mig en vecka nar jag fyller ar. Det visar sig dock att hon tagit fel pa tiden och jag och mina nyfunna vanner far vanta en h innan hon anlander.


 Kvallen har Sasan skrivit om. Var en mycket bra fodelsedag sa tack alla inblandade! Blev valdigt overraskad nar Sasan ska ga pa toa och helt plotsligt stod hela bordet upp och sjong for mig.


Eftersom jag haft besok sa har jag turistat hela veckan. Pa sondagen var vi pa en marknad i San Telmo och pa kvallen hade jag reserverat bord pa La Cabrera sa jag och Maria Clara at en valdigt bra middag.


Mandag gick vi pa trumshow men gick hem tidigt for pa tisadagen hade vi kopt biljetter for att aka over till Colonial Sacramento i Uruguay. Det ar en liten gammal stad som ar valdigt fin och val dar hade vi en bra dag dar vi mest gick omkring och sag staden. Pa natten far jag trakigt nog feber och tror att jag fatt svininfluensan. Nu ar jag frisk sa det var falskt alarm. Har inte sett nagra spar av det dar med svininfluensan, finns den eller var det ett sjukt skamt?

  


Ser lite mongu ut pa bilden men visst ar Uruguay ratt fint?

Andra delen kommer imorgon eller senare ikvall!

Det var en bra vecka hur som helst

Hejda

Presentation


Vi chillar i Sydamerika 13 september till 22 februari

Omröstning

Tycker ni att det är dags att vi kommer hem nu?
 Ja, vi saknar er
 Nej, stanna längre
 Va?! Har ni varit borta?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards